Oyun özellikle ilkokulda öğretimin vazgeçilmez bir parçasıdır. Bu süreçte öğretimi tasarlayan, planlayan, gerçekleştiren öğretmenlerin de oyuna dair tutum ve inançları önem arz etmektedir. Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin oyun algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma 2021-2022 eğitim öğretim yılında Kahramanmaraş, Hatay ve Gaziantep’te ilkokullarda görev yapan, basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilmiş 293 sınıf öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri Güneş, Tuğrul ve Öztürk (2020) tarafından hazırlanan “Oyun Algısı Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 22 programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmenler arasında cinsiyete göre sadece oyunun işlevi ve oyunda ilgi-merak-keşif alt faktöründe kadın öğretmenlerin lehine anlamı farklılığa rastlanmıştır. Öğretmenlerin okuttukları sınıf düzeyine göre ise oyunun özgünlüğü ve amacı alt faktöründe okuttukları sınıf düzeyi büyük olanların; oyunun doğası ve kaynağı alt boyutunda ise sınıf düzeyi küçük olanların lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Mesleki kıdeme göre ise hizmet süreleri daha düşük olan öğretmenlerin lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir.
İlkokulda oyun Öğretmen oyun algısı Çocuk ve oyun Sınıf öğretmeni
Play is especially an indispensable part of primary education. During this process, the attitude, and beliefs of teachers, who design, plan, and teach, towards play is important. In this study, it was aimed at analyzing the primary school teachers’ perceptions of play in terms of different variables. The survey model among the quantitative research methods was used in the study. The study was carried out with 293 primary school teachers working in primary schools in Kahramanmaraş, Hatay and Gaziantep in the 2021-2022 academic year who were selected through the simple random sampling method. The data of the study were collected through the “Perception of Play Scale” developed by Güneş, Tuğrul and Öztürk (2020). The data of the study were analyzed with the SPSS 22 software. According to the results of the study, a significant difference was found between the teachers only in the function of play and interest-curiosity-exploration sub- factor in favor of female teachers in terms of gender. A significant difference was found in the authenticity and purpose of play sub-factor in favor of higher grades and in nature and source of play sub-factor in favor of lower grades in terms of the grades the teachers teach. A significant difference was found in favor of teachers with lower service period in terms of professional seniority.
children and play play in primary school teacher perception of play primary school teachers
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sınıf Eğitimi |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.