In this study, content
and pedagogical content knowledge of special education teachers was examined
through mistakes made by students about fractions. Within the scope of this
aim, 10 special education teachers working in special education and
rehabilitation centers in Rize city center were applied in 2016-2017 academic
year. The study was based on qualitative research method. As regards the
processing of special education teachers in fractions, Shulman's (1986) key
items in his views on pedagogical content knowledge (PAS); the case study
method was used in this study aimed at understanding student and determining
student misconceptions. The sample and method of the study were created by
making use of the studies made about pedagogical content knowledge. In this context,
an interview form was applied to the teachers aiming to get written
explanations consisting of 7 questions. Content analysis was conducted on
themes by thematic coding. While analyzing the data, the opinions of two
lecturers who were experts in the field were consulted. As a result of the
study, it has been determined that the special education teachers do not have
adequate knowledge of the content and pedagogical content of fractions and are
in error. In this section, it has been shown that teachers have inadequate
knowledge of the content, especially with incorrectly answered questions. In
addition, it has been suggested that the right answer to the problem should be
transferred to the student in accordance with the behavioral mentality by
resorting immediately to correct the mistake. According to findings from the
pedagogical content knowledge scale, it was found that most of the teacher
candidates had difficulty determining the source of the mistakes made by the
students. Based on this result, it is suggested that special education teachers
should carry out projects on the development of content and pedagogical content
knowledge about the fractions and other themes, to carry out academic studies
and to review the degree programs. In
addition, if the time of the research is increased and teachers' lessons can be
examined for a longer time, it is reported that the content knowledge about the
various subjects in the mathematics course and pedagogical content knowledge
can be reached in a wide range of information about what level and what
constitutes what, what role it plays in their lesson and what can be done for
development.
Special education Fraction Content knowledge Pedagogical content knowledge
Bu çalışmada, öğrencilerin yaptıkları hatalar üzerinden özel eğitim öğretmenlerinin kesirlerle ilgili alan ve pedagojik alan bilgileri incelenmiştir. Çalışma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Rize il merkezinde bulunan özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde görevini sürdüren 10 özel eğitim öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma, nitel araştırma yöntemine dayandırılmıştır. Özel eğitim öğretmenlerinin kesirlerde işlemler konusundaki alan bilgilerini değerlendirmek amacıyla durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Shulman’ın (1986) görüşlerindeki anahtar öğe olan öğrenci yanılgılarından yola çıkarak öğretmenlerin yanılgılarının belirlenmesinin amaçlandığı bu çalışmanın örneklem ve yöntemi, pedagojik alan bilgisi konusunda yapılan çalışmalardan faydalanılarak oluşturulmuştur. Bu kapsamda öğretmenlere 7 sorudan ibaret yazılı açıklamalarını almayı amaçlayan bir görüşme formu uygulanmıştır. Ortaya konulan görüşler üzerinde tematik kodlama yoluyla içerik analizi yapılmıştır. Verilerin analizi yapılırken alanında uzman iki öğretim üyesinin görüşlerine başvurulmuştur. Çalışma sonucunda, özel eğitim öğretmenlerinin kesirler konusunda alan ve pedagojik alan bilgilerinin yeterli düzeyde olmadığı ve yanılgılar içerisinde oldukları belirlenmiştir. Öğretmenlerin özellikle yanlış cevaplanmış sorularda yetersiz alan bilgisine sahip oldukları ortaya konulmuştur. Bunun yanında hatanın düzeltilmesi için anında dönüte başvurarak davranışçı anlayışa uygun biçimde sorunun doğru cevabının öğrenciye aktarılması gerektiği ileri sürülmüştür. Pedagojik alan bilgisi ölçeğinden elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının çoğunun öğrenciler tarafından yapılan hataların kaynağını belirlemekte güçlük çektikleri görülmüştür. Bu sonuca dayanarak özel eğitim öğretmenlerinin kesirler ve diğer temalarla ilgili olarak alan ve pedagojik alan bilgilerinin gelişimi üzerine projeler yürütülmesi, akademik çalışmalar gerçekleştirilmesi ve lisans programlarının gözden geçirilmesi önerilmiştir. Ayrıca araştırma süresinin arttırılıp öğretmenlerin dersleri daha uzun süre incelenebilirse matematik dersindeki diğer konular hakkındaki alan bilgilerinin ve pedagojik alan bilgilerinin ne düzeyde olduğu, bu durumun derslerinde nasıl rol oynadığı ve gelişimi için neler yapılabileceği hakkında kapsamlı bilgilere ulaşılabileceği aktarılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 9 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.