Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An investigation of teachers’ views on material and technology supported teaching of analytical geometry course

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 3, 86 - 102, 31.12.2024
https://doi.org/10.69918/ejte.1519283

Öz

This research aimed to examine teachers' opinions regarding material and technology-supported analytic geometry teaching. The research employed a case study design, one of the qualitative research methods. The sample of the study consisted of 12 mathematics teachers studying at a state university in the Eastern Black Sea Region. The participants were determined using the purposeful sampling method. Data were collected with a semi-structured interview form and diaries, and analyzed by content analysis. The findings highlighted that the teachers in the sample stated that learning the analytical geometry course with material and technology support contributed to the teaching process. In addition, they stated that visualization and concretization were effective in learning and that the method used was most useful in learning the subject of vectors.

Proje Numarası

2023/69002-2

Kaynakça

  • Akkaya, R., Durmuş, S., & Pişkin-Tunç, M. (2012, Haziran). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının somut materyal ve sanal manipülatiflerin eğitim süreçleri boyunca kullanabilme durumlarının belirlenmesi. [Kongre Sunumu] X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye.
  • Akkoyunlu, B. (1998). Eğitimde teknolojik gelişmeler. Anadolu Üniversitesi Yayınları. Alacacı, C., & McDonald, G. (2012). The impact of technology on high school mathematics curriculum. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 3(1), 21-34.
  • Alkan, C. (2005). Eğitim teknolojisi. Anı Yayıncılık.
  • Almeqdadi, F. (2005). The effect of using The Geometer’s Sketchpad (GSP) on Jordanian students’ understanding some geometrical concepts. International Journal for Mathematics Teaching and Learning, Retrieved May, 4 from http://www.cimt.plymouth.ac.uk/journal/mainali.pdf
  • Altun, M. (2004). İlköğretim ikinci kademede (6, 7 ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi. Alfa Yayıncılık. Bakar, K. A., Ayub, A. F., Luan, W. S., & Tarmizi, R. A. (2010). Exploring secondary school students' motivation using technologies in teaching and learning mathematics. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 4650-4654. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.03.744
  • Baki, A. (2000). Preparing student teachers to use computers in mathematics classrooms through a long-term preservice course in Turkey. Journal of Information Technology for Teacher Education, 9(3), 343-362. Baki, A. (2001). Bilişim teknolojisi ışığı altında matematik eğitiminin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 149, 26-31
  • Baltacı, S. (2014). Dinamik matematik yazılımının geometrik yer kavramının öğretiminde kullanılmasının bağlamsal öğrenme boyutundan incelenmesi (Tez No. 381086) [Doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi-Trabzon]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Baltacı, S. & Yıldız, A. (2014, Eylül). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının düzlem denklemlerini GeoGebra dinamik yazılımı ile öğrenme süreçlerinin incelenmesi [Kongre Sunumu]. XI. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Baltacı, S., Yıldız, A., & Kösa, T. (2015). Analitik geometri öğretiminde GeoGebra yazılımının potansiyeli: Öğretmen adaylarının görüşleri. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6(3), 483-505. https://doi.org/10.16949/turcomat.32803
  • Bozkurt, A., & Akalın, S. (2010). Matematik öğretiminde materyal geliştirmenin ve kullanımının yeri, önemi ve bu konuda öğretmenin rolü. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27, 47-56.
  • Bulut, S., Çömlekoğlu, G., Seçil, S.Ö., Yıldırım, H., & Yıldız, B.T. (2002, Ekim). Matematik öğretiminde somut materyallerin kullanılması [Kongre Sunumu]. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye.
  • Campoy, R. (1992). The role of technology in the school reform movement. Educational Technology, 32(8), 17-22.
