Bu çalışma, taşıma merkezli okullarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin görüşlerine göre taşımalı eğitimde karşılan sorunlar ve çözüm önerilerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda çalışma nitel araştırma desenlerinden olan durum çalışması modelinde tasarlanmış ve yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Şanlıurfa ili merkez ilçelerinde taşıma merkezi okullarda görev yapan ve araştırmaya gönüllü olarak katılan 10 öğretmen, 6 müdür yardımcısı ve 4 okul müdürü olmak üzere toplam 20 katılımcı oluşturmaktadır. Katılımcılar seçkisiz (rastgele) örneklem yöntemi ile belirlenmiştir. Çalışmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formları ile katılımcılardan yazılı olarak toplanmıştır. Araştırma sonucu elde edilen veriler nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi kullanılarak analiz edilmiş ve elde edilen bulgular kod ve temalar altında birleştirilmiştir ve bulgular paylaşılırken doğrudan alıntılara yer verilmiştir. Katılımcıların isimleri etik kurallar doğrultusunda gizlenmiş ve her bir katılımcıya bir kod verilmiştir. Elde edilen bulgular sonucunda katılımcıların ön plana çıkardığı sorunlar ağırlıklı olarak, yemekhane eksikliği, yemeğin saklanma koşulları, denetim ve yaptırımların yetersizliği, öğrenciler arasında akademik başarı farklılıkları olduğu yönündeyken çözüm önerileri olarak da katılımcılar; yemekhane yapılması gerektiği, denetim ve yaptırımların arttırılması gerektiği, taşımanın kaldırılarak yerinde eğitim verilmesi ve fiziki yapının iyileştirilmesi gerektiği yönünde görüş belirtmişlerdir.
This study aims to reveal the problems encountered in bussed education and solutions according to the opinions of managers and teachers working in transport-centred schools. For this purpose, the study was designed and carried out as a case study model, which is one of the qualitative research designs. The study group of the research consists of a total of 20 participants, six assistant managers and four school managers, ten teachers working in the transportation centre schools in the central districts of Şanlıurfa province in the 2021- 2022 academic year. Participants were determined by random sampling method. In the study, the data were collected from the participants with semi-structured interview forms in a written way. The data obtained as a result of the research were analysed using content analysis in qualitative research methods, and the findings obtained were combined under codes and themes, and direct citations were included when sharing the findings. The names of the participants were hidden in accordance with the ethical rules and each participant was given a code. As a result of the findings, the problems highlighted by the participants were mainly the lack of a cafeteria, the storage conditions of the food, the inadequacy of inspection and sanctions, and the differences in academic achievement among the students. They stated that a cafeteria should be built, inspections and sanctions should be increased, transportation should be removed, on-site training should be provided and the physical structure should be improved.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.