In this research, the aim was to evaluate students’
opinions about the project work carried out in Science and Art Centers.
Phenomenology design, a qualitative research design, was used in the research.
The research group consisted of five gifted students studying at a Science and
Art Center in the Eastern Anatolia Region and participating in national and
international project studies. In the research, a semi-structured interview was
used as the data collection tool. Expert opinion was sought in the preparation
of the interview form. Content analysis was carried out in the data analysis
and codes, categories and themes were created in line with the data obtained.
The participants stated that the project work carried out at the Science and
Art Center are original and have many benefits such as fostering problem
solving skills, cooperation and self-confidence. In addition, participants in
the project work also stated that they faced many problems in terms of subject
determination, process, report writing, jury members, presentation of projects
and access to materials. In order to solve the problems, the participants
suggested that the literature should be scanned in detail paying attention to scientific
aspects, and the jury members should be selected from persons carrying out studies
in different fields. It was also recommended that universities and other
institutions should support the project work. In the light of these
evaluations, it is important to provide training on project studies to the
students studying in Science and Art Centers where project activities are
carried out intensively. In addition, it is recommended that universities
provide the necessary support to Science and Art Center students who carry out
project studies, in terms of material supplies and information sharing.
Gifted student Phenomenology Project studies Science and Art Center
Bu
araştırmada Bilim ve Sanat Merkezleri’nde yürütülen proje çalışmalarına ilişkin
öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel
araştırma yöntemi desenlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu Doğu Anadolu Bölgesi’nde yer alan bir Bilim ve
Sanat Merkezi’nde öğrenim gören, ulusal ve uluslararası proje çalışmalarına
katılmış ve çeşitli başarılar elde etmiş beş özel yetenekli öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış
görüşme kullanılmıştır. Görüşme formunun hazırlanmasında uzman görüşüne
başvurulmuştur. Veri analizinde içerik analizi yürütülmüş olup elde edilen
veriler doğrultusunda kodlar, kategoriler ve temalar oluşturulmuştur.
Katılımcılar, Bilim ve Sanat Merkezi’nde yürütülen proje çalışmalarının özgün
olduğunu ve problem çözme becerilerini geliştirme, işbirliğini ve özgüveni
arttırma gibi birçok faydası olduğunu ifade etmişlerdir. Bununla birlikte
katılımcılar proje çalışmalarında; konu belirleme, süreç, rapor yazma, jüri
üyeleri, projelerin sunumu ve malzemeye ulaşma açısından birçok problemlerle
karşılaştıklarını da belirtmişlerdir.
Katılımcıların belirtikleri problemlere yönelik çözüm önerileri; bilimselliğe dikkat edilerek alan yazının
detaylı taranması, farklı alanlarda çalışmalar yürüten kişilerden jüri üyelerinin
seçilmesi, üniversitelerin ve diğer kurumların proje çalışmalarına destek
vermesi yönündedir. Bu değerlendirmeler ışığında, proje çalışmalarının yoğun
olarak yürütüldüğü Bilim ve Sanat Merkezleri’nde öğrenim gören öğrencilere
proje çalışmalarına yönelik belli dönemlerde eğitimlerin verilmesi önem arz
etmektedir. Ayrıca, üniversitelerin proje çalışmaları yapan Bilim ve Sanat
Merkezi öğrencilerine malzeme temini ve bilgi paylaşımı yönünden gerekli
desteği vermesi önerilmektedir.
Bilim ve Sanat Merkezi Fenomenoloji Özel yetenekli öğrenci Proje çalışmaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: 3 |