Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Bölümü ön lisans mezunları belli başlı istihdam sorunlarıyla karşılaşmaktadırlar. Bu sorunların başında, mezun öğrencilerin meslek tanımlarının olmaması ya da mevcut tanımların bazı karışıklara yol açması gelmektedir. Olmayan ya da eksik olan iş tanımları, makro düzeyde Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Bölümünün kalkınmaya olan katkısını geciktirme ya da kesintiye uğratmaktadır. Kalkınmaya katkı ancak söz konusu meslek elemanlarının alanda yer bulabilmeleriyle mümkün olduğu için istihdamı olmayan bir mesleğin, kendisinden beklenen mesleki katkıyı veremeyeceği açıktır.
Mezzo düzeyde, iş tanımlarının yapılmaması ve bu nedenle ortaya çıkan eksiklikler, diğer Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Bölümlerindeki eğitim müfredatları arasında belirgin bir farkın ortaya çıkmasıyla neticelenmektedir. İş tanımı olmayan ve alanda yer alamayan meslek elemanlarının hangi niteliklere sahip olmalarının gerektiği noktasında da söz konusu bu eksiklik bir belirsizliği ve buna bağlı olarak da çeşitli karışıklıkları beraberinde getirmektedir. Mikro düzeyde ise karşılaşılan en önemli sorun, öğrencilerin motivasyonlarının düşmesi ve eğitim sonrası ne yapacakları konusundaki belirsizliklerdir.
Bu çalışma, mevcut durumdan hareketle Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Bölümü ön lisans mezunlarının istihdam sorunlarını oluşturan başlıca sebep olarak iş tanımlarının olmaması ya da yapılmış tanımların yetersiz ve karmaşık olduğu varsayımından hareketle, konu ile ilgili gözlemlerden ve literatür taramalarından hareket ederek sorunların tespiti ve çözüm önerileri getirmeyi hedeflemektedir.
Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Mesleki Formasyon Meslek Tanımı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Demografi (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 5 - ULUSLARARASI MESLEK YÜKSEKOKULLARI SEMPOZYUMU UMYOS 2015 ÖZEL SAYISI |