The aim of this study is to design a Language Preparatory Program for English language education students. The participant group consisted of eighty-eight student teachers and ten course instructors at an English medium university, the Faculty of Education, Department of English Language Education. Data of the study came from needs analysis questionnaires and semi-structured interviews related to the student teachers' perceived language needs. The findings of the study pointed at design of a skills-based syllabus in terms of the goals and objectives, materials and the language teaching approach dimensions.
Bu çalışmanın amacı, İngilizce dil eğitimi öğrencileri için Dil Hazırlık Programı tasarlamaktır. Katılımcı grubu, İngilizce eğitim veren bir üniversitede, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı'nda seksen sekiz öğrenci öğretmen ve on kurs eğitmenleri oluşmaktadır. Çalışmanın verileri aday öğretmenlerin dil konusundaki ihtiyaçlarına yönelik algılarıyla ilgili bir ihtiyaç analizi anketi yöntemiyle ve yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilmiştir. Çalışmanın bulguları dil ihtiyaçlarına, amaç ve hedeflere, materyal ve dil öğretimi yaklaşımı boyutları açısından bir beceri tabanlı müfredat tasarımını işaret etti.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ocak 2014 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 10 Sayı: 3 |