Yazım Kuralları


1. Tüm çalışmalar Microsoft Word programında Times New Roman yazı karakterinde iki yana yaslı olacak şekilde yazılmalıdır.
2. Çalışmanın Türkçe ve İngilizce başlığı kelimelerin Baş Harfleri Büyük olacak biçimde 14 punto ve 1,15 satır aralığında olacak şekilde yazılmalıdır.
3. Çalışmanın Öz/Abstract başlığı baş harfi büyük Times New Roman yazı karakterinde, bold ve 12 punto yazılmalıdır. Öz (Abstract) metni 9 punto ve 1 satır aralığında olmalı ve 200-250 kelime olacak şekilde yazılmalıdır.
4. Yazar isim/isimleri çalışmanın başlığının altına bold ve 12 punto olacak biçimde ortalı sırasıyla yazılmalı ve akademik unvan kullanılmamalıdır. Yazarların kurumları isimlerinin altında ortalı ve sırasıyla yazılmalıdır. Yazarlara ait ORCID iD numaraları yazar bilgilerinin devamına eklenmelidir.

Örnek:
Kadir YILDIZ1
1Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, https://orcid.org/0000-0003-3347-0319

5. Çalışmanın Anahtar kelimeleri (keywords) Öz (Abstract) metninin altında örnek şablonda belirtildiği gibi hizalı şekilde 9 punto olmalı, İlk harfi büyük harfle başlamalı ve 3 ile 5 kelime olarak yazılmalıdır.
6. Çalışmanın sorumlu yazarına ilişkin Yazışma adresi, e-posta ve telefon bilgileri, Öz/Abstract bilgilerinin alt kısmında 9 punto ile dipnot olarak verilmelidir.
7. Çalışmanın metin kısmı 12 punto ile 1,15 satır aralığında yazılmalıdır.
8. Tablo, grafikler, şekiller vb. görsellerin yazı karakteri 10 punto (9-11 punto) olmalı ve APA 7 stiline göre hazırlanmalıdır. Bilimsel araştırmalarda yer alacak tablo, grafik ve şekiller özenle seçilmelidir. Metin içerisinde özetlenebilecek bilgiler için ayrıca tabloya yer verilmemelidir.

Tablo 1. Model uyum kriterleri ve doğrulayıcı faktör analizi uyum değerleri (Başlıkta sadece ilk kelimenin baş harfi büyük olmalıdır)
Model


9. Çalışma: GİRİŞ, YÖNTEM (Araştırmanın Modeli, Çalışma grubu/Araştırma Grubu/Evren- Örneklem, Veri Toplama Araçları, Verilerin Toplanması, Verilerin Analizi), BULGULAR, TARTIŞMA, SONUÇ, ÖNERİLER ve KAYNAKLAR şeklinde düzenlenmelidir ve her bölüm başlığı bold, BÜYÜK harf ve 12 punto olmalıdır.

10. Çalışma, A4 sayfası formatında olmalı, metin uzunluğu şekil, grafik ve tablolar dâhil 20-25 sayfayı geçmemelidir.

11. Sayfa düzeni yapılırken her kenardan 2.5 cm boşluk bırakılmalıdır.

12. Sayfa numaraları sayfanın altında ve ortada Times New Roman karakterinde 11 punto olmalıdır (İlk sayfada sayfa numarası görünmemeli).

13. Kaynaklar bölümü yeni bir sayfadan başlamalıdır.

14. Metin içi kaynak gösteriminde birden fazla eserler, alfabetik sıra ile verilmelidir. Aynı parantezde iki veya daha fazla çalışmanın gösteriminde, çalışma aralarına noktalı virgül işareti konulur (Hutchins ve Rowe, 2009: 120-125; Yıldız, 2016; Yıldız ve Güzel, 2015: 12-25). İngilizce çalışmalar için ise; (Hutchins & Rowe, 2009: 120-125).

15. KAYNAK GÖSTERİM KURALLARI
Kaynaklar listesi, her bir çalışmanın ilk yazarın soyadının baş harfine göre alfabetik olarak sıralanır. Kaynakça da kaynak gösterimi: Kaynaklar metni 10 punto ve 1 satır aralığında APA stiline göre yazılmalıdır. Kaynak yazımlarında dergi yazım kuralları ve Örnek şablon göz önünde bulundurulmalıdır.