  • Carter, J., & Ferrucci, B. (2009). Using GeoGebra to enhance prospective elementary school teachers’ understanding of geometry. The Electronic Journal of Mathematics and Technology, 3(2), 1933-2823.
  • Clarke, P. J. (2009). A Caribbean pre-service mathematics teacher’s impetus to integrate computer technology in his practice. International Journal for Technology in Mathematics Education, 16(4), 145-155.
  • Clements, D. H. (1999). Concrete manipulatives, concrete ideas. Contemporary Issues in Early Childhood, 1(1), 45-60. https://doi.org/10.2304/ciec.2000.1.1.7
  • Çepni, S. (2005). Fen ve teknoloji öğretimi. Pegem A Yayınları.
  • Dargut, T., & Çelik, G. (2014). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum ve Düşünceleri. Journal of Mother Tongue Education, 2(2), 28-41.
  • Drake, C., & Sherin, M. G. (2006). Practicing change: Curriculum adaptation and teacher narrative in the context of mathematics education reform. Curriculum Inquiry, 36(2), 153-187.
  • Eliküçük, H. (2006). Öğretmenlerin öğretme-öğrenme süreçlerinde teknoloji kullanma yeterlilikleri (Tez No. 185147) [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Erbas, A. K., & Yenmez, A. A. (2011). The effect of inquiry-based explorations in a dynamic geometry environment on sixth grade students’ achievements in polygons. Computers & Education, 57, 2462–2475.
  • Ersoy, Y., & Ardahan, H. (2003). İlköğretim okullarında kesirlerin öğretimi-II: Tanıya yönelik etkinlikler düzenleme. http://www.matder.org.tr/index.php?option adresinden 15 Kasım 2024 da alındı.
  • Ertem, S. (1999). Matematik öğretimi üzerinde bilgisayar ve teknolojinin kullanımı üzerine bir inceleme (Tez No. 89312) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi-İzmir]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Gorghiu, G., Puana, N., & Gorghiu L. M. (2009). Solving geometrical locus problems using dynamic ınteractive geometry applications. Retrieved January 20, 2015, from http://www.formatex.org/micte2009/book/814818.pdf.
  • Gözen, Ş. (2001). Matematik ve öğretimi. Evrim Yayınevi.
  • Gülkılık, H. (2008). Öğretmen adaylarının bazı geometrik kavramlarla ilgili sahip oldukları kavram imajlarının ve imaj gelişiminin incelenmesi üzerine fenomenografik bir çalışma (Tez No. 218459). [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Günüç, S., Odabaşı, H. F., & Kuzu, A. (2013). 21. Yüzyıl öğrenci özelliklerinin öğretmen adayları tarafından tanımlanması: Bir Twitter uygulaması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(4), 436-455.
  • Güven, B., & Karataş, İ. (2009). Dinamik geometri yazılımı Cabri’nin ilköğretim matematik öğretmen adaylarının geometrik yer problemlerindeki başarılarına etkisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(1), 1-31.
  • Güven, B., & Karataş, İ. (2003). Dinamik geometri yazılımı Cabri ile geometri öğrenme: Öğrenci görüşleri. Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(2).
  • Güven, B., & Karataş, İ. (2005). Dinamik geometri yazılımı cabri ile geometri öğrenme: öğrenci görüşleri. Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(2), 10-18.
  • Güven, B., & Kösa, T. (2008). The effect of dynamic geometry software on student mathematics teachers’ spatial visualization skills. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 7(4), 100-107.
  • Hardy, J. V. (1998). Teacher attitudes toward and knowledge of computer technology. Computers in the Schools, 14(3/4), 119-136.
  • Hazzan, O., & Goldenberg, E. P. (1997). Students’ understanding of the notion of function in dynamic geometry environments. International Journal of Computers for Mathematical Learning, 1, 263-291.
  • İşman, A. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Pegem A Yayıncılık.
  • Kadagöl, E.(2018). Somut materyal kullanımının 8.sınıf öğrencilerinin zihinde döndürme becerilerine etkisi (Tez No. 517864).[Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi-Eskişehir]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Kaleli Yılmaz, G. (2012). Matematik öğretiminde bilgisayar teknolojisinin kullanımına yönelik tasarlanan HİE kursunun etkililiğinin incelenmesi: Bayburt ili örneği (Tez No. 321892) [Doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi-Trabzon]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Karamustafaoğlu, O. (2006). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğretim materyallerini kullanma düzeyleri: Amasya İli Örneği. Atatürk Üniversitesi Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 90-101.
