Cilt: 4 Sayı: 2, 31.12.2022

Yıl: 2022

Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi, Spor Bilimleri temel alanında orijinal araştırmaların yaygınlaşması, uzmanlık bilgisi ve bu alanın çeşitliliğini yansıtan spor eğitimi içerikli mesleki konuların alan yazına kazandırılmasını teşvik etmeyi amaçlamaktadır.

Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi; Spor Bilimleri Temel alanı kapsamında yer alan eserler dahil olmak üzere; Beden Eğitimi, Spor Eğitimi, Spor Teknolojisi Eğitimi, Spor Eğitiminde Liderlik, Spor Yönetimi Eğitimi, Rekreasyon Eğitimi, Eğitim Yönetimi ve Spor, Özel Eğitim ve Spor, Yaşam Boyu Eğitim ve Spor, Güzel Sanatlar Eğitimi ve Spor ve Spor Bilimleri Eğitimi ile ilgili diğer konuları kapsamaktadır.


1. Tüm çalışmalar Microsoft Word programında Times New Roman yazı karakterinde iki yana yaslı olacak şekilde yazılmalıdır.
2. Çalışmanın Türkçe ve İngilizce başlığı kelimelerin Baş Harfleri Büyük olacak biçimde 12 punto ve 1,15 satır aralığında olacak şekilde yazılmalıdır.
3. Çalışmanın Öz/Abstract başlığı baş harfi büyük Times New Roman yazı karakterinde, bold ve 12 punto yazılmalıdır. Öz (Abstract) metni 9 punto ve 1 satır aralığında olmalı ve 200-250 kelime olacak şekilde yazılmalıdır.
4. Yazar isim/isimleri çalışmanın başlığının altına bold ve 12 punto olacak biçimde ortalı sırasıyla yazılmalı ve akademik unvan kullanılmamalıdır. Yazarların kurumları isimlerinin altında ortalı ve sırasıyla yazılmalıdır. Yazarlara ait ORCID iD numaraları yazar bilgilerinin devamına eklenmelidir.

Örnek:
Kadir YILDIZ1
1Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, https://orcid.org/0000-0003-3347-0319

5. Çalışmanın Anahtar kelimeleri (keywords) Öz (Abstract) metninin altında örnek şablonda belirtildiği gibi hizalı şekilde 9 punto olmalı, İlk harfi büyük harfle başlamalı ve 3 ile 5 kelime olarak yazılmalıdır.
6. Çalışmanın sorumlu yazarına ilişkin Yazışma adresi, e-posta ve telefon bilgileri, Öz/Abstract bilgilerinin alt kısmında 9 punto ile dipnot olarak verilmelidir.
7. Çalışmanın metin kısmı 12 punto ile 1,15 satır aralığında yazılmalıdır.
8. Tablo, grafikler, şekiller vb. görsellerin yazı karakteri 10 punto (9-11 punto) olmalı ve APA 7 stiline göre hazırlanmalıdır. Bilimsel araştırmalarda yer alacak tablo, grafik ve şekiller özenle seçilmelidir. Metin içerisinde özetlenebilecek bilgiler için ayrıca tabloya yer verilmemelidir.

Tablo 1. Model uyum kriterleri ve doğrulayıcı faktör analizi uyum değerleri (Başlıkta sadece ilk kelimenin baş harfi büyük olmalıdır)
Model


9. Çalışma: GİRİŞ, YÖNTEM (Araştırmanın Modeli, Çalışma grubu/Araştırma Grubu/Evren- Örneklem, Veri Toplama Araçları, Verilerin Toplanması, Verilerin Analizi), BULGULAR, TARTIŞMA, SONUÇ, ÖNERİLER ve KAYNAKLAR şeklinde düzenlenmelidir ve her bölüm başlığı bold, BÜYÜK harf ve 12 punto olmalıdır.

10. Çalışma, A4 sayfası formatında olmalı, metin uzunluğu şekil, grafik ve tablolar dâhil 20-25 sayfayı geçmemelidir.