Dergiden alınmış ise:
Tek yazarlı:

Yurtsızoğlu, Z. (2021). Salgın dönemi kulüp hisse değerlerinde ekonomik kayıplar (Trend analizi). Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi, 3(2), 128-140 . https://doi.org/10.47778/ejsse.993657

Yıldız, K. (2022). Kulüp imazjları üzerine analiz. Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi, 4(1), 128-140 . https://doi.org/10.47778/ejsse.993657


Metin içi Gösterim:
(Yurtsızoğlu, 2014)
(Yıldız, 2022)

İki yazarlı çalışmalar:
Özsoy, S., ve Yıldız, K. (2014). Türkiye'deki spor basınında nefret söylemi. Uluslararası Sosual Alan Araştırmaları Dergisi, 2(2), 46-60. https://doi.org/10.25307/jssr.328103

Türkmen, İ., ve Yaşartürk, F. (2021). Formasyon eğitimindeki öğrencilerin boş zaman yoluyla stresle baş etme stratejileri ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 459-471. https://doi.org/10.25307/jssr.972686

Metin içi Gösterim:
(Özsoy ve Yıldız, 2014)
(Türkmen ve Yaşartürk, 2018)

Üç ve daha fazla yazarlı çalışmalar:

Ünlü, H., Aktaş, Ö., ve Büyüktaş, B. (2021). Spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşlerinin incelenmesi. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 294-306. https://doi.org/10.25307/jssr.961588
Yousefi, Z., Abedi, M., Baghban, I., Eatemadi, O., & Abedi, A. (2011). Personal and situational variables, and career concerns: Predicting career adaptability in young adults. The Spanish Journal of Psychology, 14(1), 263-271. https://doi.org/10.25307/jssr.328103

Metin içi Gösterim:
(Ünlü vd., 2021)
(Yousefi vd., 2011)


Sayfa Aralığı olmayan, Bunun yerine MAKALE NUMARASI olan Bilimsel Dergi Makaleleri:

Deelen, I., Ettema, D., & Kamphuis, C. B. (2018). Sports participation in sport clubs, gyms or public spaces: How users of different sports settings differ in their motivations, goals, and sports frequency. PLoS ONE, 13(10), Article e0205198. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0205198

Yang, Y., Li, Y., & Sun, Y. (2020). Psychometric evaluation of the characteristics of resilience in sports team inventory in China. PLoS ONE, 15(6), Article e0234134. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0234134

** Makale Türkçe ise “Article” yerine “Makale” kelimesi kullanılmalıdır.


Cilt veya Sayı Numarası olmayan bilimsel dergi Makaleleri

Cilt numarası olmayan, sayı numarası olan:
Tuna, H., Gürpınar, B., Tuz, K., Tekin-Gürgen, E., & Özdemir-İlçin, N. (2021). Üniversite öğrencilerinde müzik dinleme tercihinin fiziksel aktivite, depresyon ve uyku kalitesine etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (34), 29-41. https://doi.org/10.20875/makusobed.878726

Cilt numarası olan, sayı numarası olmayan:
Henkel, M. (2005). Academic identity and autonomy in a changing policy environment. Higher education, 49, 155-176. https://doi.org/10.1007/s10734-004-2919-1


Kitaptan alınmış ise:
Tek yazarlı:
Yıldız, K. (2016). Bilgi ve iletişim teknolojileri boyutuyla, spor ve iletişim. Nobel.
Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2. baskı). Lawrence Erlbaum Associates.

İki yazarlı çalışmalar:
Akyıldız Munusturlar, M., ve Argan, M. (2014). Ciddi ve kayıtsız boş zaman katılımcılarının kişilik özellikleri ile boş zaman tatmini ve yaşam tatmini arasındaki ilişki. Nobel.
Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
Pedersen, P. M., & Thibault, L. (2018). Contemporary sport management. Human Kinetics.
Packianathan, C., & Alberto, M. (2006). Human resource management in Olympic sport organizations. MEMOS.

Üç ve daha fazla yazarlı çalışmalar:
Andrew, D. P., Pedersen, P. M., & McEvoy, C. D. (2019). Research methods and design in sport management. Human Kinetics.

