BibTex RIS Kaynak Göster

WEB DESTEKLİ ÖĞRETİMDE “E-ÖĞRENME SİSTEMİ SANAL SINIFIM” UYGULAMASININ ÖĞRENCİLERİN MOTİVASYONLARINA ETKİSİ

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 2, - , 01.06.2014
https://doi.org/10.1501/OTAM_0000000385

Öz

The main aim of this research is to determine of the effect of “E-Learning System–Virtual Class” which is a web-based application on students’ motivation in web-based instruction. In this study, post-test applied experimental and control group research design model is used for objective, accurate and economical answer to current research problem. The data on students’ motivation are obtained through “Instructional Materials Motivation Survey” (IMMS) which is contain 36 items and applied to students face to face, at the end of instructional programme. The experimental research was carried out 222 students which are participated to web based instruction on “E-Learning System – Virtual Class.” It is tried to determine of a significant difference the motivation levels of experimental group students who are participated to “E-Learning System–Virtual Class” and control group students for general motivation, attention, compliance, confidence and satisfaction in this research. According to research findings; the experimental group students who are particated E-Learning System Virtual Classaverage scores which are measured at the end of instructionfor general motivation, attention, compliance, confidence and satisfaction is slightly higher than the control group students;however,statistically this difference was not significant(p>0.05). In other words, “E-Learning System–Virtual Class” did not have a significant impact on students’ motivation