  • Karataş, İ., & Güven, B. (2008, 6-9 Mayıs). Bilgisayar donanımlı ortamlarda matematik öğrenme: Öğretmen adaylarının kazanımları [Kongre Sunumu]. VIII. International Educational Technology Conference Anadolu University, Eskişehir, Türkiye.
  • Kaya, Z. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kelly, A.C. (2006). Using manipulatives in mathematical problem solving: A performance-based analysis. The Montana Mathematics Enthuasiast, 3(2), 184-193.
  • Kondracki, N. L., Wellman, N. S., Fada, R. D., & Amundson, D. R. (2002). Content analysis: Review of methods and their applications in nutrition education. Journal of Nutrition Education and Behavior, 34(4), 224–230.
  • Koza Çiftçi, Ş., Yıldız, P., & Bozkurt, E. (2015). Ortaokul matematik öğretmenlerinin materyal kullanımına ilişkin görüşleri. Eğitimde Politika Analizi Dergisi, 3(1), 3-4.
  • Kösa, T., & Karakuş, F. (2010). Using dynamic geometry software Cabri 3D for teaching analytic geometry. [Conference session] Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 1385-1389. World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Matematik dersi öğretim programı. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Mert, E., & Şen, Ü. S. (2019). İlköğretim 7. sınıf müzik öğretiminde teknoloji destekli materyal kullanımının akademik başarıya etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(4), 2113-2139.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage. National Council of Teachers of Mathematics (NCTM). (2000). Principles and standards for school mathematics. NCTM.
  • Oral, B. (2004). Öğretmen adaylarının internet kullanma durumları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 3(10), 1-10.
  • Önal, N., & Çakır, H. (2016). Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik öğretiminde bilişim teknolojileri kullanımına ilişkin görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 76-94. https://doi.org/10.17860/efd.51865
  • Pazarbaşı, B. N., & Es, H. (2015). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının analitik geometri alan dilini kullanma becerileri ve tutumlarının incelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5, 529-535.
  • Saban, A. (2007). Seçmeci okul teknoloji planlama modeli ve özel Konya Esentepe İlköğretim Okulu teknoloji profili. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(1), 23-43.
  • Sowell, E. J. (1989). Effects of manipulative materials in mathematics instruction. Journal for Research in Mathematics Education, 20, 498-505.
  • Şahin, S., & Yıldırım, Y. Ş. (1999). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Anı Yayıncılık.
  • Şen, Ü. S. (2011). Müzik öğretiminde bilgisayar destekli programlı öğretim yönteminin etkililiği (Tez No.290503).[Doktora tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Şen, Ü. S., & Şentürk, N. (2014). İlköğretim müzik öğretiminde kullanılmak üzere (programlı öğretim yöntemine göre) geliştirilen öğretim yazılımı modeli. Milli Eğitim Dergisi, 43(202), 170-192.
  • Terzi, N. (2009). Mimarlıkta hesaplamalı teknolojiler ve geometri (Tez No. 2439) [Yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Tezer, M., & Kanbul, S. (2009). Opinions of teachers about computer aided mathematics education who work at special education centers. Procedia Social and Behavioral Sciences,1(1) , 390-394.
  • Uçar, M. (1999). İlköğretimde ders araç-gereçleri kullanımı konusunda öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(3), 195-207.
  • Umay, A. (2004). İlköğretim matematik öğretmenleri ve öğretmen adaylarının öğretimde bilişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin görüşleri. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 176-181.
  • Van de Walle, J. A. (2007). Elementary and middle school mathematics (6th ed.). Pearson.
  • Yalın, H. İ. (2000). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yetkin-Özdemir, İ. E. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretiminde materyal kullanımına ilişkin bilişsel becerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35,362-373.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.