11. Sayfa düzeni yapılırken her kenardan 2.5 cm boşluk bırakılmalıdır.

12. Sayfa numaraları sayfanın altında ve ortada Times New Roman karakterinde 11 punto olmalıdır (İlk sayfada sayfa numarası görünmemeli).

13. Kaynaklar bölümü yeni bir sayfadan başlamalıdır.

14. Metin içi kaynak gösteriminde birden fazla eserler, alfabetik sıra ile verilmelidir. Aynı parantezde iki veya daha fazla çalışmanın gösteriminde, çalışma aralarına noktalı virgül işareti konulur (Hutchins ve Rowe, 2009: 120-125; Yıldız, 2016; Yıldız ve Güzel, 2015: 12-25). İngilizce çalışmalar için ise; (Hutchins & Rowe, 2009: 120-125).

15. KAYNAK GÖSTERİM KURALLARI
Kaynaklar listesi, her bir çalışmanın ilk yazarın soyadının baş harfine göre alfabetik olarak sıralanır. Kaynakça da kaynak gösterimi: Kaynaklar metni 10 punto ve 1 satır aralığında APA stiline göre yazılmalıdır. Kaynak yazımlarında dergi yazım kuralları ve Örnek şablon göz önünde bulundurulmalıdır.

Dergiden alınmış ise:
Tek yazarlı:

Yurtsızoğlu, Z. (2021). Salgın dönemi kulüp hisse değerlerinde ekonomik kayıplar (Trend analizi). Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi, 3(2), 128-140 . https://doi.org/10.47778/ejsse.993657

Yıldız, K. (2022). Kulüp imazjları üzerine analiz. Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi, 4(1), 128-140 . https://doi.org/10.47778/ejsse.993657


Metin içi Gösterim:
(Yurtsızoğlu, 2014)
(Yıldız, 2022)

İki yazarlı çalışmalar:
Özsoy, S., ve Yıldız, K. (2014). Türkiye'deki spor basınında nefret söylemi. Uluslararası Sosual Alan Araştırmaları Dergisi, 2(2), 46-60. https://doi.org/10.25307/jssr.328103

Türkmen, İ., ve Yaşartürk, F. (2021). Formasyon eğitimindeki öğrencilerin boş zaman yoluyla stresle baş etme stratejileri ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 459-471. https://doi.org/10.25307/jssr.972686

Metin içi Gösterim:
(Özsoy ve Yıldız, 2014)
(Türkmen ve Yaşartürk, 2018)

Üç ve daha fazla yazarlı çalışmalar:

Ünlü, H., Aktaş, Ö., ve Büyüktaş, B. (2021). Spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşlerinin incelenmesi. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 294-306. https://doi.org/10.25307/jssr.961588
Yousefi, Z., Abedi, M., Baghban, I., Eatemadi, O., & Abedi, A. (2011). Personal and situational variables, and career concerns: Predicting career adaptability in young adults. The Spanish Journal of Psychology, 14(1), 263-271. https://doi.org/10.25307/jssr.328103

Metin içi Gösterim:
(Ünlü vd., 2021)
(Yousefi vd., 2011)


Sayfa Aralığı olmayan, Bunun yerine MAKALE NUMARASI olan Bilimsel Dergi Makaleleri:

Deelen, I., Ettema, D., & Kamphuis, C. B. (2018). Sports participation in sport clubs, gyms or public spaces: How users of different sports settings differ in their motivations, goals, and sports frequency. PLoS ONE, 13(10), Article e0205198. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0205198

Yang, Y., Li, Y., & Sun, Y. (2020). Psychometric evaluation of the characteristics of resilience in sports team inventory in China. PLoS ONE, 15(6), Article e0234134. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0234134