Kaynakça

  • Web destekli öğretimde “E-Öğrenme Sistemi-Sanal Sınıfım” uygulamasına katılan öğrencilerinin genel
  • motivasyon (ARCS), dikkat(A), uygunluk(R), güven(C) ve doyum(S) düzeylerine cinsiyet, yaş ve cinsiyetxyaş
  • ortak etkisinin önemli olmadığı görülmüştür. Dolayısıyla, çalışma grubunda yer alan öğrencilerden erkek
  • öğrencilerin kız öğrencilere göre oransal olarak fazla olmasının ve yaş olarak 21-25 yaş aralığında olanların
  • oransal olarak daha fazla olmasının öğrencilerin motivasyonları üzerinde önemli bir etkisi yoktur. Öneriler
  • Araştırma bulgularından hareketle varılan sonuçlara dayalı olarak geliştirilen öneriler aşağıda sunulmuştur: 
  • İşletmelerde Bilgisayar Kullanımı gibi bilgisayar teknolojisinin öğretimini içeren derslerde, yüz yüze
  • öğretimin tamamlayıcısı olan web destekli öğretim uygulanabilir. Bu tür bir öğretimde farklı yeni ve ileri
  • internet teknolojilerinin kullanımı onların derse karşı tutumlarını etkileyebilir, ancak öğrencilerin
  • motivasyonlarına katkısı sadece öğretim materyali ile değil aynı zamanda öğrencilerin içinde bulundukları
  • durumla doğru orantılıdır. Bundan dolayı, kimi zaman bu tür uygulamalı araştırmalarda dışsal motivasyon
  • yanında öğrencilerin içsel motivasyonları da dikkate alınabilir.
  • Araştırmada çalışma grubunda uygulanan “E-Öğrenme Sistemi–Sanal Sınıfım” uygulaması, bu dersin
  • öğretimine bir yenilik katmaktadır. Uygulamada motivasyon boyutunda istenilen etki görülmemesine
  • karşın, dersin verildiği eğitim kurumlarında öğretim materyali örnek bir çalışma olarak değerlendirilebilir.
  • Araştırmada, çalışma grubunda uygulanan “E-Öğrenme Sistemi–Sanal Sınıfım” uygulaması, araştırmacı
  • tarafından geliştirilmiştir. Web ortamında uygulanan bu tür öğretim yazılımlarının geliştirilmesinde web
  • tasarımcısı, grafik tasarımcısı, ses ve görüntü uzmanı, içerik uzmanı ve benzeri kişilerden oluşan bir uzman
  • ekibin bulunması önerilir.
  • Web destekli öğretimde “E-Öğrenme Sistemi–Sanal Sınıfım” uygulaması, eğitimin diğer kademelerinde ve
  • farklı öğrenme ortamlarında uygulanarak farklı boyutlarda etkisi araştırılabilir.
  • Araştırmada çalışma grubunda 222 öğrenci yer almıştır. Bu sayı, güvenilir istatistikî sonuçlar için minimum
  • düzeyi karşılamaktadır, ancak araştırma sonuçlarının genellenebilmesi için daha çok sayıda öğrenci
  • üzerinde çalışmanın yapılması önerilebilir.
  • Acar, S. (2006). Web Destekli Performans Tabanlı Öğrenmede ARCS Motivasyon Stratejilerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Öğrenmelerinin Kalıcılığına, Motivasyonlarına ve Tutumlarına Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bixler B. (2006). Motivation and its Relationship to Design of Educational Games, http://www.nmc.org\events\2006summerconf\materials\Bixler\m&g.pdf, Erişim Tarihi: 9 Eylül 2006.
  • Bombia, L., Beluzo, L., Demeester, D., Elander, K., Johnson, M. VE Sheldon, B. (1997) The Impact of Teaching Strategies on Instrinsic Motivation, ERIC ID: ED418925, New York, USA.
  • Dede, Y. (2003). ARCS Motivasyon Modeli’nin Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Motivasyonlarına Etkisi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl: 2003, Sayı: 2.
  • Eggert, M. A. (2000). The Motivation Handbook, Management Pocketbooks Ltd., Hants, England.
  • Erkunt, H. ve Akpınar, Y. (2002). Internet Tabanlı ve Internet Destekli Eğitim: Kurumsal Bir Eğitim Yönetim Sistemi Örneği, Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 23-25 Mayıs 2002, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Eşgi, N. (2006). Web Temelli Öğretimde Basılı Materyal ve Yüzyüze Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt:4, Sayı:4, Ankara.
  • Gabrielle, D. M. (2003). The Effects of Technology-Mediated Instructional Strategies on Motivation, Performance and Self-Directed Learning, A Ph. D. Dissertation, Department of Educational Psychology and Learning Systems, Florida State University, USA.
  • Güney, S. (1998). Davranış Bilimleri ve Yönetim Psikolojisi Terimler Sözlüğü, Ocak Yayınları, Ankara.
  • Karataş, S. (2008). Temel Kavramlar ve Kurumsal Temeller, Ed: H. İbrahim Yalın, İnternet Temelli Eğitim, 1. Baskı, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Keller, J. M. (1983). Motivational Design of Instruction. In C.M. Reigeluth (Ed.). Instructional-Design Theories and Models: An overview of Their Current Status. Hilldale, New Jersey, Lawrance Erlbaum Associates Inc., 383-403.
  • Keller J. M. ve Kopp, T. W. (1987) An Application of the ARCS Model of Motivational Design, In C. M. Reigeluth, Instructional Design Theories and Models: An Overview of Their Current Status, Hillsdale, Lawrance Erlbaum Associates, USA.
  • Mills, R. J. ve Sorensen, N. (2004). Kids College 2004: An Implementation of the ARCS Model of Motivational Design, Utah University, USA.
  • Rutter, K. L., Smith, B. ve Hall, H. C. (2005) The Effects of Gender and Grade Level on The Motivational Needs of Family and Consumer Sciences Students, Journal of Family and Consumer Sciences Education, Vol. 23, No. 2, USA.
  • Small, R. (1997). Motivation in Instructional Design, ERIC Clearinghouse on Information&Technology, (ED409895).
  • YÖK (Yüksek Öğretim Kurumu) (2006). Türkiye’nin Yükseköğretim Stratejisi-Taslak Rapor, Yüksek Öğretim Kurumu, Ankara, www.yok.gov.tr, Erişim Tarihi: 10 Mayıs 2006.

