BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 4, 112 - 121, 31.12.2014
https://doi.org/10.17339/ejovoc.66071

Öz

Education is very important factor that is selection of an occupation and success of it. Providing a sustainable achievement for a job is directly related to adequate and qualification of education especially continuously changing and developing business life. Assessments of education of employees contribute an important feedback to the quality of vocational training and on the suitability to the needs of business life. This study has been carried out in order to evaluate of vocational training by graduated workers and their perspectives in business life. Research has been conducted with workers who were graduated from department of “Office Management and Secreterial Studies” of Canakkale Vocational School of Social Sciences and department of “Tourism and Travel Services” of Ezine Vocational School of Canakkale Onsekiz Mart University. The study has contributed a comparative analysis of vocational training via graduates of different programs and workers of different industries. A survey that assessed to vocational training, job and career life was applied to 203 graduates who are working full-time in a company, to reach via facebook. According to findings, quality of vocational training was seen generally sufficient but ability of foreign language and practical training were seen quite insufficient

Kaynakça

  • Aksu, A. ve Köksal, C. (2005). Perceptions and Attitudes of Tourism Students in Turkey. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 436-447.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal Bilimler için Veri Analiz El Kitabı, Ankara: Pegema.
  • Dinçer, İ. F., Akova, O. ve Kaya, F. (2013). Meslek Yüksekokulu Turizm Ve Otel İşletmeciliği Programı Öğrencilerinin Kariyer Planlaması Üzerine Bir Araştırma: İstanbul Üniversitesi ve Gümüşhane Üniversitesi Örneği, 3. Uluslararası Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, Ardahan, Türkiye, 2-4 Ekim 2013, 30-42.
  • Duman, T., Tepeci, M. ve Unur, K. (2006). Mersin’de Yükseköğretim ve Orta Öğretim Düzeyinde Turizm Eğitimi Almakta Olan Öğrencilerin Sektörün Çalışma Koşullarını Algılamaları ve Sektörde Çalışma İsteklerinin Karşılaştırmalı Analizi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 51-69.
  • Erdoğmuş, N. (2003). Kariyer Geliştirme:Kuram ve Uygulama.Ankara:Nobel Yayınevi.
  • Gençtürk, M. (2006). Alınan Eğitimin Meslek Yaşamındaki Yeterlilik Düzeyinin İşletmelerin Muhasebe-Finans Bölümünde Çalışanlar Üzerinde Tespitine Yönelik Bir Alan Çalışması: Isparta, Burdur, Denizli ve Antalya Organize Sanayi Bölgeleri Örneği. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (12) 2: 55-82.
  • Gözüm, S.; Tüfekçi, F. G.; Cantürk, Ç. (2014). Hemşirelik Yüksekokulu Mezunlarının Okulları ve Meslekleri İle İlgili Görüşleri ve Mezuniyet Sonrası Profilleri, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi,17, 1.
  • Kozak, M. (2001). Konaklama İşletmelerinde Kariyer Planlaması. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Kusluvan, S. ve Kusluvan, Z. (2000). Perceptions and Attitudes of Undergraduate Tourism Students Towards Working in The Tourism Industry in Turkey. Tourism Management, 251-269.
  • Ünlüönen, K. (1993). Türkiye’de Yüksek Öğretim Düzeyinde Turizm Eğitim ve Öğretimi, Dicle Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Sayı:6/, 497-521.
  • Ünlüönen, K. ve Boylu, Y. (2005). Türkiye’de Yükseköğretim Düzeyinde Turizm Eğitimindeki Gelişmelerin Değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, www.e-sosder.com, (3),12, 11-32.
  • Yağcı, Ö. (2001). Türkiye’de Turizm Eğitimi ve İstihdamda Karşılaşılan Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri.G.Ü. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 4,23-39.

