ÖZET
Bu çalışma, 2005- 2006 İlköğretim Türkçe Programındaki konuşma becerisine dair kazanım ve etkinlikler ile İlköğretim Türkçe 6., 7. ve 8. sınıf çalışma kitaplarındaki konuşma becerisine ait kazanım ve etkinlikleri karşılaştırmak ve değerlendirmek amacı taşımaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup, İlköğretim Türkçe Programı ile 6., 7. ve 8. sınıf Türkçe çalışma kitapları “doküman incelemesi” yoluyla taranmıştır. Tarama sonucunda 6.sınıf Türkçe çalışma kitabında toplam 60 adet, 7.sınıf Türkçe çalışma kitabında toplam 75 adet ve 8.sınıf Türkçe çalışma kitabında ise toplam 50 adet konuşma becerisi etkinliği tespit edilmiştir. Ayrıca programda örnek olarak verilen konuşma becerisi etkinliklerinin aynısı veya benzerinin Türkçe çalışma kitaplarında yer almadığı görülmüştür. Öte yandan konuşma becerisinin “kendi konuşmasını değerlendirme” amacına uygun etkinlik örneğine programda verilmediği halde, 6. Sınıf Türkçe kitabında bu amaç ve kazanımlarına uygun etkinlik örneği verildiği belirlenmiştir. Bu bağlamda çalışma kitabında yer alan etkinliklerin konuşma becerisi amaç ve kazanımları ile örtüştüğü ancak çoğunlukla kazanımların tamamına birebir uygun etkinliklerin yer almadığı kanısına varılmıştır.
Türkçe öğretimi programı konuşma becerisi kazanımlar etkinlikler
Bölüm | Tanıtmalar |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2016 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 5 |