Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitimde Ezber Tartışmaları

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 3, 409 - 418, 31.12.2020

Öz

Eğitimin genel amacı dil, zihinsel, sosyal ve duygusal becerileri gelişmiş bireyler yetiştirmektir. Bu amaca ulaşmak için yeni yaklaşım ve modellerden yararlanılmaktadır. Bu süreçte etkisiz, yararsız uygulamalardan kaçınılmaktadır. Bunlardan biri de ezber olmaktadır. Ezber eğitim tarihinde çok eski yıllardan bu yana uygulanmaktadır. Eskiden okullarda ezber önemli bir yöntem olarak ele alınıyor ve sürekli tekrarlarla bütün bilgiler ezberleniyordu. Günümüz eğitim yaklaşımlarında ezber yararsız görülmekte ve karşı çıkılmaktadır. Çünkü ezber öğrenme değil, öğrenme sürecinin en alt düzeyidir. Ezber bilgileri tekrarlayarak belleğe yerleştirme ve zihinde belirli bir süre tutmayı içermektedir. Daha sonra bu bilgiler unutulmakta ve bütün çabalar boşa gitmektedir. Ezber sonucu bireyde zihinsel bir değişim olmamaktadır. Tam tersine öğrencilerde zihinsel ve fiziksel tembelliğe neden olmaktadır. Oysa öğrenme bilgileri anlama, düşünme, ön bilgilerle bütünleştirme, yeni bilgiler üretme ve uygulamayı içermektedir. Öğrenme ile birey kendini sürekli geliştirmekte ve yenilemektedir. Bu nedenle ezberden kaçınılmaktadır. Eğitimciler arasında bu konu sürekli tartışılmasına rağmen hala dünyamızda ve ülkemizde öğrencilerin ezbere yöneldikleri bilinmektedir. Eğitimcilerin nitelikli eğitime ağırlık vermesi, ülkemizin geleceğine yön verecek bireyler yetiştirilmesi beklenmektedir.

Kaynakça

  • Abernot, Y., Audran, J., & Penso, E. (2011). L'apprentissage par cœur, au-delà de la polémique. Les cahiers du Cerfée, 30, 119-139.
  • Basque, J. Rocheleau, J. Winer, L. (1998). Une approche pédagogique pour l’école informatisée, École informatisée Clés en main du Québec.
  • Bateson, G. (1977). Vers une écologie de l’esprit, Paris : Le Seuil.
  • Bautier, E., Charlot, B., & Rochex, J.-Y. (2000). Entre apprentissage et métier d’élève : le rapport au savoir. In A. Van Zanten (Ed.), L’école, l’état des savoirs (pp. 171-179). Paris : La Découverte.
  • Chanquoy, L., Tricot A., & Sweller J. (2007). La charge cognitive : Théorie et applications. Paris : Armand Colin.
  • Giolitto, P. (1970). Mémoire et 'par cœur', Éducation Nationale, n° 57 du 19 février p. 25.
  • Conseil de l’Europe, (1970). Education Permanente, Strasbourg,1970.
  • Cordier, F., & Gaonac’h, D. (2004). Apprentissage et mémoire. Paris : Nathan.
  • Couchaere, M.-J. (2001), Le développement de la mémoire. Paris : ESF.
  • Dufresne, J. (2001). Mémoire. Eloge du par cœur. Encyclopédie de l’Agora. Thème : éducation, mémorisation poésie [http://agora.qc.ca/Documents/Memoire—Eloge_du_par_coeur_par_Jacques_Dufresne]
  • Güneş, F. (2014). Sınıf Yönetimi Yaklaşım ve Modeller, PegemA Yayınları, Ankara.
  • Güneş, F. (2015). Eğitim ve Zihinsel Değişim, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (1), s.1-20, doi : 10.14686/ BÜEFAD.2015111011
  • Le Grand Dictionnaire Terminologique (2020). Office québécois de la langue française.
  • Lieury, A. (2004). Mémoire et réussite scolaire. Paris : Dunod.
  • Maulini, O. (2016). Que penser…de l’apprentissage par coeur à l’école ? Université de Genève, Faculté de psychologie et des sciences de l’éducation,Publ-1614
  • MEB (2015). Türkçe Dersi (1- 8. Sınıflar) Öğretim Programı Ankara : MEB Basımevi.
  • MEB. (2017). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar), Ankara : MEB Basımevi.
  • MEB. (2019). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar), Ankara: MEB Basımevi.
  • Ricœur, P. (2000). La mémoire, l’histoire l’oubli. Paris : Seuil.
  • TDK (2020). Güncel Türkçe Sözlük, 2020. https://sozluk.gov.tr/
  • Thuot, J.-F., Ghersi, C, et Dion, J-M. (1994). Stratégies d’étude, Unité d’enseignement et de recherche Travail, économie et gestion, Sainte-Foy, Télé-université, 34 pages.
  • Weisser, M. (2002). La lecture à l'école et au collège, entre psittacisme et délire. Paris : L'Harmattan.
  • Vygotski, L.S. (1997). Pensee et langage. Paris : La Dispute.

