Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inançları ile akademik öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkinin saptanmasıdır. Araştırma betimsel tarama modeline göre tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ile Matematik Öğretmenliği Ana Bilim Dalları’nda öğrenim görmekte olan 3. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerinin toplanmasında “Eğitsel İnternet Kullanım Öz-yeterliği İnançları Ölçeği” ile “Akademik Öz-yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler katılımcıların cinsiyet, bölüm ve genel ağırlıklı not ortalaması değişkenlerine göre analiz edilmiştir. Verilerin analizinde Kolmogrov-Smirnov testi, Levene’nin Varyansların Homojenliği testi, bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi (One Way Anova), Mann Whitney U testi ve Kruscall Wallis testi kullanılmıştır. Bu araştırma sonucunda öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanımına yönelik öz-yeterlik inançları ve akademik öz-yeterlik inançları düzeylerinin yeterli seviyede olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanımına yönelik öz yeterlik inançlarının cinsiyetlerine ve Genel ağırlıklı not ortalamalarına (GANO) göre farklılık göstermediği, bölümlerine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının akademik öz yeterlik inançlarının cinsiyetlerine ve GANO’larına göre farklılık gösterdiği, bölümlerine göre farklılık göstermediği belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanımına yönelik öz-yeterlik düzeyleri ile akademik öz-yeterlik inançları arasında orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir
Eğitsel internet Akademik öz-yeterlik Öğretmen adayları Eğitim teknolojisi
The aim of this study is to determine the relationship between prospective teachers’ educational internet use self-efficacy beliefs and academic self-efficacy beliefs. The study was designed on descriptive survey model. The sample of the study was formed of 3rd grade prospective teachers studying in Muğla Sıtkı Koçman University, Faculty of Education, Turkish Language Teaching, Primary Education Teaching, Science Education Teaching, Guidance and Counseling, and Mathematics Education Teaching Departments in 2014-2015 academic year. In order to gather the data, “Educational Internet Self-Efficacy Beliefs Scale” and “Academic Self-Efficacy Scale” were applied. The obtained data were analyzed regarding variables that are participants’ gender, departments, and cumulative grade point average. During the analysis, Kolmogorov-Smirnov test, Levene’s Homogeneity of Variances test, independent samples T-test, One Way ANOVA, Mann Whitney U test, and Kruskall Wallis test were implemented. As a result, it was found that prospective teachers’ educational internet use self-efficacy beliefs level and academic self-efficacy beliefs level were in adequate levels. It was determined that prospective teachers’ educational internet use self-efficacy beliefs did not have significant difference on their gender and GPA, but had significant difference on their departments. It was determined that prospective teachers’ academic self-efficacy beliefs had significant difference on gender and GPA, however, did not have significant difference on their departments. It was also determined that there was a medium level significant relation between prospective teachers’ educational internet use self-efficacy beliefs and their academic selfefficacy beliefs
Educational internet Academic self-efficacy Prospective teachers Educational technology
Diğer ID | JA73RY58UP |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.