Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının
araştırma tabanlı fen öğretimine ilişkin özyeterlik inanç düzeylerinin
belirlenmesidir. Çalışma Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fen
Bilgisi Öğretmenliği Programı’nda öğrenim gören 51 birinci sınıf, 45 ikinci
sınıf, 44 üçüncü sınıf, 51 dördüncü
sınıf olmak üzere toplam 191 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma
kapsamında öğretmen adaylarına Araştırma Tabanlı Fen Öğretimi Ölçeği
uygulanmış, uygulamadan sonra elde edilen veriler kapsamında her sınıf
seviyesinden 8 öğretmen adayı olmak üzere toplam 32 öğretmen adayı ile yarı
yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonunda öğretmen
adaylarının araştırma tabanlı fen öğretimi konusunda sınıf seviyesi arttıkça daha doğru bilgilere ve uygulanabilir fikirlere sahip
oldukları bulunmuştur. Bu konudaki özyeterlik inançlarına bakıldığında; 1., 2.
ve 3. sınıftaki öğretmen adaylarının henüz öğretmenlik uygulaması dersini
almadıklarından yeterli deneyimlerinin olmadığı ve bu yüzden de kendilerinin
araştırma tabanlı fen öğretimi becerilerine sahip olmadıklarını düşündükleri yapılan
görüşmelerde ortaya çıkmıştır.
Araştırma tabanlı öğretim fen bilgisi eğitimi öğretmen adayları
The aim of this
study is to determine the levels of self-efficacy beliefs of prospective
science teachers regarding inquiry-based science teaching. The study was
carried out with a total of 191 teacher candidates, 51 first grade, 45-second
grade, 44-third grade, 51-fourth grade, who were enrolled in Balıkesir
University Necatibey Education Faculty Science Teacher Training Program. Within
the scope of the research, Inquiry Based Science Instruction Scale was applied
to teacher candidates and semi-structured interviews were conducted with a
total of 32 teacher candidates including 8 teacher candidates from each class
level considering the data obtained from the scale. Analysis of data showed
that the prospective teachers had more favourable views on inquiry based
science teaching as the class level increased. When teacher candidates'
self-efficacy beliefs are considered the first, second, and third-grade teacher
candidates have not yet taken a course involving teaching practice, it turns
out that they do not have enough experience and they think that they do not
have inquiry-based science teaching skills.
Inquiry based teaching prospective science teachers science education
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 4 |