Ülke ekonomilerinin nihai
hedeflerinden birisi büyümenin gerçekleşmesidir. Büyümenin de önemli bir kısmı
ödemeler bilançosunda yer alan ihracattan oluşmaktadır. İhracatın artması
gelirin de artmasına neden olduğu için ihracatın büyümeye etkisi pozitif olarak
belirtilmiş ve bu bir hipotez halini almıştır. Bu hipotez birçok ülke için test
edilmiş ve farklı sonuçlar ortaya çıkmıştır. Çalışmamızda ihracata dayalı
büyüme hipotezi MINT (Meksika, Endonezya, Nijerya, Türkiye) ülkelerinde
1960-2016 dönemleri incelenerek Toda-Yamamoto Nedensellik testine tabi
tutulmuştur. Sonuçlar Meksika’da %1 anlamlılık düzeyinde ve Türkiye’de %10
anlamlılık düzeyinde hipotezin kabul gördüğünü, Endonezya ve Nijerya’da hipotezin
ret edildiğini ortaya koymaktadır. Bu sonuçlardan yola çıkarak Endonezya,
Nijerya ve hatta Türkiye’nin ihracat politikalarını gözden geçirmeleri
gerektiği, ihraç ürünlerinde markalaşma ve pazarlama stratejilerinin
belirlenmesi gerektiği önerilmektedir.
İhracata Dayalı Büyüme MINT Ülkeleri Toda Yamamoto Nedensellik Analizi
One of the ultimate goals of national economies is the realization of
growth. A significant portion of the growth is composed of exports in the
balance of payments. As the increase in exports led to an increase in income,
the effect of exports on growth was indicated as positive. This situation
revealed the hypothesis of export-led growth. This hypothesis has been tested
for many countries and different results have emerged. In our study, export-led
growth hypothesis have examined for MINT countries (Mexico, Indonesia, Nigeria,
Turkey). The scope of the period has 1960-2016 and the method of Toda-Yamamoto
Causality has used. Results showed that the hypothesis was accepted at the 10%
significance level for Tukey and at 1% significance level for Mexico. However,
the hypothesis for Indonesia and Nigeria has been rejected. According to these
results, it is recommended that Indonesia, Nigeria and even Turkey should
review their export policies. Thus, it is suggested that branding and marketing
strategies regarding export products should be identified effectively.
Export-led Growth MINT Countries Toda Yamamoto Causality Analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 8 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |