Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Identification of Requirements of Primary School Teacher Candidates for Science Education

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 3, 158 - 184, 30.11.2018

Öz

In this research, it was aimed to determine the requirements of Science and Technology Teaching I and II courses of primary school teacher candidates, who are studying in Primary School Teacher Training Undergraduate Program of Education Faculties, within the scope of science education. In line with this study purpose, data were obtained by case study which is among the qualitative data gathering techniques. In this respect, the requirements of primary school teacher candidates were determined using data collection tools such as observation and interview. The identification of requirements studies were carried out and data were collected in the research process that started in 2013 until 2015. Two different universities Science and Technology Teaching I and II courses were observed and 18 primary school teacher candidates, who attend these courses, were selected by stratified sampling method and two different focus group interviews were conducted. In the analysis of the data obtained in the research, Nvivo 10 qualitative data analysis program was used and the data were analyzed descriptively. As a result of the research, it can be said that in the Science and Technology Teaching I and II courses, the teacher candidates can not demonstrate many expected behaviors and the curriculum applied by the teaching staff in the Primary School Teacher Training Undergraduate Program can not fully meet the requirements of the teacher candidates.

Kaynakça

  • Abella, K. T. (1999). Başarılı eğitim programları. Ankara: Öteki Yayınevi.
  • Akpınar, B., Yıldırım, B. ve Karahan, O. (2012). Eğitimde 4+4+4 modelinin sınıf ve fen bilimleri öğretmen adaylarının fen bilimleri dersi alan yeterlikleri bağlamında değerlendirilmesi, 2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi Bildiri Özet Kitapçığı, Bolu.
  • ALLEA (2012). A renewal of science education in Europe Views and Actions of National Academies, 20 Temmuz 2018 tarihinde www.interacademies.org adresinden erişildi.
  • Aydın, S., & Boz, Y. (2012). Review of studies related to pedagogical content knowledge in the context of science teacher education: Turkish case. Educational Sciences: Theory & Practice, 12(1), 497-505.
  • Buntting, C. ve Jones, A. (2015). Science and technology. In R. Gunstone. (Ed.). Encyclopedia of science education (pp. 862-864). Dordrecht: Springer Science+Business Media.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (11.bs.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design. (2nd ed.). USA: Sage.
  • Çıray, F., Küçükyılmaz, E. A. ve Güven, M. (2015). Ortaokullar için güncellenen Fen Bilimleri dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 31-56.
  • Davey, L. (1991). The application of case study evaluations. Practical Assessment, Research & Evaluation, 2 (9). Çev: T. Gökçek. Durum çalışması değerlendirmelerinin uygulaması. İlköğretim Online, 8(2), 1-3.
  • DeGennaro, D. (2012). Evolving learning designs and emerging technologies. In B.J.Fraser, K.G. Tobin & McRobbie, C. J. (Eds.). Second International Handbook of Science Education (pp.1319–1331). New York: Springer.
  • Demirel, Ö. (2014). Eğitimde Program Geliştirme (21. bs.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Driel, J. H. ,& Abell, S. K. (2010). Promoting high quality in undergraduate university science teaching, In M. F. Taşar ve G. Çakmakcı. (Eds.). Contemporary science education research: Teaching (pp.177-178). Ankara: Pegem Akademi.
  • Duman, E. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının program geliştirme yeterlikleri hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Ecevit, T. ve Kıngır, S. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretme ve öğrenme anlayışlarının, fen öğretimine yönelik tutumlarının ve özyeterlik inançlarının incelenmesi. 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özet Kitapçığı, Adana.
  • Eurydice. (2011). Avrupa’da fen eğitimi: Ulusal politikalar, uygulamalar ve araştırma. http://eacea.ec.europa.eu/Education/eurydice/documents/thematic_reports/133TR.pdf adresinden 12 Ocak 2016 tarihinde edinilmiştir.
  • Evagorou, M., Dillon, J., Viiri, J. & Albe, V. (2015). Pre-service science teacher preparation in Europe: Comparing pre-service teacher preparation programs in England, France, Finland and Cyprus. Journal of Science Teacher Education, 26, 99-115.
  • Hacıömeroğlu, G. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) öğretimi yönelim düzeylerinin incelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 10(1), 1-12.
  • Halkai, K., & Theodoridis, M. (2008). The challenge of using the multimodal aspects of informal sources of Science learning in the context of formal education. In C. L. Petroselli (Ed.). Science Education Issues and Developments içinde (ss.151-199). New York: Nova Science Publishers, Inc.
  • Huyugüzel Çavaş, P., Özdem, Y., Çavaş, B., Çakıroğlu, J. , & Ertepınar, H. (2013). Turkish pre-service elementary science teachers' scientific literacy level and attitudes toward science. Science Education International, 24(4), 383-401.
