This is a sample study for Project based learning for the subjects as data analysis, the interpretation of tables and graphics in the Secondary Mathematics Course Program for 11th and 12th grades. First of all, a graph showing the changes in the borders of Ottoman Empire with respect to years was obtained. Then, the reigns of the Sultans were shown on that graphic. Thus, we have analyzed the graphic in order to depict the five periods as to how the borders changed respectively. Finally, we have analyzed to see whether there is a significant relationship between the changes of the borders with respect to years and the reigns of the Sultans.
Birincil Dil | tr |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Tarihler |
Yayımlanma Tarihi : 21 Ocak 2015 |
Bibtex | @ { eku74190,
journal = {Eğitimde Kuram ve Uygulama},
issn = {},
eissn = {1304-9496},
address = {},
publisher = {Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi},
year = {2015},
volume = {11},
pages = {291 - 303},
doi = {10.17244/eku.01599},
title = {Mathematical analysis of data on Ottoman history as an application of project based learning model / Proje tabanlı öğrenme modelinin bir uygulaması olarak Osmanlı tarihi verilerinin matematiksel analizi},
key = {cite},
author = {AYHAN, İsmet and SİNECEN, Mahmut and AYDIN, Mithat}
} |
APA | AYHAN, İ , SİNECEN, M , AYDIN, M . (2015). Mathematical analysis of data on Ottoman history as an application of project based learning model / Proje tabanlı öğrenme modelinin bir uygulaması olarak Osmanlı tarihi verilerinin matematiksel analizi. Eğitimde Kuram ve Uygulama , 11 (1) , 291-303 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/eku/issue/5464/74190 |
MLA | AYHAN, İ , SİNECEN, M , AYDIN, M . "Mathematical analysis of data on Ottoman history as an application of project based learning model / Proje tabanlı öğrenme modelinin bir uygulaması olarak Osmanlı tarihi verilerinin matematiksel analizi". Eğitimde Kuram ve Uygulama 11 (2015 ): 291-303 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/eku/issue/5464/74190> |
Chicago | AYHAN, İ , SİNECEN, M , AYDIN, M . "Mathematical analysis of data on Ottoman history as an application of project based learning model / Proje tabanlı öğrenme modelinin bir uygulaması olarak Osmanlı tarihi verilerinin matematiksel analizi". Eğitimde Kuram ve Uygulama 11 (2015 ): 291-303 |
RIS | TY - JOUR T1 - Mathematical analysis of data on Ottoman history as an application of project based learning model / Proje tabanlı öğrenme modelinin bir uygulaması olarak Osmanlı tarihi verilerinin matematiksel analizi AU - İsmet AYHAN , Mahmut SİNECEN , Mithat AYDIN Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - DO - T2 - Eğitimde Kuram ve Uygulama JF - Journal JO - JOR SP - 291 EP - 303 VL - 11 IS - 1 SN - -1304-9496 M3 - UR - Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Eğitimde Kuram ve Uygulama Mathematical analysis of data on Ottoman history as an application of project based learning model / Proje tabanlı öğrenme modelinin bir uygulaması olarak Osmanlı tarihi verilerinin matematiksel analizi %A İsmet AYHAN , Mahmut SİNECEN , Mithat AYDIN %T Mathematical analysis of data on Ottoman history as an application of project based learning model / Proje tabanlı öğrenme modelinin bir uygulaması olarak Osmanlı tarihi verilerinin matematiksel analizi %D 2015 %J Eğitimde Kuram ve Uygulama %P -1304-9496 %V 11 %N 1 %R %U |
ISNAD | AYHAN, İsmet , SİNECEN, Mahmut , AYDIN, Mithat . "Mathematical analysis of data on Ottoman history as an application of project based learning model / Proje tabanlı öğrenme modelinin bir uygulaması olarak Osmanlı tarihi verilerinin matematiksel analizi". Eğitimde Kuram ve Uygulama 11 / 1 (Ocak 2015): 291-303 . |
AMA | AYHAN İ , SİNECEN M , AYDIN M . Mathematical analysis of data on Ottoman history as an application of project based learning model / Proje tabanlı öğrenme modelinin bir uygulaması olarak Osmanlı tarihi verilerinin matematiksel analizi. Journal of Theory and Practice in Education. 2015; 11(1): 291-303. |
Vancouver | AYHAN İ , SİNECEN M , AYDIN M . Mathematical analysis of data on Ottoman history as an application of project based learning model / Proje tabanlı öğrenme modelinin bir uygulaması olarak Osmanlı tarihi verilerinin matematiksel analizi. Eğitimde Kuram ve Uygulama. 2015; 11(1): 303-291. |