Okuma, insanın yeni kelimeler öğrenerek, anlayışlar kazanarak, hayaller oluşturarak, ufkunu genişletir ve derinleştirir. Okuma işlemi, gözlerin ve ses organlarının çeşitli hareketleri ve yazılı sembollerin zihinde anlaşılmasıyla oluşur. Yazma ise kişinin hayatı boyunca okuyarak, dinleyerek, gözlem yaparak vb. yollarla elde ettiği bilgi birikimini çevresiyle paylaşmasında en etkili yollardan birisidir. Okuma ve yazma çocukların kendi kendilerine edindikleri veya doğuştan kazandıkları beceriler değildir. Okullarda sınıf öğretmenlerinin yoğun ve planlı çalışmaları sonucunda, sistemli eğitim etkinlikleriyle okuma ve yazma öğretilmektedir. Bu çalışmada sınıf öğretmeni adaylarının, ilk okuma ve yazma öğretimi dersine karşı tutumları ve öğretmen adaylarının derse yönelik tutumlarının cinsiyet, okumakta oldukları sınıf düzeyleri ve mezun oldukları lise türü değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın yürütülmesinde genel tarama modeli kullanılmıştır. Bu çalışmanın evreni Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı 2, 3 ve 4. sınıf öğrencileridir. İlk okuma ve yazma öğretimi dersini alan tüm öğrencilere ulaşıldığı için örneklem tayinine gidilmemiş ve 213 öğretmen adayından toplanan veriler çalışmaya dâhil edilmiştir. Araştırma da veri toplama aracı olarak ‘’İlk Okuma ve Yazma Öğretimi Dersine İlişkin Tutum Ölçeği’’ kullanılmıştır. Ölçekten elde edilen verilerin analizinde SPSS paket programından yararlanılmış, yüzde ve frekans teknikleri kullanılmış, cinsiyet değişkenine göre yapılan analizlerde bağımsız örneklem t-testi, mezun olunan lise değişkeni ve okumakta oldukları sınıf düzeyleri değişkenlerine göre yapılan analizlerde ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; öğretmen adaylarının derse yönelik tutumlarının genel değerlendirme de yüksek düzeyde olduğu, cinsiyet faktörüne göre kadın öğretmen adaylarının derse yönelik tutumlarının daha yüksek seviyede olduğu ve sınıf değişkenine göre yapılan değerlendirmede 4. sınıftaki öğretmen adaylarının derse yönelik daha yüksek seviyede olumlu tutum sergiledikleri saptanmıştır.
Reading broadens and deepens a person's horizons by learning new words, gaining insights, creating dreams. The reading process consists of the various movements of the eyes and vocal organs and the understanding of the written symbols in the mind. Writing, on the other hand, is throughout a person's life by reading, listening, observing, etc. It is one of the most effective ways to share the knowledge gained through the ways with its environment. Reading and writing are not the skills acquired by children themselves or acquired from birth. In schools, as a result of intensive and planned studies of primary school teachers, reading and writing are taught with systematic education activities.In this study, it was aimed to determine whether the attitudes of the primary schoolteacher candidates towards the first reading and writing teaching lesson and whether the attitudes of the prospective teachers towards the course differ according to the variables of gender, the class level they are studying and the type of high school they graduated from.The survey model was used in conducting the research. The population of this study is the 2nd, 3rd and 4th grade students of Kırşehir Ahi Evran University, Faculty of Education, Department of Primary Education.Since all students taking the first reading and writing teaching course were reached, no sample was determined and the data collected from 213 pre-service teachers were included in the study. "Attitude Scale for Teaching First Reading and Writing Course" was used as a data collection tool in the study.In the analysis of the data obtained from the scale, the SPSS package program was used, percentage and frequency techniques were used, independent sample t-test in the analysis made according to the gender variable, one-way analysis of variance (ANOVA) was used in the analyzes made according to the variables of graduated high school and the class level they are studying. As a result of the research; teacher candidates 'attitudes towards the course are at a high level in general evaluation, and female teacher candidates' attitudes towards the lesson are higher according to the gender factor and in the evaluation made according to the class variable, it was determined that the 4th grade teacher candidates had a higher level of positive attitude towards the lesson.
Teaching first reading and writing Primary school teacher Candidate
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 8 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.