** Makale Türkçe ise “Article” yerine “Makale” kelimesi kullanılmalıdır.


Cilt veya Sayı Numarası olmayan bilimsel dergi Makaleleri

Cilt numarası olmayan, sayı numarası olan:
Tuna, H., Gürpınar, B., Tuz, K., Tekin-Gürgen, E., & Özdemir-İlçin, N. (2021). Üniversite öğrencilerinde müzik dinleme tercihinin fiziksel aktivite, depresyon ve uyku kalitesine etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (34), 29-41. https://doi.org/10.20875/makusobed.878726

Cilt numarası olan, sayı numarası olmayan:
Henkel, M. (2005). Academic identity and autonomy in a changing policy environment. Higher education, 49, 155-176. https://doi.org/10.1007/s10734-004-2919-1


Kitaptan alınmış ise:
Tek yazarlı:
Yıldız, K. (2016). Bilgi ve iletişim teknolojileri boyutuyla, spor ve iletişim. Nobel.
Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2. baskı). Lawrence Erlbaum Associates.

İki yazarlı çalışmalar:
Akyıldız Munusturlar, M., ve Argan, M. (2014). Ciddi ve kayıtsız boş zaman katılımcılarının kişilik özellikleri ile boş zaman tatmini ve yaşam tatmini arasındaki ilişki. Nobel.
Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
Pedersen, P. M., & Thibault, L. (2018). Contemporary sport management. Human Kinetics.
Packianathan, C., & Alberto, M. (2006). Human resource management in Olympic sport organizations. MEMOS.

Üç ve daha fazla yazarlı çalışmalar:
Andrew, D. P., Pedersen, P. M., & McEvoy, C. D. (2019). Research methods and design in sport management. Human Kinetics.

NOT: İngilizce yazılan makalelerde iki veya daha fazla yazarlı yayınlara gönderme yapılırken ve bağlacına karşılık olarak and bağlacı ya da & işareti kullanılır. Sadece yıl bilgisinin parantez içinde yer aldığı metin içi göndermelerde and, soyad ve yıl bilgisinin birlikte parantez içinde yer aldığı metin içi göndermelerde ise & işareti kullanılır.
Stock and Parker (2017)
(Stock & Parker, 2017)
İngilizce çalışmalarda Türkçe bir kaynağa gönderme yapılıyorsa ve yerine and ifadesi,
Türkçe bir çalışmada İngilizce bir kaynağa gönderme yapılıyorsa and yerine ve ifadesi kullanılmalıdır.

Türkçe bir çalışmada İngilizce bir kaynak kullanımı
Nielsen, B. G., ve Borlund, P. (2011). Information literacy, learning, and the public library: A study of Danish high school students. Journal of Librarianship and Information Science, 43, 106-119. https://doi.org/10.25307/jssr.328103

Metin içi gösterim:
(Nielsen ve Borlund, 2011: 110)
(Nielsen ve Borlund, 2011)

Editörlü Kitaptan veya Editörlü E-Kitaptan alınmış ise:
Dillard, J. P. (2020). Currents in the study of persuasion. İçinde M.B. Oliver, A. A. Raney, & J. Bryant (Eds.), Media effects: Advances in theory and research (4. Baskı, ss.115-129). Routlegde.
Uztuğ, F. (2003). İletişim engel ve etmenleri. İçinde U. Demiray (Ed.), Meslek yüksekokulları için genel iletişim (ss. 188-196). Pegem.


Anonim ise
Anonim. (2000). Sporcu istatistikleri. T.C. Başbakanlık Devlet İstatistik Enstitüsü, Ankara: Yayın No:180.


Bildiriler
Akkoyunlu, B. (2007). Öğrenme stilleri. Y. Tonta (Ed.), Bilgi Yönetimi Ulusal Sempozyumu bildiriler kitabı içinde (ss. 51-71). Ankara: Hacettepe Üniversitesi.


Tezler

Yıldız, K. (2015). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin örgüt içi iletişime etkisi: Türkiye Oryantiring Federasyonu Örneği. Yayımlanmamış Doktora tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Spor Yönetimi Anabilim Dalı, Bolu.