  • Kahramanoğlu, R. ve Ay, Y. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının özel alan yeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından analizi, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi. 2(2), 285-301.
  • Kıray, S. A., Çelik, İ. ve Çolakoğlu, M. H. (2018). Fen öğretmenlerinin TPAB öz yeterlik algıları: Bir yapısal eşitlik modeli çalışması. Eğitim ve Bilim, 43(195). 253-268.
  • Küçüktepe, C. (2014). Program geliştirme süreci, program geliştirmede çalışma grupları ve çalışma planı hazırlama-İhtiyaç belirleme yaklaşım ve teknikleri. H. Şeker. (Ed.). Eğitimde Program Geliştirme içinde (ss.89-126). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Küçükyılmaz, E. A. ve Duban, N. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi öz-yeterlik inançlarının artırılabilmesi için alınacak önlemlere ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 1-23.
  • MEB. (2005). İlköğretim fen ve teknoloji dersi (6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • MEB. (2013). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • MEB. (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (Çeviri Editörü: S. Turan.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook: Qualitative data analysis (2nd ed.). USA: Sage.
  • Nichols, S. E., & Koballa, T. (2006). Framing issues of elementary science teacher education: Critical conversations. In K. Appleton. (Ed.). Elementary Science Teacher Education içinde (pp.1-12). New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Ornstein, A. C., & Hunkins, F. P. (2009). Curriculum: Foundations, principles, and issues (5th ed.). United States of America: Pearson Education.
  • Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü. (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. 11 Aralık 2017 tarihinde http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_ YYRETMENLYK _MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf adresinden erişildi.
  • P21. (2015). P21 framework definitions. 19 Temmuz 2018 tarihinde http://www.p21.org/storage/documents/ docs/P21_Framework_Definitions_New_Logo_2015.pdf adresinden erişildi.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (3. Baskıdan Çeviri, Çeviri Editörleri: M. Bütün ve S. B. Demir.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Pilo, M., Gavio, B., Grosso, D., & Mantero, A. (2012). Science education and teachers’ training: Research in partnership. US-China Education Review. A, 1. 106-111.
  • Saraç, E. ve Capellaro, E. (2015). Sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adaylarının bilimin doğasına ilişkin görüşleri. Mediterranean Journal of Humanities, V/2, 331-349.
  • Sarıkaya, H. (2004). Preservice elementary teachers’ science knowledge, attitude toward science teaching and their efficacy beliefs regarding science teaching. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Senemoğlu, N. (2011). Türkiye’de hizmet öncesi sınıf öğretmeni yetiştirme programları ne düzeyde etkilidir? Öğretmen adayı öğrenciler, öğretim elemanları ve öğretmenler bizi bu konuda bilgilendiriyor. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 1(1), 35-47.
  • Sillman, K., Zembal-Soul, C., & Dana, T. M. (2002). Steps into learning. In National Science Teachers Association (Ed.). Teaching teachers: Bringing first-rate science to the elementary classroom (pp.12-15). Virginia: NSTA Press.
  • Taymaz, H. (1997). Hizmet içi eğitim-kavramlar,iİlkeler, yöntemler. Ankara: TAKAV Tapu ve Kadastro Vakfı Matbaası.
  • Tytler, R. (2015). Science & mathematics teacher education. In R. Gunstone. (Ed.). Encyclopedia of science education (pp. 857-860). Dordrecht: Springer Science+Business Media.
  • Uluçınar, Ş., Doğan, A. ve Kaya, O. N. (2008). Sınıf öğretmenlerinin fen öğretimi ve laboratuvar uygulamalarına ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 485-494.
  • Ürey, M. ve Çepni, S. (2015). Fen temelli ve disiplinlerarası okul bahçesi programının bazı fen ve teknoloji dersi kazanımları üzerine etkisinin farklı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2), 166-184.
  • Varış, F. (1989). Eğitimde program geliştirmeye sistematik yaklaşım. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 22 (1). 7-12.
  • Yalçın Çelik, A., Bektaş, O., Demirci-Celep, N., Kırbulut, Z. D., Çetin-Dindar, A. ve Geban, Ö. (2014). Öğretmen adaylarının fen öğrenimi ile ilgili beklentilerini belirleme. Eğitim ve Bilim, 39 (175), 239-255.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YÖK. (2013). Sınıf öğretmenliği lisans programı. 30 Mart 2013 tarihinde http://www.yok.gov.tr/ documents/10279/49665/sinif_ogretmenligi.pdf/32dd5579-2e4d-454e-8c91-5e0594ebdf48 adresinden erişildi.
  • YÖK. (2018a, Mayıs 16). Güncellenen öğretmenlik lisans programları, Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz'ın da katılımıyla YÖK'te tanıtıldı. 14 Haziran 2018 tarihinde http://www.yok.gov.tr/ogretmen-yetistirme- lisans-programlari adresinden erişildi.
  • YÖK. (2018b). Sınıf öğretmenliği lisans programı. 21 Haziran 2018 tarihinde http://www.yok. gov.tr/documents/10279/ 41805112/Sinif_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf adresinden erişildi.