Analitik geometri dersinin materyal ve teknoloji destekli öğretimine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 3, 86 - 102, 31.12.2024
https://doi.org/10.69918/ejte.1519283

Öz

Bu araştırmada materyal ve teknoloji destekli analitik geometri öğretimine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseniyle yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini Doğu Karadeniz Bölgesi’nde bir devlet üniversitesinde lisansüstü öğrenim görmekte olan 12 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ve günlükler ile toplanmış ve içerik analizine tabi tutularak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda örneklemde yer alan öğretmenler analitik geometri dersini materyal ve teknoloji destekli öğrenmenin, öğretim sürecine katkı sağladığını ifade etmişlerdir. Bunun yanında görselleştirmenin ve somutlaştırmanın öğrenmede etkili olduğunu ve kullanılan yöntemin en çok vektörler konusunun öğrenilmesinde faydalı olduğunu belirtmişlerdir.

Etik Beyan

This study followed all the rules stated to be followed within the “Higher Education Institutions Scientific Research and Publication Ethics Directive” scope. None of the actions specified under the title of “Actions Contrary to Scientific Research and Publication Ethics,” which is the second part of the directive, were not carried out. Ethics committee permission information Name of the committee that made the ethical evaluation: Bayburt University Date of ethical review decision: 10.10.2023 Ethics assessment document issue number: 160846

Destekleyen Kurum

Bayburt Üniversitesi

Proje Numarası

2023/69002-2

Teşekkür

This study was produced as part of the Scientific Research Project supported by Bayburt University under the supervision of the second author [Project No: 2023/69002-2]. This work is an extended version of the oral presentation delivered at the II. International Dede Korkut Educational Research Congress (DEDEK) in 2024.