İNTERNET KAYNAKLARI GÖSTERIMLERI

Yazarlı
Metin içinde Atıf: (Yıldız, 2021)
Kaynakçada Atıf Gösterme: Yıldız, K. (2021). Misyon ve vizyon. https://gsb.gov.tr/Sayfalar/3756/10/misyon-vizyon.aspx.

Yazarsız

Metin İçinde Atıf: (Gençlik ve Spor Bakanlığı, 2021)
Kaynakçada gösterim: Gençlik ve Spor Bakanlığı. (2021, Mart 30). Misyon, Vizyon. https://gsb.gov.tr/Sayfalar/3756/10/misyon-vizyon.aspx.

Tarihi olmayan web sayfası kaynağının gösterimi (t.y= tarihi yok)

Metin İçinde Atıf: (Taş, t.y.)

Kaynakçada gösterim: Taş, M. (t.y). Dekanın Mesajı. Erişim adresi https://sporbf.mcbu.edu.tr/fakultemiz/dekanamesaj.236.tr.html

Çevrimiçi Sözlük:
Kaynakçada gösterim:
Türk Dil Kurumu. (t.y.). Spor. İçinde Güncel Türkçe sözlük. Erişim tarihi: Ocak 17, 2022, https://sozluk.gov.tr/
Metin İçinde Atıf: (Türk Dil Kurumu, t.y.).


Not: Değerli yazarlar, Çalışmalarınıza ilişkin anahtar kelime kullanımlarında Türkiye Bilim Terimleri'ni dikkate almanız önemle rica olunur. Anahtar Kelime seçim sonrası kontrollerinizi http://www.bilimterimleri.com adresinden yapabilirsiniz. 

Dergi yazım kuralları APA 7’ye göre düzenlenmiştir.

Etik İlkeler ve Yayın Politikası

Yayın Etiği

Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi, yayın sürecinde Spor Bilimleri alanına ilişkin güncel gelişmeleri bütüncül ve kapsayıcı bir biçimde inceleyerek bilginin bilimsel yöntemle tarafsız biçimde üretilmesi, geliştirilmesi ve paylaşılmasını hedeflemektedir.
Bilimsel eserler, bilimsel yöntemler neticesinde ortaya çıkan, bilimsel yöntemin uygulanmasını ve yansızlığını sağlayan çalışmalardır. Bu eserlerin ortaya çıkarılması aşamasında yayın sürecinin tüm bileşenlerinin; yayıncı/lar, editör/ler, yazar/lar, hakem/ler ve okuyucunun/ların etik ilkelere uymaları gerekmektedir. Bu kapsamda Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi’nin yayın etiği ile açık erişim politikası da, Yayın Etiği Komitesi’nin (Committee on Publication Ethics, COPE) açık erişimde yayınladığı kılavuzlar ve politikalar doğrultusunda (Örneğin “Yayın Etiği Komitesi (COPE) Davranış Kuralları ve Dergi Editörleri İçin En İyi Uygulama Kılavuzları; “Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors” ve “COPE Best Practice Guidelines for Journal Editors”; ICMJE Recommendations, CSE White Paper on Publication Ethics, WAME resources, WMA policies ve ORI; WMA Helsinki Bildirgesi) yayın sürecinin tüm bileşenlerinin etik ilkelere uymasını gerektirmektedir.
Dergiye gönderilen ve/veya kabul edilen bilimsel eserlerde kullanılan verilerin manipüle edilmesi, çarpıtılması ve uydurma verilerin kullanılması gibi durumlar tespit edilirse, bilimsel çalışmaların yazarlarının çalıştığı kurum/lara bu durum resmi yollardan bildirilecek ve eser red edilecektir. Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi, editörya ve/veya hakemler tarafından verilen dönütlere göre yazarlardan analiz sonuçlarına ilişkin çıktı dosyalarını isteme hakkına sahiptir.