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Eğitimine Yönelik Gereksinimlerinin Belirlenmesi

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 3, 158 - 184, 30.11.2018

Öz

Bu araştırmada Eğitim Fakültelerinin Sınıf Öğretmenliği Lisans Programında öğrenim gören sınıf öğretmeni adaylarının fen eğitimi kapsamında Fen ve Teknoloji Öğretimi I ve II derslerine yönelik gereksinimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışmasından yararlanmıştır. Bu doğrultuda gözlem ve görüşme gibi veri toplama araçları kullanılarak sınıf öğretmeni adaylarının gereksinimleri belirlenmiştir. 2013 yılında başlayan araştırma sürecinde 2015 yılına kadar gereksinim belirleme çalışmaları yapılmış ve veriler toplanmıştır. İki farklı üniversitenin Fen ve Teknoloji Öğretimi I ve II dersleri gözlemlenmiş ve bu dersleri alan sınıf öğretmeni adaylarından 18 öğretmen adayı tabakalı örnekleme yöntemiyle seçilerek iki farklı odak grup görüşmesi yapılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde ise Nvivo 10 nitel veri analizi programından yararlanılmış, veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda Fen ve Teknoloji Öğretimi I ve II derslerinde öğretmen adaylarının sergilemeleri beklenen birçok davranışı gösteremedikleri ve Sınıf Öğretmenliği Lisans Programında öğretim elemanlarınca uygulanan öğretim programının öğretmen adaylarının gereksinimlerini tam olarak karşılayamadığı söylenebilir.