MESLEK YÜKSEKOKULU MEZUNU ÇALIŞANLARIN MESLEKİ EĞİTİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 4, 112 - 121, 31.12.2014
https://doi.org/10.17339/ejovoc.66071

Öz

Bir mesleğin tercihi ve o meslekte başarılı olunmasında eğitim, çok önemli bir etkendir. Özellikle sürekli değişen ve gelişen iş dünyasında, sürdürülebilir bir başarı sağlamak, eğitimin yeterliliği ve kalitesiyle doğrudan ilişkilidir. Çalışan insanların, almış oldukları eğitime ilişkin değerlendirmeleri, mesleki eğitimin kalitesi ve iş yaşamının ihtiyaçlarına uygunluğu hakkında önemli bir geribildirim sağlar. Bu çalışma, meslek yüksekokulu düzeyindeki eğitim sistemini, çalışan mezunlar ve onların iş yaşamındaki perspektifleri üzerinden değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nin, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı ile Ezine Meslek Yüksekokulu, Turizm ve Seyahat Hizmetleri programlarından mezun olmuş çalışanlarla yürütülmüştür. Çalışma, mesleki eğitimin, farklı programlardan mezun olmuş, farklı sektörlerde çalışanlar üzerinden, karşılaştırmalı analiz edilmesini sağlamıştır. Araştırmada, bir işyerinde tam zamanlı olarak çalışan 203 mezuna, facebook aracılığıyla ulaşılarak, mesleki eğitim, iş ve kariyer yaşamını değerlendiren bir anket uygulanmıştır. Bulgulara göre, mesleki eğitimin kalitesi genel olarak yeterli ancak yabancı dil ve uygulamalı eğitim becerisi, oldukça yetersiz görülmektedir.

Kaynakça

  • Aksu, A. ve Köksal, C. (2005). Perceptions and Attitudes of Tourism Students in Turkey. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 436-447.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal Bilimler için Veri Analiz El Kitabı, Ankara: Pegema.
  • Dinçer, İ. F., Akova, O. ve Kaya, F. (2013). Meslek Yüksekokulu Turizm Ve Otel İşletmeciliği Programı Öğrencilerinin Kariyer Planlaması Üzerine Bir Araştırma: İstanbul Üniversitesi ve Gümüşhane Üniversitesi Örneği, 3. Uluslararası Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, Ardahan, Türkiye, 2-4 Ekim 2013, 30-42.
  • Duman, T., Tepeci, M. ve Unur, K. (2006). Mersin’de Yükseköğretim ve Orta Öğretim Düzeyinde Turizm Eğitimi Almakta Olan Öğrencilerin Sektörün Çalışma Koşullarını Algılamaları ve Sektörde Çalışma İsteklerinin Karşılaştırmalı Analizi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 51-69.
  • Erdoğmuş, N. (2003). Kariyer Geliştirme:Kuram ve Uygulama.Ankara:Nobel Yayınevi.
  • Gençtürk, M. (2006). Alınan Eğitimin Meslek Yaşamındaki Yeterlilik Düzeyinin İşletmelerin Muhasebe-Finans Bölümünde Çalışanlar Üzerinde Tespitine Yönelik Bir Alan Çalışması: Isparta, Burdur, Denizli ve Antalya Organize Sanayi Bölgeleri Örneği. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (12) 2: 55-82.
  • Gözüm, S.; Tüfekçi, F. G.; Cantürk, Ç. (2014). Hemşirelik Yüksekokulu Mezunlarının Okulları ve Meslekleri İle İlgili Görüşleri ve Mezuniyet Sonrası Profilleri, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi,17, 1.
  • Kozak, M. (2001). Konaklama İşletmelerinde Kariyer Planlaması. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Kusluvan, S. ve Kusluvan, Z. (2000). Perceptions and Attitudes of Undergraduate Tourism Students Towards Working in The Tourism Industry in Turkey. Tourism Management, 251-269.
  • Ünlüönen, K. (1993). Türkiye’de Yüksek Öğretim Düzeyinde Turizm Eğitim ve Öğretimi, Dicle Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Sayı:6/, 497-521.
  • Ünlüönen, K. ve Boylu, Y. (2005). Türkiye’de Yükseköğretim Düzeyinde Turizm Eğitimindeki Gelişmelerin Değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, www.e-sosder.com, (3),12, 11-32.
  • Yağcı, Ö. (2001). Türkiye’de Turizm Eğitimi ve İstihdamda Karşılaşılan Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri.G.Ü. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 4,23-39.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilek Morkoç

Mustafa Doğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2014
Gönderilme Tarihi 18 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Morkoç, D., & Doğan, M. (2014). MESLEK YÜKSEKOKULU MEZUNU ÇALIŞANLARIN MESLEKİ EĞİTİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 4(4), 112-121. https://doi.org/10.17339/ejovoc.66071