Araştırma Etiği (ETİK ONAM BELGESİ)


Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi, insan ve hayvan haklarının korunması kapsamında ulusal ve uluslararası etik kural ve ilkelere tam uygunluk prensibini benimsemiştir. Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi’nde değerlendirmeye alınan makalelerde, aşağıda belirtilen maddeler uyarınca söz konusu araştırmalar için Etik Kurul Onayı gerekmektedir:
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar,
• İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dahil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanılması,
• İnsanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar,
• Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar,
• Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar.

Yayıncının Etik Sorumlukları

Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi, 2019 yılından bu yana, yayın kurulu ya da editörler kurulu yönetiminde Spor Bilimleri alanınında yayın yapan bir kişisel dergidir. Dergi yayıncıları, bilimsel eserlerin etik ilkeleri doğrultusunda yayınlanması gerektiğini taşıyan ve kar amacı gütmeyen ücretsiz yayın yapmayı ilke edinmişlerdir.
• Bilimsel bir çalışmada görev alan paydaşlardan yayıncının da bütün bu etik ilkeler kapsamında hareket etmesi gerekir.
• Yayıncı, elinde bulundurduğu iletişim gücünü hiçbir bireysel çıkar gözetmeden kullanmak ve hedef kitlesini doğru yönlendirmekle yükümlüdür.
• Yayıncı, dergisinde yayınlanan her çalışmanın mülkiyet ve telif hakkını korur ve yayınlanmış her ürünün arşivlenmesi görevini üstlenir.
• Kişiler etik olmayan bir durumla karşılaştıklarında yayıncıyla iletişime geçmekten çekinmemelidir.



Editörlerin Etik Görev ve Sorumlulukları

• Dergiye gönderilen eserlerden, derginin amaç ve kapsamına uygun olmayan çalışmaları reddetmek.
• Makalelerle ilgili olumlu ya da olumsuz karar verirken, makalelerin özgün değeri, alana katkısı, araştırma yönteminin geçerli ve güvenirliği, anlatımın açıklığı ile derginin amaç ve kapsamını göz önünde tutmak.
• Başvurusu yapılan makaleleri önemli sorunu olmadığı sürece ön değerlendirme aşamasına almak, hakem önerilerini göz önünde bulundurmak, ciddi sorun olmadıkça önceki editör(ler)ce verilen kararları değiştirmemek, yapıcı eleştirilerle katkı sağlamak.
• Derginin benimsemiş olduğu Çift kör hakemlik ve değerlendirme süreci politikalarını uygulamak, hakemlerin kimlik bilgilerini gizli tutmak, her makalenin yansız ve süresi içinde değerlendirilmesini sağlamak.
• Bağımsız akran değerlendirmesinin yapılmasını sağlamak için yazar/ların kurumlarından bağımsız hakem atamaları gerçekleştirmek.
• Makaleleri alan editörleri ve hakemlerin uzmanlık alanlarını dikkate alarak göndermek, değerlendirmelerin yansız ve bağımsız yapılmasını desteklemek.
• Cinsiyet, dini veya politik inançlar, yazarların etnik veya coğrafi kökenleri üzerine ayrım yapılmaksızın görevlerini yerine getirirken dengeli, objektif ve adil bir şekilde hareket etmek.
• Dergiye gönderilen çalışmaları içeriğine göre değerlendirmek, hiçbir yazara ayrıcalık göstermemek.
• Olası çıkar çatışmalarını önlemek adına gerekli önlemleri almak ve varsa mevcut beyanları değerlendirmek. Ortaya çıkan bir çıkar çatışması durumunda Dergi, belirsizlik giderilene kadar makalenin değerlendirme sürecini askıya alır; bu bağlamda Dergi, başvuru yapan yazardan makalesi ile ilgili Etik Kurul İzni, Görüşmeci Gönüllü Onam Formları ve ibraz edilmesi gereken belgeleri talep etme yetkisine sahiptir.
• Sponsorlu çalışmaları veya özel konulardaki çalışmaları diğer çalışmalarla aynı şekilde ele almak.
• Etik ihlali niteliğinde bir şikayet olması durumunda, derginin politika ve prosedürlerine bağlı kalarak gerekli prosedürleri uygulamak. Yazarlara, gelen şikayete cevap vermek için bir fırsat vermek, çalışma kime ait olursa olsun gerekli yaptırımları uygulamaktan kaçmamak.
• Olumsuz sonuçları içeren çalışmaları da dikkate almak.
• Düzeltme, açıklama, özür, tekzip niteliğindeki içerikleri yayınlamak konusunda sorumlu ve hassas davranmak.