Kaynakça

  • Abella, K. T. (1999). Başarılı eğitim programları. Ankara: Öteki Yayınevi.
  • Akpınar, B., Yıldırım, B. ve Karahan, O. (2012). Eğitimde 4+4+4 modelinin sınıf ve fen bilimleri öğretmen adaylarının fen bilimleri dersi alan yeterlikleri bağlamında değerlendirilmesi, 2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi Bildiri Özet Kitapçığı, Bolu.
  • ALLEA (2012). A renewal of science education in Europe Views and Actions of National Academies, 20 Temmuz 2018 tarihinde www.interacademies.org adresinden erişildi.
  • Aydın, S., & Boz, Y. (2012). Review of studies related to pedagogical content knowledge in the context of science teacher education: Turkish case. Educational Sciences: Theory & Practice, 12(1), 497-505.
  • Buntting, C. ve Jones, A. (2015). Science and technology. In R. Gunstone. (Ed.). Encyclopedia of science education (pp. 862-864). Dordrecht: Springer Science+Business Media.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (11.bs.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design. (2nd ed.). USA: Sage.
  • Çıray, F., Küçükyılmaz, E. A. ve Güven, M. (2015). Ortaokullar için güncellenen Fen Bilimleri dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 31-56.
  • Davey, L. (1991). The application of case study evaluations. Practical Assessment, Research & Evaluation, 2 (9). Çev: T. Gökçek. Durum çalışması değerlendirmelerinin uygulaması. İlköğretim Online, 8(2), 1-3.
  • DeGennaro, D. (2012). Evolving learning designs and emerging technologies. In B.J.Fraser, K.G. Tobin & McRobbie, C. J. (Eds.). Second International Handbook of Science Education (pp.1319–1331). New York: Springer.
  • Demirel, Ö. (2014). Eğitimde Program Geliştirme (21. bs.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Driel, J. H. ,& Abell, S. K. (2010). Promoting high quality in undergraduate university science teaching, In M. F. Taşar ve G. Çakmakcı. (Eds.). Contemporary science education research: Teaching (pp.177-178). Ankara: Pegem Akademi.
  • Duman, E. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının program geliştirme yeterlikleri hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Ecevit, T. ve Kıngır, S. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretme ve öğrenme anlayışlarının, fen öğretimine yönelik tutumlarının ve özyeterlik inançlarının incelenmesi. 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özet Kitapçığı, Adana.
  • Eurydice. (2011). Avrupa’da fen eğitimi: Ulusal politikalar, uygulamalar ve araştırma. http://eacea.ec.europa.eu/Education/eurydice/documents/thematic_reports/133TR.pdf adresinden 12 Ocak 2016 tarihinde edinilmiştir.
  • Evagorou, M., Dillon, J., Viiri, J. & Albe, V. (2015). Pre-service science teacher preparation in Europe: Comparing pre-service teacher preparation programs in England, France, Finland and Cyprus. Journal of Science Teacher Education, 26, 99-115.
  • Hacıömeroğlu, G. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) öğretimi yönelim düzeylerinin incelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 10(1), 1-12.
  • Halkai, K., & Theodoridis, M. (2008). The challenge of using the multimodal aspects of informal sources of Science learning in the context of formal education. In C. L. Petroselli (Ed.). Science Education Issues and Developments içinde (ss.151-199). New York: Nova Science Publishers, Inc.
  • Huyugüzel Çavaş, P., Özdem, Y., Çavaş, B., Çakıroğlu, J. , & Ertepınar, H. (2013). Turkish pre-service elementary science teachers' scientific literacy level and attitudes toward science. Science Education International, 24(4), 383-401.
  • Kahramanoğlu, R. ve Ay, Y. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının özel alan yeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından analizi, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi. 2(2), 285-301.
  • Kıray, S. A., Çelik, İ. ve Çolakoğlu, M. H. (2018). Fen öğretmenlerinin TPAB öz yeterlik algıları: Bir yapısal eşitlik modeli çalışması. Eğitim ve Bilim, 43(195). 253-268.
  • Küçüktepe, C. (2014). Program geliştirme süreci, program geliştirmede çalışma grupları ve çalışma planı hazırlama-İhtiyaç belirleme yaklaşım ve teknikleri. H. Şeker. (Ed.). Eğitimde Program Geliştirme içinde (ss.89-126). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Küçükyılmaz, E. A. ve Duban, N. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi öz-yeterlik inançlarının artırılabilmesi için alınacak önlemlere ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 1-23.
  • MEB. (2005). İlköğretim fen ve teknoloji dersi (6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • MEB. (2013). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • MEB. (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (Çeviri Editörü: S. Turan.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook: Qualitative data analysis (2nd ed.). USA: Sage.
  • Nichols, S. E., & Koballa, T. (2006). Framing issues of elementary science teacher education: Critical conversations. In K. Appleton. (Ed.). Elementary Science Teacher Education içinde (pp.1-12). New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Ornstein, A. C., & Hunkins, F. P. (2009). Curriculum: Foundations, principles, and issues (5th ed.). United States of America: Pearson Education.
  • Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü. (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. 11 Aralık 2017 tarihinde http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_ YYRETMENLYK _MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf adresinden erişildi.
  • P21. (2015). P21 framework definitions. 19 Temmuz 2018 tarihinde http://www.p21.org/storage/documents/ docs/P21_Framework_Definitions_New_Logo_2015.pdf adresinden erişildi.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (3. Baskıdan Çeviri, Çeviri Editörleri: M. Bütün ve S. B. Demir.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Pilo, M., Gavio, B., Grosso, D., & Mantero, A. (2012). Science education and teachers’ training: Research in partnership. US-China Education Review. A, 1. 106-111.
  • Saraç, E. ve Capellaro, E. (2015). Sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adaylarının bilimin doğasına ilişkin görüşleri. Mediterranean Journal of Humanities, V/2, 331-349.
  • Sarıkaya, H. (2004). Preservice elementary teachers’ science knowledge, attitude toward science teaching and their efficacy beliefs regarding science teaching. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Senemoğlu, N. (2011). Türkiye’de hizmet öncesi sınıf öğretmeni yetiştirme programları ne düzeyde etkilidir? Öğretmen adayı öğrenciler, öğretim elemanları ve öğretmenler bizi bu konuda bilgilendiriyor. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 1(1), 35-47.
  • Sillman, K., Zembal-Soul, C., & Dana, T. M. (2002). Steps into learning. In National Science Teachers Association (Ed.). Teaching teachers: Bringing first-rate science to the elementary classroom (pp.12-15). Virginia: NSTA Press.
  • Taymaz, H. (1997). Hizmet içi eğitim-kavramlar,iİlkeler, yöntemler. Ankara: TAKAV Tapu ve Kadastro Vakfı Matbaası.
  • Tytler, R. (2015). Science & mathematics teacher education. In R. Gunstone. (Ed.). Encyclopedia of science education (pp. 857-860). Dordrecht: Springer Science+Business Media.
  • Uluçınar, Ş., Doğan, A. ve Kaya, O. N. (2008). Sınıf öğretmenlerinin fen öğretimi ve laboratuvar uygulamalarına ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 485-494.
  • Ürey, M. ve Çepni, S. (2015). Fen temelli ve disiplinlerarası okul bahçesi programının bazı fen ve teknoloji dersi kazanımları üzerine etkisinin farklı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2), 166-184.
  • Varış, F. (1989). Eğitimde program geliştirmeye sistematik yaklaşım. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 22 (1). 7-12.
  • Yalçın Çelik, A., Bektaş, O., Demirci-Celep, N., Kırbulut, Z. D., Çetin-Dindar, A. ve Geban, Ö. (2014). Öğretmen adaylarının fen öğrenimi ile ilgili beklentilerini belirleme. Eğitim ve Bilim, 39 (175), 239-255.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YÖK. (2013). Sınıf öğretmenliği lisans programı. 30 Mart 2013 tarihinde http://www.yok.gov.tr/ documents/10279/49665/sinif_ogretmenligi.pdf/32dd5579-2e4d-454e-8c91-5e0594ebdf48 adresinden erişildi.
  • YÖK. (2018a, Mayıs 16). Güncellenen öğretmenlik lisans programları, Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz'ın da katılımıyla YÖK'te tanıtıldı. 14 Haziran 2018 tarihinde http://www.yok.gov.tr/ogretmen-yetistirme- lisans-programlari adresinden erişildi.
  • YÖK. (2018b). Sınıf öğretmenliği lisans programı. 21 Haziran 2018 tarihinde http://www.yok. gov.tr/documents/10279/ 41805112/Sinif_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf adresinden erişildi.
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Funda Çıray Özkara 0000-0001-7912-0563