WEB DESTEKLİ ÖĞRETİMDE “E-ÖĞRENME SİSTEMİ SANAL SINIFIM” UYGULAMASININ ÖĞRENCİLERİN MOTİVASYONLARINA ETKİSİ

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 2, - , 01.06.2014
https://doi.org/10.1501/OTAM_0000000385

Öz

Bu araştırmanın amacı, web destekli öğretimde “E-Öğrenme Sistemi-Sanal Sınıfım” uygulamasının öğrencilerin motivasyonlarına etkisini belirlemektir. Araştırma problemine geçerli, nesnel, doğru ve ekonomik cevap bulmak için “deney ve kontrol gruplu son test uygulamalı” araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmada veriler öğretim programı sonunda uygulanan “Öğretim Materyali Motivasyon Ölçeği” ile elde edilmiştir. Araştırma, web destekli öğretimde e-öğrenme sistemi sanal sınıfım uygulamasına katılan toplam 222 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında web destekli öğretimde “E-Öğrenme Sistemi-Sanal Sınıfım” uygulamasına katılan deney ve kontrol grubu öğrencilerinin motivasyon düzeylerinin; genel motivasyon, dikkat, uygunluk, güven ve doyum boyutlarında anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma bulgularına göre; web destekli öğretimde “E-Öğrenme Sistemi-Sanal Sınıfım” uygulamasına katılan deney grubu öğrencilerinin öğretim programı sonunda ölçülen genel motivasyon, dikkat, uygunluk, güven ve doyum puan ortalamalarının kontrol grubu öğrencilerine göre biraz yüksek olduğu, ancak bu farkın anlamlı olmadığı sonucuna varılmıştır (p>0.05). Diğer bir ifadeyle, “E-Öğrenme Sistemi – Sanal Sınıfım” uygulamasının öğrencilerin motivasyonlarına önemli bir etkisi olmamıştır