Hakemlerin Etik Sorumlulukları

Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi makale değerlendirme sürecinde yazar(lar)ın hakemleri, hakemlerin yazarları tanımadıkları iki yönlü kör hakemlik ilkesi uygulanır, hakemler yazarlar ile doğrudan iletişim kuramaz; makale değerlendirme formları ve metin üzerinde belirtilen notlar ile düzeltme istemleri dergi yönetim sistemi üzerinden editörlerce yazar(lar)a iletilir.
Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi’ne başvurusu yapılan makaleleri değerlendirecek hakemler şu etik sorumlulukları taşımalıdır:
• Hakemler, Editörün karar verme sürecine katkıda bulunmak için makaleyi objektif olarak sadece çalışmanın içeriğini zamanında incelemeli ve sadece uzmanlık alanı ile ilgili çalışmaları değerlendirmeyi kabul etmelidir.
• Hakemler, değerlendirmeyi yansızlık ve gizlilik içinde yapmalıdır. Bu ilke gereğince inceledikleri makaleleri değerlendirme sürecinden sonra yok etmeli, ancak yayınlandıktan sonra kullanmalıdırlar. Uyruk, cinsiyet, dinsel inanç, siyasal inanç ve ticari kaygılar, değerlendirmenin yansızlığını bozmamalıdır.
• Hakemler, çıkar çatışması-çıkar birliği olduğunu anladıklarında, makaleyi değerlendirmeyi reddederek, editörlere bilgi vermelidir.
• Hakemler, değerlendirmeyi akademik görgü kurallarına uygun biçimde, yapıcı ve nazik bir dille yapmalı; hakaret ve düşmanlık içeren kişisel yorumlardan kaçınmalıdır.
• Hakemler değerlendirmesini kabul ettikleri makaleyi süresi içinde değerlendirmelidirler.
• Hakem/ler, hazırlamakta oldukları ya da değerlendirmede olan bir çalışmalarına çok benzer bir çalışma söz konusuysa, değerlendirmeyi reddetmelidir.
• Hakemler, editör ve yazar tarafından sağlanan bilgilerin gizliliğini korumalı, gizlilik ilkesi gereği incelediği çalışmayı değerlendirme sürecinden sonra yok etmeli, kör hakemliğe aykırı bir durum varsa editöre bildirmeli ve çalışmayı değerlendirmemelidir.
• Potansiyel çıkar çatışmalarının (mali, kurumsal, işbirlikçi ya da yazar ve yazar arasındaki diğer ilişkiler) farkında olmalı ve gerekirse bu yazı için editörü uyarmalıdır.
• Çalışmanın ve değerlendirme sürecinin gizliliğini korumaya devam etmelidir.
• Esas yorumlarını ve geribildirimlerini etkileyebilecek bir durumun ortaya çıkması halinde dergiyi bilgilendirmelidir.
• Revizyon ve yeniden değerlendirme ile ilgili dergiden gelen taleplere karşılık vermeye çalışmalıdır.

