Öğretim ve öğrenmenin niteliğini artırmada
önemli bir işleve ve öneme sahip olup sahip olan bu çalışmada “Öğretim
Teknolojileri ve Materyal Tasarımı” dersi aktif öğretme-öğrenme strateji,
yöntem, teknik ve materyalleri kullanılarak işlenmiştir. Bu ders kapsamında
2017-2018 öğretim yılı güz döneminde Müzik öğretmenliği bölümünde öğrenim gören
30 öğrenciyle birlikte, çalışma yaprağı, çalışma kitapçığı, slayt, kavram
haritası, bulmaca, video, kukla vb. 2 ve 3 boyutlu öğretim materyalleri
geliştirilmiştir. Ayrıca yine bu
çerçevede temel meslek bilgisi derslerinden biri olan öğretim ilke ve
yöntemleri ilgili seçilen temel kavramlar ve ilkeler şiir ve senaryo formlarına
dönüştürülmüştür. Daha sonra da bu
çalışmalar “Eğitim Köyünde Müzik ve Dansla öğreniyorum” adıyla konser ve
gösteri olarak sergilenmiştir. Toplamda 104 saat süren bu sürece ilişkin
öğrencilerin görüşleri uzman görüşlerine düzenlenmiş yapılandırılmamış görüş
alma formuyla yazılı olarak alınmıştır. Öğrenci görüşleri kelime, cümle,
paragraf ve anlam boyutu ile ayrıntılı şekilde kodlanmıştır. Anlam bakımından
bir araya gelen kodlar birleştirilerek temalar oluşturulmuştur. Verilerin
analizi sonucunda öğrenci görüşlerinin öğretme-öğrenme
etkinliklerinin nitelikleri, öğretmenlik mesleği, ekip çalışması ve etkileşim,
üretim süreci, müzik, kişisel gelişim ve beceriler duygu ve hisler üzere yedi temel kategoride toplandığı görülmüştür. Sonuç olarak öğrenci görüşlerine göre;
yapılan bu çalışmaların katılımcılara öğretmenlik mesleğini sevdirdiği, onların
mesleki becerilerine, etkileşim, işbirliği, paylaşma, üretkenlik, sorun çözme,
kişisel gelişimlerine katkı getirdiği; farklı duygu ve hisler yaşattığı
belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının öğretmenlik formasyonuna ilişkin
temel kavramları daha etkili ve kalıcı şekilde öğrendikleri gözlenmiştir. Bu
sonuçlara göre öğretme-öğrenme süreçlerinde öğrenen üzerinde etkisi ve
kalıcılığı yüksek olan yaşantıya dayalı etkinlikler ve öğrenciyi eğlendiren,
rahatlatan ve aynı zamanda öğrenmesini sağlayan öğrenme koşullarının daha çok
kullanılması önerilmektedir.
Öğrenci merkezli eğitim Yaparak yaşayarak öğrenme Kodlama stratejileri Öğretim materyali
This study is based on “Instructional
Technologies and Material Design” course teaching using active
teaching-learning strategies, methods, techniques and materials. Within the
scope of this course, 2 and 3 dimensional teaching materials such as work sheets,
slides, concept maps, puzzles, videos, puppets have been developed with 30
students studying in Music Teaching Department during the fall semester of
2017-2018 academic year. In addition, the selected basic concepts and
principles related to teaching principles and methods, which are among the
basic vocational knowledge courses in this framework, have been transformed
into poetry and scenario forms. Later on, these works have been presented as
concerts and performances in the name of “Learning in Music and Dance in
Education Village”. The students' views
on this process, which lasted 104 hours in total, were taken in written,
unstructured interview form arranged according to expert opinions. These views
were coded in detail with word, sentence, paragraph and meaning dimensions.
According to this, themes were developed by combining the codes that come
together in terms of meaning. As a result of the analysis of the data, it was
found that the student opinions were collected in seven basic categories, namely
teaching-learning activities, qualifications, teaching profession, team work
and interaction, production process, music, personal development and skills
emotions and feelings. As a conclusion, according to student opinions; these
studies have contributed to their professional skills, interaction,
cooperation, sharing, productivity, problem solving, personal development, and
love of participatory teaching profession; different feelings and feelings.
Moreover, it is observed that prospective teachers learn the basic concepts
related to teaching more efficiently and permanently. According to these
results, in the process of teaching and learning, it is suggested that
life-based activities with high impact and persistence on learners in
teaching-learning process, and learning conditions that entertain, relax and
also help the students in learning should be used more.
Student-based aducation Learning through performing Coding strategies Teaching materials
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 20 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.