Eğitimin genel amacı dil, zihinsel, sosyal ve duygusal becerileri gelişmiş bireyler yetiştirmektir. Bu amaca ulaşmak için yeni yaklaşım ve modellerden yararlanılmaktadır. Bu süreçte etkisiz, yararsız uygulamalardan kaçınılmaktadır. Bunlardan biri de ezber olmaktadır. Ezber eğitim tarihinde çok eski yıllardan bu yana uygulanmaktadır. Eskiden okullarda ezber önemli bir yöntem olarak ele alınıyor ve sürekli tekrarlarla bütün bilgiler ezberleniyordu. Günümüz eğitim yaklaşımlarında ezber yararsız görülmekte ve karşı çıkılmaktadır. Çünkü ezber öğrenme değil, öğrenme sürecinin en alt düzeyidir. Ezber bilgileri tekrarlayarak belleğe yerleştirme ve zihinde belirli bir süre tutmayı içermektedir. Daha sonra bu bilgiler unutulmakta ve bütün çabalar boşa gitmektedir. Ezber sonucu bireyde zihinsel bir değişim olmamaktadır. Tam tersine öğrencilerde zihinsel ve fiziksel tembelliğe neden olmaktadır. Oysa öğrenme bilgileri anlama, düşünme, ön bilgilerle bütünleştirme, yeni bilgiler üretme ve uygulamayı içermektedir. Öğrenme ile birey kendini sürekli geliştirmekte ve yenilemektedir. Bu nedenle ezberden kaçınılmaktadır. Eğitimciler arasında bu konu sürekli tartışılmasına rağmen hala dünyamızda ve ülkemizde öğrencilerin ezbere yöneldikleri bilinmektedir. Eğitimcilerin nitelikli eğitime ağırlık vermesi, ülkemizin geleceğine yön verecek bireyler yetiştirilmesi beklenmektedir.
The general purpose of education is to raise individuals within advanced language, mental, social and emotional skills. New approaches and models are used to achieve this goal. Ineffective, useless practices, one of which is memorization are avoided in this process. Memorization has been used in the history of education for a long time. In the past, memorization was considered as an important method in schools and information was memorized with constant repetition within this concept. In today's educational approaches, memorization is regarded as useless and argued because it is not learning, yet it is the lowest level of the learning process. Memorization includes repeating information and keeping it in mind for a certain period of time. Later, this information is forgotten and all efforts are wasted in vain. There is no mental change in individuals through memorization. Conversely, it causes students to have mental and physical laziness, whereas learning includes understanding, thinking, integrating with prior knowledge, producing new information and applying it. With learning, the individual constantly improves and renews himself. Therefore, memorization is avoided. Although this issue is constantly debated among educators, it is known that students in the world and in our country still tend to memorize. Educators are expected to focus on qualified education and train individuals who will shape the future of our country.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 11 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.