Kaynakça

  • Web destekli öğretimde “E-Öğrenme Sistemi-Sanal Sınıfım” uygulamasına katılan öğrencilerinin genel
  • motivasyon (ARCS), dikkat(A), uygunluk(R), güven(C) ve doyum(S) düzeylerine cinsiyet, yaş ve cinsiyetxyaş
  • ortak etkisinin önemli olmadığı görülmüştür. Dolayısıyla, çalışma grubunda yer alan öğrencilerden erkek
  • öğrencilerin kız öğrencilere göre oransal olarak fazla olmasının ve yaş olarak 21-25 yaş aralığında olanların
  • oransal olarak daha fazla olmasının öğrencilerin motivasyonları üzerinde önemli bir etkisi yoktur. Öneriler
  • Araştırma bulgularından hareketle varılan sonuçlara dayalı olarak geliştirilen öneriler aşağıda sunulmuştur: 
  • İşletmelerde Bilgisayar Kullanımı gibi bilgisayar teknolojisinin öğretimini içeren derslerde, yüz yüze
  • öğretimin tamamlayıcısı olan web destekli öğretim uygulanabilir. Bu tür bir öğretimde farklı yeni ve ileri
  • internet teknolojilerinin kullanımı onların derse karşı tutumlarını etkileyebilir, ancak öğrencilerin
  • motivasyonlarına katkısı sadece öğretim materyali ile değil aynı zamanda öğrencilerin içinde bulundukları
  • durumla doğru orantılıdır. Bundan dolayı, kimi zaman bu tür uygulamalı araştırmalarda dışsal motivasyon
  • yanında öğrencilerin içsel motivasyonları da dikkate alınabilir.
  • Araştırmada çalışma grubunda uygulanan “E-Öğrenme Sistemi–Sanal Sınıfım” uygulaması, bu dersin
  • öğretimine bir yenilik katmaktadır. Uygulamada motivasyon boyutunda istenilen etki görülmemesine
  • karşın, dersin verildiği eğitim kurumlarında öğretim materyali örnek bir çalışma olarak değerlendirilebilir.
  • Araştırmada, çalışma grubunda uygulanan “E-Öğrenme Sistemi–Sanal Sınıfım” uygulaması, araştırmacı
  • tarafından geliştirilmiştir. Web ortamında uygulanan bu tür öğretim yazılımlarının geliştirilmesinde web
  • tasarımcısı, grafik tasarımcısı, ses ve görüntü uzmanı, içerik uzmanı ve benzeri kişilerden oluşan bir uzman
  • ekibin bulunması önerilir.
  • Web destekli öğretimde “E-Öğrenme Sistemi–Sanal Sınıfım” uygulaması, eğitimin diğer kademelerinde ve
  • farklı öğrenme ortamlarında uygulanarak farklı boyutlarda etkisi araştırılabilir.
  • Araştırmada çalışma grubunda 222 öğrenci yer almıştır. Bu sayı, güvenilir istatistikî sonuçlar için minimum
  • düzeyi karşılamaktadır, ancak araştırma sonuçlarının genellenebilmesi için daha çok sayıda öğrenci
  • üzerinde çalışmanın yapılması önerilebilir.
  • Acar, S. (2006). Web Destekli Performans Tabanlı Öğrenmede ARCS Motivasyon Stratejilerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Öğrenmelerinin Kalıcılığına, Motivasyonlarına ve Tutumlarına Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bixler B. (2006). Motivation and its Relationship to Design of Educational Games, http://www.nmc.org\events\2006summerconf\materials\Bixler\m&g.pdf, Erişim Tarihi: 9 Eylül 2006.
  • Bombia, L., Beluzo, L., Demeester, D., Elander, K., Johnson, M. VE Sheldon, B. (1997) The Impact of Teaching Strategies on Instrinsic Motivation, ERIC ID: ED418925, New York, USA.
  • Dede, Y. (2003). ARCS Motivasyon Modeli’nin Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Motivasyonlarına Etkisi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl: 2003, Sayı: 2.
  • Eggert, M. A. (2000). The Motivation Handbook, Management Pocketbooks Ltd., Hants, England.
  • Erkunt, H. ve Akpınar, Y. (2002). Internet Tabanlı ve Internet Destekli Eğitim: Kurumsal Bir Eğitim Yönetim Sistemi Örneği, Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 23-25 Mayıs 2002, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Eşgi, N. (2006). Web Temelli Öğretimde Basılı Materyal ve Yüzyüze Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt:4, Sayı:4, Ankara.
  • Gabrielle, D. M. (2003). The Effects of Technology-Mediated Instructional Strategies on Motivation, Performance and Self-Directed Learning, A Ph. D. Dissertation, Department of Educational Psychology and Learning Systems, Florida State University, USA.
  • Güney, S. (1998). Davranış Bilimleri ve Yönetim Psikolojisi Terimler Sözlüğü, Ocak Yayınları, Ankara.
  • Karataş, S. (2008). Temel Kavramlar ve Kurumsal Temeller, Ed: H. İbrahim Yalın, İnternet Temelli Eğitim, 1. Baskı, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Keller, J. M. (1983). Motivational Design of Instruction. In C.M. Reigeluth (Ed.). Instructional-Design Theories and Models: An overview of Their Current Status. Hilldale, New Jersey, Lawrance Erlbaum Associates Inc., 383-403.
  • Keller J. M. ve Kopp, T. W. (1987) An Application of the ARCS Model of Motivational Design, In C. M. Reigeluth, Instructional Design Theories and Models: An Overview of Their Current Status, Hillsdale, Lawrance Erlbaum Associates, USA.
  • Mills, R. J. ve Sorensen, N. (2004). Kids College 2004: An Implementation of the ARCS Model of Motivational Design, Utah University, USA.
  • Rutter, K. L., Smith, B. ve Hall, H. C. (2005) The Effects of Gender and Grade Level on The Motivational Needs of Family and Consumer Sciences Students, Journal of Family and Consumer Sciences Education, Vol. 23, No. 2, USA.
  • Small, R. (1997). Motivation in Instructional Design, ERIC Clearinghouse on Information&Technology, (ED409895).
  • YÖK (Yüksek Öğretim Kurumu) (2006). Türkiye’nin Yükseköğretim Stratejisi-Taslak Rapor, Yüksek Öğretim Kurumu, Ankara, www.yok.gov.tr, Erişim Tarihi: 10 Mayıs 2006.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sami Acar Bu kişi benim

Dilek Uslu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Gönderilme Tarihi 5 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Acar, S., & Uslu, D. (2014). WEB DESTEKLİ ÖĞRETİMDE “E-ÖĞRENME SİSTEMİ SANAL SINIFIM” UYGULAMASININ ÖĞRENCİLERİN MOTİVASYONLARINA ETKİSİ. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 4(2). https://doi.org/10.1501/OTAM_0000000385