Bu araştırma ortaokul, lise ve üniversite kademelerinde öğrenim görmekte olan öğrencilerin çevreye ve sürdürülebilirliğe yönelik görüşlerinin ve etik algılarının belirlenmesi açısından incelemiştir. Araştırma her eğitim kademesinden 50 öğrenci olacak şekilde, toplamda 150 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen çevreye ve sürdürülebilirliğe yönelik görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin çevreye yönelik farkındalık düzeylerinin ve etik algılarının yüksek olduğu ancak sürdürülebilirlik kapsamında yetersiz bilgi düzeyinde oldukları belirlenmiştir. Araştırma verilerinin, disiplinler arası nitelikte olan çevre ya da sürdürülebilirlik kavramlarına yönelik gelecek çalışmalara örnek olacağı düşünülmektedir.
This research has been examined in terms of determining the views and ethical perceptions of students studying at middle school, high school and university levels towards the environment and sustainability. The research was carried out with a total of 150 students, 50 students from each education level. The interview form for the environment and sustainability developed by the researcher was used as a data collection tool in the research. As a result of the research, it was determined that the students' environmental awareness and ethical perceptions were high, but they had insufficient knowledge within the scope of sustainability. It is thought that the research data will be an example for future studies on the interdisciplinary environment or sustainability concepts.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 19 Sayı: 2 |