Meral Güven 0000-0002-4139-729X

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çıray Özkara, F., & Güven, M. (2018). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Eğitimine Yönelik Gereksinimlerinin Belirlenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 158-184.
AMA Çıray Özkara F, Güven M. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Eğitimine Yönelik Gereksinimlerinin Belirlenmesi. Derginin Amacı ve Kapsamı. Kasım 2018;6(3):158-184.
Chicago Çıray Özkara, Funda, ve Meral Güven. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Eğitimine Yönelik Gereksinimlerinin Belirlenmesi”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 6, sy. 3 (Kasım 2018): 158-84.
EndNote Çıray Özkara F, Güven M (01 Kasım 2018) Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Eğitimine Yönelik Gereksinimlerinin Belirlenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 6 3 158–184.
IEEE F. Çıray Özkara ve M. Güven, “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Eğitimine Yönelik Gereksinimlerinin Belirlenmesi”, Derginin Amacı ve Kapsamı, c. 6, sy. 3, ss. 158–184, 2018.
ISNAD Çıray Özkara, Funda - Güven, Meral. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Eğitimine Yönelik Gereksinimlerinin Belirlenmesi”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 6/3 (Kasım 2018), 158-184.
JAMA Çıray Özkara F, Güven M. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Eğitimine Yönelik Gereksinimlerinin Belirlenmesi. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2018;6:158–184.
MLA Çıray Özkara, Funda ve Meral Güven. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Eğitimine Yönelik Gereksinimlerinin Belirlenmesi”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, c. 6, sy. 3, 2018, ss. 158-84.
Vancouver Çıray Özkara F, Güven M. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Eğitimine Yönelik Gereksinimlerinin Belirlenmesi. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2018;6(3):158-84.