Kaynakça

  • Akkaya, R., Durmuş, S., & Pişkin-Tunç, M. (2012, Haziran). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının somut materyal ve sanal manipülatiflerin eğitim süreçleri boyunca kullanabilme durumlarının belirlenmesi. [Kongre Sunumu] X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye.
  • Akkoyunlu, B. (1998). Eğitimde teknolojik gelişmeler. Anadolu Üniversitesi Yayınları. Alacacı, C., & McDonald, G. (2012). The impact of technology on high school mathematics curriculum. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 3(1), 21-34.
  • Alkan, C. (2005). Eğitim teknolojisi. Anı Yayıncılık.
  • Almeqdadi, F. (2005). The effect of using The Geometer’s Sketchpad (GSP) on Jordanian students’ understanding some geometrical concepts. International Journal for Mathematics Teaching and Learning, Retrieved May, 4 from http://www.cimt.plymouth.ac.uk/journal/mainali.pdf
  • Altun, M. (2004). İlköğretim ikinci kademede (6, 7 ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi. Alfa Yayıncılık. Bakar, K. A., Ayub, A. F., Luan, W. S., & Tarmizi, R. A. (2010). Exploring secondary school students' motivation using technologies in teaching and learning mathematics. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 4650-4654. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.03.744
  • Baki, A. (2000). Preparing student teachers to use computers in mathematics classrooms through a long-term preservice course in Turkey. Journal of Information Technology for Teacher Education, 9(3), 343-362. Baki, A. (2001). Bilişim teknolojisi ışığı altında matematik eğitiminin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 149, 26-31
  • Baltacı, S. (2014). Dinamik matematik yazılımının geometrik yer kavramının öğretiminde kullanılmasının bağlamsal öğrenme boyutundan incelenmesi (Tez No. 381086) [Doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi-Trabzon]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Baltacı, S. & Yıldız, A. (2014, Eylül). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının düzlem denklemlerini GeoGebra dinamik yazılımı ile öğrenme süreçlerinin incelenmesi [Kongre Sunumu]. XI. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Baltacı, S., Yıldız, A., & Kösa, T. (2015). Analitik geometri öğretiminde GeoGebra yazılımının potansiyeli: Öğretmen adaylarının görüşleri. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6(3), 483-505. https://doi.org/10.16949/turcomat.32803
  • Bozkurt, A., & Akalın, S. (2010). Matematik öğretiminde materyal geliştirmenin ve kullanımının yeri, önemi ve bu konuda öğretmenin rolü. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27, 47-56.
  • Bulut, S., Çömlekoğlu, G., Seçil, S.Ö., Yıldırım, H., & Yıldız, B.T. (2002, Ekim). Matematik öğretiminde somut materyallerin kullanılması [Kongre Sunumu]. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye.
  • Campoy, R. (1992). The role of technology in the school reform movement. Educational Technology, 32(8), 17-22.
  • Carter, J., & Ferrucci, B. (2009). Using GeoGebra to enhance prospective elementary school teachers’ understanding of geometry. The Electronic Journal of Mathematics and Technology, 3(2), 1933-2823.
  • Clarke, P. J. (2009). A Caribbean pre-service mathematics teacher’s impetus to integrate computer technology in his practice. International Journal for Technology in Mathematics Education, 16(4), 145-155.
  • Clements, D. H. (1999). Concrete manipulatives, concrete ideas. Contemporary Issues in Early Childhood, 1(1), 45-60. https://doi.org/10.2304/ciec.2000.1.1.7
  • Çepni, S. (2005). Fen ve teknoloji öğretimi. Pegem A Yayınları.
  • Dargut, T., & Çelik, G. (2014). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum ve Düşünceleri. Journal of Mother Tongue Education, 2(2), 28-41.
  • Drake, C., & Sherin, M. G. (2006). Practicing change: Curriculum adaptation and teacher narrative in the context of mathematics education reform. Curriculum Inquiry, 36(2), 153-187.
  • Eliküçük, H. (2006). Öğretmenlerin öğretme-öğrenme süreçlerinde teknoloji kullanma yeterlilikleri (Tez No. 185147) [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Erbas, A. K., & Yenmez, A. A. (2011). The effect of inquiry-based explorations in a dynamic geometry environment on sixth grade students’ achievements in polygons. Computers & Education, 57, 2462–2475.
  • Ersoy, Y., & Ardahan, H. (2003). İlköğretim okullarında kesirlerin öğretimi-II: Tanıya yönelik etkinlikler düzenleme. http://www.matder.org.tr/index.php?option adresinden 15 Kasım 2024 da alındı.
  • Ertem, S. (1999). Matematik öğretimi üzerinde bilgisayar ve teknolojinin kullanımı üzerine bir inceleme (Tez No. 89312) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi-İzmir]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Gorghiu, G., Puana, N., & Gorghiu L. M. (2009). Solving geometrical locus problems using dynamic ınteractive geometry applications. Retrieved January 20, 2015, from http://www.formatex.org/micte2009/book/814818.pdf.
  • Gözen, Ş. (2001). Matematik ve öğretimi. Evrim Yayınevi.
  • Gülkılık, H. (2008). Öğretmen adaylarının bazı geometrik kavramlarla ilgili sahip oldukları kavram imajlarının ve imaj gelişiminin incelenmesi üzerine fenomenografik bir çalışma (Tez No. 218459). [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Günüç, S., Odabaşı, H. F., & Kuzu, A. (2013). 21. Yüzyıl öğrenci özelliklerinin öğretmen adayları tarafından tanımlanması: Bir Twitter uygulaması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(4), 436-455.
  • Güven, B., & Karataş, İ. (2009). Dinamik geometri yazılımı Cabri’nin ilköğretim matematik öğretmen adaylarının geometrik yer problemlerindeki başarılarına etkisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(1), 1-31.
  • Güven, B., & Karataş, İ. (2003). Dinamik geometri yazılımı Cabri ile geometri öğrenme: Öğrenci görüşleri. Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(2).
  • Güven, B., & Karataş, İ. (2005). Dinamik geometri yazılımı cabri ile geometri öğrenme: öğrenci görüşleri. Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(2), 10-18.
