Career development starts in childhood and continues during the whole life. During this stage, individual establishes vocational identity. Vocational identity means establishing self identity related to work life. Career development needs separate attention during high school years. Because the youth should decide on their careers in these years. This study aims to investigate the opinions of teachers who are at different career stages related to students’ career development. To do this, interviews were done with 32 teachers at different career stages from three high schools. The interviews were analyzed using content analysis
Kariyer gelişimi çocukluk döneminde başlar ve yaşam boyunca devam eder. Bu dönem bireyin ‘mesleki kimlik oluşturma’ diye de isimlendirilen çalışma hayatı ile ilgili bir benlik duygusu oluşturması ile devam eder. Kariyer gelişimi süreci lise yıllarında ayrı bir önem arzeder. Çünkü gençler bu dönemlerinde, meslek olarak seçecekleri alanları belirlemek ve kariyerleri hakkında karar vermek durumundadırlar. Bu çalışma farklı kariyer evrelerinde olan öğretmenlerin öğrencilerin kariyer gelişimlerine ilişkin görüşlerini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla üç Anadolu Lisesinden beş farklı kariyer evresinde olan 32 öğretmenle görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler içerik analizi yolu ile analiz edilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2014 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 1 |