İster mal ister hizmet üretsinler tüm işletmeler yönetim kavramına ihtiyaç duyarlar. İnsanların bir arada yaşamaya başlaması kadar eski olan “yönetim” kavramı en basit şekilde işletme amaçlarının gerçekleştirilmesi süreci olarak tanımlanabilir. Bununla birlikte işletmelerin büyümesi ve yaşanan yoğun rekabet sonucu, örgütlerde gerçekleştirilen faaliyetlerin kapsamı ve niteliği değişmiştir. Dolayısıyla, işletmeleri etkin şekilde yönetecek yöneticilere ve ekip çalışmasına duyulan gereksinim de artmıştır. Başka bir ifadeyle yönetimin etkinliği, bir takım bileşenlerin fonksiyonudur. Söz konusu bileşenler; yöneticiler, yönetilenler, amaçlar, yerine getirilmeye çalışılan iş, faaliyette bulunulan örgütsel sistem ve çevre koşullarıdır. Bu bileşenlerden olan yöneticilerin en büyük yardımcıları ise, onları asiste eden yönetici asistanlarıdır.
Yönetim fonksiyonunun ve yönetici asistanlarının öneminin artışıyla birlikte bu gereksinimi karşılamak için çeşitli üniversitelerde bölümler açılmış ve bu amaca yönelik olarak çalışabilecek bireyler yetiştirilmeye başlanmıştır. Bu çalışmanın amacı da; Manisa Celal Bayar Üniversitesi (CBÜ) Ahmetli MYO Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı bölümünde öğrenim gören öğrencilerin gelecekle ilgili planlarını ve eğitim memnuniyet düzeylerini saptamak ve ayrıca farklı sektörlerde görev yapan üst düzey yöneticilerin yönetici asistanlarından beklentilerini önem sırasına göre derecelendirmeye çalışmaktır. Bu amaç doğrultusunda öğrencilere ve firma yöneticilerine anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler, çeşitli istatistiksel yöntemlerle analiz edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bölgesel Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 3 |