Discussions of Memorization in Education

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 3, 409 - 418, 31.12.2020

Öz

The general purpose of education is to raise individuals within advanced language, mental, social and emotional skills. New approaches and models are used to achieve this goal. Ineffective, useless practices, one of which is memorization are avoided in this process. Memorization has been used in the history of education for a long time. In the past, memorization was considered as an important method in schools and information was memorized with constant repetition within this concept. In today's educational approaches, memorization is regarded as useless and argued because it is not learning, yet it is the lowest level of the learning process. Memorization includes repeating information and keeping it in mind for a certain period of time. Later, this information is forgotten and all efforts are wasted in vain. There is no mental change in individuals through memorization. Conversely, it causes students to have mental and physical laziness, whereas learning includes understanding, thinking, integrating with prior knowledge, producing new information and applying it. With learning, the individual constantly improves and renews himself. Therefore, memorization is avoided. Although this issue is constantly debated among educators, it is known that students in the world and in our country still tend to memorize. Educators are expected to focus on qualified education and train individuals who will shape the future of our country.

Kaynakça

  • Abernot, Y., Audran, J., & Penso, E. (2011). L'apprentissage par cœur, au-delà de la polémique. Les cahiers du Cerfée, 30, 119-139.
  • Basque, J. Rocheleau, J. Winer, L. (1998). Une approche pédagogique pour l’école informatisée, École informatisée Clés en main du Québec.
  • Bateson, G. (1977). Vers une écologie de l’esprit, Paris : Le Seuil.
  • Bautier, E., Charlot, B., & Rochex, J.-Y. (2000). Entre apprentissage et métier d’élève : le rapport au savoir. In A. Van Zanten (Ed.), L’école, l’état des savoirs (pp. 171-179). Paris : La Découverte.
  • Chanquoy, L., Tricot A., & Sweller J. (2007). La charge cognitive : Théorie et applications. Paris : Armand Colin.
  • Giolitto, P. (1970). Mémoire et 'par cœur', Éducation Nationale, n° 57 du 19 février p. 25.
  • Conseil de l’Europe, (1970). Education Permanente, Strasbourg,1970.
  • Cordier, F., & Gaonac’h, D. (2004). Apprentissage et mémoire. Paris : Nathan.
  • Couchaere, M.-J. (2001), Le développement de la mémoire. Paris : ESF.
  • Dufresne, J. (2001). Mémoire. Eloge du par cœur. Encyclopédie de l’Agora. Thème : éducation, mémorisation poésie [http://agora.qc.ca/Documents/Memoire—Eloge_du_par_coeur_par_Jacques_Dufresne]
  • Güneş, F. (2014). Sınıf Yönetimi Yaklaşım ve Modeller, PegemA Yayınları, Ankara.
  • Güneş, F. (2015). Eğitim ve Zihinsel Değişim, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (1), s.1-20, doi : 10.14686/ BÜEFAD.2015111011
  • Le Grand Dictionnaire Terminologique (2020). Office québécois de la langue française.
  • Lieury, A. (2004). Mémoire et réussite scolaire. Paris : Dunod.
  • Maulini, O. (2016). Que penser…de l’apprentissage par coeur à l’école ? Université de Genève, Faculté de psychologie et des sciences de l’éducation,Publ-1614
  • MEB (2015). Türkçe Dersi (1- 8. Sınıflar) Öğretim Programı Ankara : MEB Basımevi.
  • MEB. (2017). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar), Ankara : MEB Basımevi.
  • MEB. (2019). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar), Ankara: MEB Basımevi.
  • Ricœur, P. (2000). La mémoire, l’histoire l’oubli. Paris : Seuil.
  • TDK (2020). Güncel Türkçe Sözlük, 2020. https://sozluk.gov.tr/
  • Thuot, J.-F., Ghersi, C, et Dion, J-M. (1994). Stratégies d’étude, Unité d’enseignement et de recherche Travail, économie et gestion, Sainte-Foy, Télé-université, 34 pages.
  • Weisser, M. (2002). La lecture à l'école et au collège, entre psittacisme et délire. Paris : L'Harmattan.
  • Vygotski, L.S. (1997). Pensee et langage. Paris : La Dispute.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makale
Yazarlar

Firdevs Güneş Bu kişi benim 0000-0002-9449-8617

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 11 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Güneş, F. (2020). Discussions of Memorization in Education. Journal of Education, Theory and Practical Research, 6(3), 409-418.