NOT: İngilizce yazılan makalelerde iki veya daha fazla yazarlı yayınlara gönderme yapılırken ve bağlacına karşılık olarak and bağlacı ya da & işareti kullanılır. Sadece yıl bilgisinin parantez içinde yer aldığı metin içi göndermelerde and, soyad ve yıl bilgisinin birlikte parantez içinde yer aldığı metin içi göndermelerde ise & işareti kullanılır.
Stock and Parker (2017)
(Stock & Parker, 2017)
İngilizce çalışmalarda Türkçe bir kaynağa gönderme yapılıyorsa ve yerine and ifadesi,
Türkçe bir çalışmada İngilizce bir kaynağa gönderme yapılıyorsa and yerine ve ifadesi kullanılmalıdır.

Türkçe bir çalışmada İngilizce bir kaynak kullanımı
Nielsen, B. G., ve Borlund, P. (2011). Information literacy, learning, and the public library: A study of Danish high school students. Journal of Librarianship and Information Science, 43, 106-119. https://doi.org/10.25307/jssr.328103

Metin içi gösterim:
(Nielsen ve Borlund, 2011: 110)
(Nielsen ve Borlund, 2011)

Editörlü Kitaptan veya Editörlü E-Kitaptan alınmış ise:
Dillard, J. P. (2020). Currents in the study of persuasion. İçinde M.B. Oliver, A. A. Raney, & J. Bryant (Eds.), Media effects: Advances in theory and research (4. Baskı, ss.115-129). Routlegde.
Uztuğ, F. (2003). İletişim engel ve etmenleri. İçinde U. Demiray (Ed.), Meslek yüksekokulları için genel iletişim (ss. 188-196). Pegem.


Anonim ise
Anonim. (2000). Sporcu istatistikleri. T.C. Başbakanlık Devlet İstatistik Enstitüsü, Ankara: Yayın No:180.


Bildiriler
Akkoyunlu, B. (2007). Öğrenme stilleri. Y. Tonta (Ed.), Bilgi Yönetimi Ulusal Sempozyumu bildiriler kitabı içinde (ss. 51-71). Ankara: Hacettepe Üniversitesi.


Tezler

Yıldız, K. (2015). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin örgüt içi iletişime etkisi: Türkiye Oryantiring Federasyonu Örneği. Yayımlanmamış Doktora tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Spor Yönetimi Anabilim Dalı, Bolu.

İNTERNET KAYNAKLARI GÖSTERIMLERI

Yazarlı
Metin içinde Atıf: (Yıldız, 2021)
Kaynakçada Atıf Gösterme: Yıldız, K. (2021). Misyon ve vizyon. https://gsb.gov.tr/Sayfalar/3756/10/misyon-vizyon.aspx.

Yazarsız

Metin İçinde Atıf: (Gençlik ve Spor Bakanlığı, 2021)
Kaynakçada gösterim: Gençlik ve Spor Bakanlığı. (2021, Mart 30). Misyon, Vizyon. https://gsb.gov.tr/Sayfalar/3756/10/misyon-vizyon.aspx.

Tarihi olmayan web sayfası kaynağının gösterimi (t.y= tarihi yok)

Metin İçinde Atıf: (Taş, t.y.)

Kaynakçada gösterim: Taş, M. (t.y). Dekanın Mesajı. Erişim adresi https://sporbf.mcbu.edu.tr/fakultemiz/dekanamesaj.236.tr.html

Çevrimiçi Sözlük:
Kaynakçada gösterim:
Türk Dil Kurumu. (t.y.). Spor. İçinde Güncel Türkçe sözlük. Erişim tarihi: Ocak 17, 2022, https://sozluk.gov.tr/
Metin İçinde Atıf: (Türk Dil Kurumu, t.y.).


Not: Değerli yazarlar, Çalışmalarınıza ilişkin anahtar kelime kullanımlarında Türkiye Bilim Terimleri'ni dikkate almanız önemle rica olunur. Anahtar Kelime seçim sonrası kontrollerinizi http://www.bilimterimleri.com adresinden yapabilirsiniz. 

Dergi yazım kuralları APA 7’ye göre düzenlenmiştir.

28371            18288             18287            18286

indir.png