  • Güven, B., & Kösa, T. (2008). The effect of dynamic geometry software on student mathematics teachers’ spatial visualization skills. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 7(4), 100-107.
  • Hardy, J. V. (1998). Teacher attitudes toward and knowledge of computer technology. Computers in the Schools, 14(3/4), 119-136.
  • Hazzan, O., & Goldenberg, E. P. (1997). Students’ understanding of the notion of function in dynamic geometry environments. International Journal of Computers for Mathematical Learning, 1, 263-291.
  • İşman, A. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Pegem A Yayıncılık.
  • Kadagöl, E.(2018). Somut materyal kullanımının 8.sınıf öğrencilerinin zihinde döndürme becerilerine etkisi (Tez No. 517864).[Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi-Eskişehir]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Kaleli Yılmaz, G. (2012). Matematik öğretiminde bilgisayar teknolojisinin kullanımına yönelik tasarlanan HİE kursunun etkililiğinin incelenmesi: Bayburt ili örneği (Tez No. 321892) [Doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi-Trabzon]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Karamustafaoğlu, O. (2006). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğretim materyallerini kullanma düzeyleri: Amasya İli Örneği. Atatürk Üniversitesi Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 90-101.
  • Karataş, İ., & Güven, B. (2008, 6-9 Mayıs). Bilgisayar donanımlı ortamlarda matematik öğrenme: Öğretmen adaylarının kazanımları [Kongre Sunumu]. VIII. International Educational Technology Conference Anadolu University, Eskişehir, Türkiye.
  • Kaya, Z. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kelly, A.C. (2006). Using manipulatives in mathematical problem solving: A performance-based analysis. The Montana Mathematics Enthuasiast, 3(2), 184-193.
  • Kondracki, N. L., Wellman, N. S., Fada, R. D., & Amundson, D. R. (2002). Content analysis: Review of methods and their applications in nutrition education. Journal of Nutrition Education and Behavior, 34(4), 224–230.
  • Koza Çiftçi, Ş., Yıldız, P., & Bozkurt, E. (2015). Ortaokul matematik öğretmenlerinin materyal kullanımına ilişkin görüşleri. Eğitimde Politika Analizi Dergisi, 3(1), 3-4.
  • Kösa, T., & Karakuş, F. (2010). Using dynamic geometry software Cabri 3D for teaching analytic geometry. [Conference session] Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 1385-1389. World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Matematik dersi öğretim programı. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Mert, E., & Şen, Ü. S. (2019). İlköğretim 7. sınıf müzik öğretiminde teknoloji destekli materyal kullanımının akademik başarıya etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(4), 2113-2139.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage. National Council of Teachers of Mathematics (NCTM). (2000). Principles and standards for school mathematics. NCTM.
  • Oral, B. (2004). Öğretmen adaylarının internet kullanma durumları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 3(10), 1-10.
  • Önal, N., & Çakır, H. (2016). Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik öğretiminde bilişim teknolojileri kullanımına ilişkin görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 76-94. https://doi.org/10.17860/efd.51865
  • Pazarbaşı, B. N., & Es, H. (2015). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının analitik geometri alan dilini kullanma becerileri ve tutumlarının incelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5, 529-535.
  • Saban, A. (2007). Seçmeci okul teknoloji planlama modeli ve özel Konya Esentepe İlköğretim Okulu teknoloji profili. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(1), 23-43.
  • Sowell, E. J. (1989). Effects of manipulative materials in mathematics instruction. Journal for Research in Mathematics Education, 20, 498-505.
  • Şahin, S., & Yıldırım, Y. Ş. (1999). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Anı Yayıncılık.
  • Şen, Ü. S. (2011). Müzik öğretiminde bilgisayar destekli programlı öğretim yönteminin etkililiği (Tez No.290503).[Doktora tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Şen, Ü. S., & Şentürk, N. (2014). İlköğretim müzik öğretiminde kullanılmak üzere (programlı öğretim yöntemine göre) geliştirilen öğretim yazılımı modeli. Milli Eğitim Dergisi, 43(202), 170-192.
  • Terzi, N. (2009). Mimarlıkta hesaplamalı teknolojiler ve geometri (Tez No. 2439) [Yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Tezer, M., & Kanbul, S. (2009). Opinions of teachers about computer aided mathematics education who work at special education centers. Procedia Social and Behavioral Sciences,1(1) , 390-394.
  • Uçar, M. (1999). İlköğretimde ders araç-gereçleri kullanımı konusunda öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(3), 195-207.
  • Umay, A. (2004). İlköğretim matematik öğretmenleri ve öğretmen adaylarının öğretimde bilişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin görüşleri. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 176-181.
  • Van de Walle, J. A. (2007). Elementary and middle school mathematics (6th ed.). Pearson.
  • Yalın, H. İ. (2000). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yetkin-Özdemir, İ. E. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretiminde materyal kullanımına ilişkin bilişsel becerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35,362-373.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
Toplam 62 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Matematik Eğitimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Elanur Uzun 0009-0009-4617-1183

Tuba Ağırman Aydın 0000-0001-8034-0723

Betül Küçük Demir 0000-0002-6752-6803

Proje Numarası 2023/69002-2
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 19 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 10 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Uzun, E., Ağırman Aydın, T., & Küçük Demir, B. (2024). An investigation of teachers’ views on material and technology supported teaching of analytical geometry course. Eurasian Journal of Teacher Education, 5(3), 86-102. https://doi.org/10.69918/ejte.1519283

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 Unported License .