İşletmeler müşteri
memnuniyeti sağlayarak kârlılıklarını arttırmak ve uygun yatırım ortamı
bulabildikleri, dünyanın her yerinde faaliyet göstermek isterler. 2018 yılı
itibarı ile dünyada uluslararası seyahat eden 1,4 milyar insan söz konusudur.
Bu insanların rahat ve güvenli bir şekilde seyahat etmeleri için uygun
organizasyon ve hizmetleri sunan işletmelere ihtiyaç vardır. Bu bağlamda insanlar
devamlı ikamet ettikleri ve çalıştıkları yerlerden, başka yerlere gidebilmek
için seyahat işletmelerinin sunduğu ulaşım, konaklama, yeme-içme gibi
hizmetlere ihtiyaç duyarlar. Bu sebeple seyahat işletmeleri uluslararası
faaliyet gösterme potansiyeline en fazla sahip olan işletme türüdür denilebilir.
Seyahat işletmelerinin uluslararası faaliyetlerini gerçekleştirmede karşılaştıkları
birtakım sorunlar vardır ve bu sorunlara değişik çözüm önerileri sunulmaktadır.
Bu çalışmanın amacı ikincil veri analizine bağlı olarak seyahat işletmelerinin
uluslararası arenada karşılaştıkları sorunları tespit etmek ve bu sorunlara
uygun çözüm önerileri getirmektedir. Uluslararası seyahat işletmelerinin yoğun
olarak yaşayabildikleri bu sorunlara, işletme içi ve işletme dışı çevre analizi
yapılarak, elde edilen sonuçlar yardımıyla uygun çözüm önerileri getirilmeye
çalışılmıştır.
Uluslararası Seyahat İşletmeleri Uluslararasılaşma Sorunları
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Turizm Fakültesi
Businesses want to
increase their profitability by providing customer satisfaction and operate all
over the world, where they can find the right investment environment. As of
2018, there are 1.4 billion people travelling internationally. these people
travel comfortably and safely through businesses that offer appropriate
organizational opportunities and services. In this context, people need
transportation, accommodation, eating and drinking services offered by travel
agencies in order to go from place where they reside. For this reason, it can
be said that travel businesses are the most common type of business which have
the most potential to operate internationally. There are a number of problems
that travel companies face to realize their international activities and
different solutions are offered to these problems. The aim of this study is to
determine the problems encountered by the travel enterprises in the
international arena based on the secondary data analysis and to propose
appropriate solutions to these problems. These problems, which international
travel enterprises can live intensively, have been analyzed by internal and
external environmental analysis, with the help of the results obtained and the
appropriate solutions have been tried to be proposed.
International travel enterprises Internationalization problems
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 3 |