Yazarların Etik Sorumlulukları


Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi'ne makale başvurusu yapan yazar(lar)ın bilimsel araştırma etik sorumlulukları:
• Yazar(lar), başka yerde yayımladıkları ya da yayımlanmak üzere gönderdikleri bir makalesini, aynı anda Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi'ne göndermemelidir.
• Yazar(lar), Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi'ne özgün makale göndermelidir.
• Yazar(lar), makale yazımı sırasında yararlandıkları kaynaklara etik ilkeler doğrultusunda uygun atıf tekniklerle atıf yapmalıdır.
• Makaleye katkı sağlamayan kişilerin adı, yazar olarak yazılmamalı, yayımlanmak üzere başvurusu yapılan bir makalenin yazar sırasını değiştirme, yazar çıkartma, yazar ekleme önerilmemelidir. Makale sisteme yüklenme aşamasında yazar isimleri sorumlu yazar tarafından yüklenmektedir. Dergi Editör kurulu sistemsel değişiklik yapmamaktadır.
• Yazar/lar, yayınlanma başvurusu yapılan makaleyle ilgili çıkar çatışması-çıkar birliği olan kişileri editörlere bildirmelidir
• Değerlendirme sürecinde yazar(lar)dan makalelerine ilişkin bilgi ya da ham veri istenmesi durumunda istenilen bilgileri Editörlere sunmalıdırlar.
• Yazar(lar), makalelerinde kullandıkları verilerin kullanım haklarına, araştırma-çözümlemelerle ilgili izinlerin ya da üzerinde araştırma yaptıkları katılımcıların onayının alındığını belgelemelidirler. Yöntem kısmında mutlaka gönüllü onamı hakkında bilgi sunulmalıdır.
• Yazar(lar), değerlendirme ve erken görünüm aşamasındaki ya da elektronik ortamda yayımlanmış makalesiyle ilgili hatayı fark ettiklerinde bilgi vermek, düzeltmek ya da geri çekmek için 5 gün içerisinde editörle iletişime geçmelidir.
• Yazar(lar), etik kurul kararı gerektiren deney, anket, ölçek, görüşme, gözlem, odak grup çalışması gibi nicel ya da nitel yöntemlerle veri toplamayı gerektiren araştırmalar için etik kurul onayı aldığını; etik kurul adı, karar tarihi ve sayısı aday makalenin ilk-son sayfasında ve yöntem bölümünde belirtmeli, etik kurul kararını gösteren belgeyi makalenin başvurusuyla birlikte sisteme yüklemelidir.
• Yazar(lar), veri toplama sürecinde etik ilkelere özen gösterdiklerinin kanıtlarını (başkalarının ölçek, anket, fotoğraf gibi belgelerinin kullanılması için kendilerinden izin alınması veya gönüllü onam formu kullanıldığı gibi) makale içinde sunmalıdır. Makalelerde araştırma ve yayın etiği ile fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğu belirtilmelidir. Araştırma insan ve hayvan denekler üzerinde gerçekleştirilmiş ise araştırmanın uluslararası bildiriler, kılavuzlar vb., uygun gerçekleştirildiği bildirilmelidir (Helsinki Deklearasyonu).
• Yazar(lar)dan derleme makaleler için etik kurul onayı istenmez. Bununla birlikte etik kurul kararı gerektirmeyen eserlerde, etik kurul kararının gerekmediği, makalenin ilk-son sayfasında ve yöntem bölümünde belirtilmelidir.


İntihal Politikası

İntihal (Aşırma), kasti olup olmaması önemsenmeksizin bilimsel yazıları etkileyen en yaygın ve ciddi bir etik sorundur. Dolayısyla, çalışmaların başka kaynaklarla, referans gösterilmeden benzeşmesi ve bu haliyle yayına alınması etik olmamasının yanında suçtur ve kabul edilemez.
Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi, herhangi bir intihal biçimine izin vermemek için birçok tedbir almaktadır. Günümüz yayın politikasına uygun olarak, makalelerin, örtüşen ve benzer metin örneklerini (Makale kabulünden sonra) tespit etmede Benzerlik Programları kullanılmaktadır. Benzerlik puanı %10'dan fazla olan makaleler, makalenin kabulünden sonra dahi tespit edilse reddedilmesine yol açabilir. Ayrıca yayın Kurulu, dergiye gönderilen çalışmalarla ilgili aşırma, atıf manipülasyonu ve veri sahteciliği iddia ve şüpheleri karşısında COPE kurallarına uygun olarak hareket edebilmektedir.

