Artificial intelligence is one of the subjects that has garnered much attention in the sphere of education globally due to recent technological advancements. Artificial intelligence can be used in many educational disciplines, such as learning and teaching mathematics. Artificial intelligence can make various contributions to mathematics teaching for teachers and students. In this context, the study aims to provide a general overview of the use of artificial intelligence in mathematics teaching and to make inferences for educational practices by discussing this subject. The study is a compilation in the form of a literature review. As a result of the research, it has been seen that artificial intelligence contributes to mathematics teaching by providing students with personalized support and the opportunity to cope with the problems encountered, providing students with instant responses and enabling formative assessment practices, providing educators with data for decisions that will provide valuable information about student learning behaviors and the effectiveness of teaching, and developing students' affective characteristics. Additionally, it has been concluded that artificial intelligence-based calculation applications, artificial intelligence-based drawing applications, intelligent teaching systems, assistants, and artificial intelligence-supported games, exercises, and assessment applications are used in mathematics teaching.
Mathematics Instruction Artificial Intelligence Review Education
Son yıllarda yaşanan teknolojik gelişmeler ile birlikte dünya çapında eğitim alanında büyük ilgi gören konulardan biri yapay zekâ olmuştur. Yapay zekâ, eğitimin birçok disiplininde olduğu gibi matematik öğrenme öğretme süreçlerinde de kullanılabilmektedir. Matematik öğretiminde yapay zekânın öğretmen ve öğrenciye çeşitli katkıları bulunabilmektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı, matematik öğretiminde yapay zekâ kullanımına genel bir bakış sunmak ve bu konuyu tartışarak eğitim uygulamalarına yönelik çıkarımlarda bulunmaktır. Çalışma literatür taraması şeklinde derleme türündedir. Araştırma sonucunda, yapay zekânın matematik öğretiminde; öğrencilere kişiselleştirilmiş destek sağlayarak karşılaşılan problemlerle baş etme fırsatı sunması, öğrencilere anında yanıt vermesi ile biçimlendirici değerlendirme uygulamalarına olanak sağlaması, eğitimcilere öğrenci öğrenme davranışları ile öğretimin etkinliği hakkında değerli bilgiler verecek kararlar için veriler sunması ve öğrencilerin duyuşsal özelliklerini geliştirmesi gibi katkıları olduğu görülmüştür. Ayrıca matematik öğretiminde yapay zekâ tabanlı hesaplama uygulamaları, yapay zekâ tabanlı çizim uygulamaları, zeki öğretim sistemleri, asistanlar ve yapay zekâ destekli oyun, alıştırma ve değerlendirme uygulamaları gibi yapay zekâ destekli araçların kullanımının olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Matematik Eğitimi |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.