BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 5, 1067 - 1080, 30.08.2016

Öz

Kaynakça

  • Aksan, D. (2009). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Akyol, H. (2013). Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri. (6. Baskı). Pegem Akademi Yayınları.
  • Akyol, H. (2007). Okuma. İlköğretimde Türkçe Öğretimi. Kırkkılıç, A. ve Akyol, H. (Editörler). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Arıcı, A. F. (2008). Okuma Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Arslan, D., Doğan B., Deliveli, K., Susar Kırmızı F., Yaylı D. Akkaya N. (2008). Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. İstanbul: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
  • Balcı, A. (2009). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlık ve İlgileri Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Calp, M. (2010). Özel Eğitim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Coşkun, E. (2002). Okumanın Hayatımızdaki Yeri ve Okuma Sürecinin Oluşumu. TÜBAR, 11, 231-244
  • Demirel, Ö. (2007). Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Gedizli, M. (2006). Okuyabilmek. İstanbul: Marka Yayınları.
  • Gündüz, O. ve Şimşek, T. (2011). Anlama Teknikleri I: Uygulamalı Okuma Eğitimi El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Güneş, F. (2007). Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Köksal, K. (2003). Okuma Yazmanın Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2012). Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Okuma Becerileri Dersi Öğretim Programı, Ankara: MEB Yayınları.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2006). İlköğretim Türkçe Dersi (6, 7, 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Odabaş, H. (2005). Ülkemizde Okuma Alışkanlığı ve Eleştirel Okuma. 41. Kütüphane Etkinlikleri. Etimesgut Nasrettin Hoca İlköğretim Okulu, Ankara. 31.03.2005.
  • Okur, A. (2013). Yaşam Boyu Okuma Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Özbay, M. (2009). Anlama teknikleri:1 Okuma Eğitimi. Ankara: Öncü Kitap.
  • Özbay, M. (2006). Okuma Eğitiminde Çevre Faktörü. Eurasian Journal of Educational Research, 24, 161-170.
  • Özbay, M., Bağcı, H. ve Uyar, Y. (2008). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlığına Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 117- 136. Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre
  • Sever, S. (2011). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme. (Gözden Geçirilmiş 5. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Türk Dil Kurumu. (2009). Türkçe Sözlük. Ankara: TDK Yayınları.
  • Yalçın, A. (2006). Türkçe Öğretim Yöntemleri Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yılmaz, B. (2000). Çok Kültürlü Toplumlarda Etnik Azınlık Çocuklarının Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıkları. Türk Kütüphaneciliği, 14(4), 451- 465.

Evaluation of Sixth Grade Student’s Views Regarding Elective Course Reading / Ortaokul Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Okuma Becerileri Seçmeli Dersine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 5, 1067 - 1080, 30.08.2016

Öz

Günlük hayatta okuma; iletişim kurma, zihinsel gelişimi sürdürme, anlama becerisini geliştirme gibi pek çok alanda önemli işlevler sürdürmektedir. Eğitim sürecinde de okuma, bütün alanlarda başarıyı etkileyen ön şartlardan biri konumundadır. Bu sebeple okuma eğitimi her dönemde önemini korumuştur.

Okuma; sadece sembollerin tanınma sürecini değil, sembollerin anlamlandırılması, çözümlenmesi, yorumlanması ve değerlendirilmesi gibi süreçleri de kapsar. Bu nedenle okuma becerisinin geliştirilmesi gerekir. Okuma becerisinin geliştirilmesinde öğrenciler tek başına başarılı olamaz. Ailelerin, öğretmenlerin, yöneticilerin ve arkadaşların da öğrenciye destek vermesi gerekmektedir. Bu nedenle okuma becerisinin geliştirilmesi için eğitim sürecinin düzenlenmesi büyük önem taşımaktadır. Öğrencilerin ilgilerini dikkate alarak okuma çalışmalarının yapılması, ortamın okumaya uygun olarak ayarlanması ve aile ile iş birliği sağlanması okuma becerisinin gelişimini olumlu yünde etkiler. Bu çalışmada, ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin Okuma Becerileri seçmeli dersine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.

 

Kaynakça

  • Aksan, D. (2009). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Akyol, H. (2013). Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri. (6. Baskı). Pegem Akademi Yayınları.
  • Akyol, H. (2007). Okuma. İlköğretimde Türkçe Öğretimi. Kırkkılıç, A. ve Akyol, H. (Editörler). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Arıcı, A. F. (2008). Okuma Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Arslan, D., Doğan B., Deliveli, K., Susar Kırmızı F., Yaylı D. Akkaya N. (2008). Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. İstanbul: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
  • Balcı, A. (2009). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlık ve İlgileri Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Calp, M. (2010). Özel Eğitim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Coşkun, E. (2002). Okumanın Hayatımızdaki Yeri ve Okuma Sürecinin Oluşumu. TÜBAR, 11, 231-244
  • Demirel, Ö. (2007). Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Gedizli, M. (2006). Okuyabilmek. İstanbul: Marka Yayınları.
  • Gündüz, O. ve Şimşek, T. (2011). Anlama Teknikleri I: Uygulamalı Okuma Eğitimi El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Güneş, F. (2007). Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Köksal, K. (2003). Okuma Yazmanın Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2012). Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Okuma Becerileri Dersi Öğretim Programı, Ankara: MEB Yayınları.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2006). İlköğretim Türkçe Dersi (6, 7, 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Odabaş, H. (2005). Ülkemizde Okuma Alışkanlığı ve Eleştirel Okuma. 41. Kütüphane Etkinlikleri. Etimesgut Nasrettin Hoca İlköğretim Okulu, Ankara. 31.03.2005.
  • Okur, A. (2013). Yaşam Boyu Okuma Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Özbay, M. (2009). Anlama teknikleri:1 Okuma Eğitimi. Ankara: Öncü Kitap.
  • Özbay, M. (2006). Okuma Eğitiminde Çevre Faktörü. Eurasian Journal of Educational Research, 24, 161-170.
  • Özbay, M., Bağcı, H. ve Uyar, Y. (2008). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlığına Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 117- 136. Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre
  • Sever, S. (2011). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme. (Gözden Geçirilmiş 5. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Türk Dil Kurumu. (2009). Türkçe Sözlük. Ankara: TDK Yayınları.
  • Yalçın, A. (2006). Türkçe Öğretim Yöntemleri Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yılmaz, B. (2000). Çok Kültürlü Toplumlarda Etnik Azınlık Çocuklarının Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıkları. Türk Kütüphaneciliği, 14(4), 451- 465.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Tanıtmalar
Yazarlar

Mahmut Arpağ

Nihal Bora Bu kişi benim

Mehmet Gedizli

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2016
Gönderilme Tarihi 17 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Arpağ, M., Bora, N., & Gedizli, M. (2016). Evaluation of Sixth Grade Student’s Views Regarding Elective Course Reading / Ortaokul Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Okuma Becerileri Seçmeli Dersine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 12(5), 1067-1080.