Çıkar Çatışması Poltikası ve Telif Hakkı Düzenlemesi

• Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi, olası çıkar çatışmalarını önlemek adına gerekli önlemleri almak ve varsa mevcut beyanları değerlendirmekle yükümlüdür. Dolayısıyla olası çıkar çatışmalarının bilimsel yayın etiğine zarar vereceğini düşünür. Dergi, çıkar çatışmalarını tespit etmek ve önlemek amacıyla tüm paydaşları için yükümlülüklerini tanımlar. Olası bir çıkar çatışması durumunda Dergi, belirsizlik giderilene kadar makalenin değerlendirme sürecini askıya alır; bu bağlamda Dergi, başvuru yapan yazardan makalesi ile ilgili Etik Kurul İzni, Görüşmeci Gönüllü Onam Formları ve ibraz edilmesi gereken belgeleri talep etme yetkisine sahiptir.
• Yazar/lar, kendi eserleri üzerinde telif hakkına sahiptir ve yazısının ilk kez yayınlanma hakkı Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi'ne aittir; Creative Commons Attribution ilkeleri gereğince çalışmanın yazar ve dergi kaynak gösterilerek paylaşılmasına izin verilmektedir.
• Yazar/lar, Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi'ne eser yayını başvurusu yaparken, Telif Hakkı Devri ve Çıkar Çatışması Formu’nu (tüm yazarların imzalaması zorunludur) imzalayarak sisteme yüklemek zorundadır.

Yayın Ücreti
Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi, yazar veya yazarlardan makalelerin gönderim, değerlendirme ve yayınlanma olmak üzere hiç bir aşamasında herhangi bir yayın veya yayın masrafı adı altında işlem ücreti talep etmez. Ayrıca yazarlardan dergiye gönderdikleri çalışmalar için makale işlem ücreti alınmaz. Spor Bilimleri alanındaki yayınını ve yayımını teşvik etmek için %100 kâr amacı gütmeyen ücretsiz bir dergidir. Dahası, dergi, makale yayına kabul edildiği andan itibaren DOI numarası vererek tüm makalelerin tam metnine ücretsiz erişilmesini sağlamaktadır.

Erken Görünüm
Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi’ne, gönderildikten sonra değerlendirme aşamasını tamamlayarak kabul edilen ve kabulden sonraki süreçleri tamamlanan çalışmalar, bilimsel bilginin güncel bir şekilde yayılması amacıyla elektronik ortamda, DOI (Digital Object Identifier) numaralarıyla ve erken görünümde kullanıcı erişimine sunulur. Erken görünümde yayımlanan çalışmalar Editör kurulunun uygun bulduğu cilt ve sayıda sayfa sayısı verilerek yayımlanır ve erken görünümden kaldırılır. Erken görünümdeki çalışmalar normal sayıda yayımlanacak son sürüm olmayabilir. Çalışmaların yayımlanacak halinde küçük düzenlemeler yapılabilir.


Etik İlkelere Uymayan Durumun Dergi Editörlüğüne Bildirilmesi
Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi'nde editörler, hakemler, yazarlar ile ilgili etik ilkelere uymayan bir davranış ya da değerlendirme sürecindeki, erken görünümdeki ya da yayımlanmış bir makale ilgili etik olmayan bir durumla karşılaşılması durumunda ejsse.editor@gmail.com adresine eposta ile bildirilmesi gerekmektedir.



Politikaların Temel Dayanakları


YÖK Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi
Committee on Publication Ethics (COPE)
Dünya Tıp Birliği (WMA) Helsinki Bildirgesi
International Committee of Medical Journal Editors (ICMJE)
Budapeşte Açık Erişim Bildirgesi
Creative Commons

Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi'nde makale yayını ve makale süreçlerinin yürütülmesi ücrete tabi değildir. Dergiye gönderilen ya da yayın için kabul edilen makaleler için işlemleme ücreti ya da gönderim ücreti alınmaz.

28371            18288             18287            18286

indir.png