Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 1, 242 - 259, 31.01.2019

Öz

Bu araştırmada beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleklerinin ilk yıllarında karşılaştıkları sorunların incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomolojik araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Adıyaman Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okullarda çalışan beden eğitimi ve spor öğretmenleri oluşturmuştur. Katılımcıların seçiminde benzeşik örneklem ve maksimum çeşitlilik örneklem yöntemleri kullanılarak iki ayrı odak grup görüşmesi yapılmıştır. Görüşmelerde yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Veri analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre “lisans eğitiminden kaynaklanan sorunlar ”, “yetersiz spor altyapısı ” ve “beklenti ve uyum sorunları ” olarak üç tema tespit edilmiştir. Çalışmada beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin, lisans eğitimindeki eksikler nedeniyle bazı sorunlar yaşadıkları, bunun yanında öğretmenlerin okullarda spor altyapısının yetersizliği nedeniyle etkinlikleri yapmada sorun yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Mesleklerinin ilk yıllarında öğretmenlerin kültürel farklılık, istediklerini gerçekleştirememe, danışman eksikliği, beklenti ve uyum sorunları yaşadıkları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Açıkada, C. (1992). Beden eğitimi ve spor ve spor öğretmeni yetiştirmede müfredat programı sorunları. Spor Bilimleri Dergisi, 4 (3), 3-13.
  • Akdemı̇r, A. S. (2013). Türkiye'de öğretmen yetiştirme programlarının tarihçesi ve sorunları. Electronic Turkish Studies, 8(12), 15-28.
  • Alan, B. (2016). Öğretmen eğitiminde nitel bir araştırma yöntemi olarak bireysel araştırma. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - Journal of Qualitative Research in Education, 4(1), 7-25. http://dx.doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.4c1s1
  • Altıntaş, S. ve Görgen, İ. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması üzerine görüşleri (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği. Electronic Turkish Studies, 9(8), 197-208.
  • Anılan, H., Kılıç, Z. ve Demir, Z. M. (2015). Kırsal alanda öğretmen olmak: Sınıf öğretmenlerinin bakış açısı. Electronic Turkish Studies, 10(11), 149-172.
  • Athanases, S. Z., & Achinstein, B. (2003). Focusing new teachers on individual and low performing students: The centrality of formative assessment in the mentor’s repertoire of practice. Teachers College Record, 105(8), 1486-1520.
  • Atmiş, S. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecini değerlendirmelerine yönelik görüşlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Başaran, B. ve Dedeoğlu, O. (2013). Öğretmen adaylarının mesleğe ilişkin motivasyonlarını etkileyen faktörler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,14(3): 129-51.
  • Baştürk, S. (2009). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre incelenmesi. İlköğretim Online, 8(2), 439-456.
  • Blankenship, B. & Coleman, M.M. (2009). An examination of “wash-out” and workplace conditions of beginning physical education teachers. Physical Educator, 66 (2), 97–111.
  • Bulca, Y., Saçlı, F., Kangalgil, M. ve Demirhan, G. (2012). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin öğretmen yetiştirme programına ilişkin görüşleri. Eğitim ve Bilim, 37(165), 81-92
  • Byers, PY & Wilcox JR. Focus groups: a qualitative opportunity for researchers. Journal Of Business Communication, 1991: 28(1), 63-78.
  • Cameron, J. (2005). Focusing on the focus group. Qualitative Research Methods in Human Geography, 2(8), 116-132.
  • Creswell, J. W. (2016). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. M. Bütün ve S. B. Demir (Çev. Edt.). (3. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çermik H., Şahin A. ve Doğan B. (2017). Sınıf öğretmen adaylarının meslek tercih algıları: Değişimin boylamsal çözümlemesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education. 32 (3), 643-658.
  • Çiçek, Ş. ve Bizati, Ö. (2002). Stajyer beden eğitimi ve spor öğretmenliğinde rehberlik sorunu: diğer alandan mı?, diğer okuldan mı?. Gazi Beden Eeğitimi ve Spor ve Spor Bilimleri Dergisi (Gazi BESBD), 7 (3), 25-34.
  • Çokluk, Ö., Yılmaz, K. & Oğuz, E. (2011). Nitel bir görüşme yöntemi: Odak grup görüşmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 4(1), 95-107.
  • Demirhan, G., Bulca, Y., Saçlı, F. ve Kangalgil, M. (2014). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin uygulamada karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 57-68.
  • Doğan, D. (2013). Yeni kurulan üniversitelerin sorunları ve çözüm önerileri. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 3(2), 108-116.
  • Erhan, S.E. ve Tamer, K. (2009). Doğu Anadolu Bölgesi İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarında Beden Eğitimi Dersi İçin Gereken Tesis Araç-Gereç Durumları İle Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumları Arasındaki İlişkiler. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11 (3), 57- 66.
  • Fantilli, R. D. & McDougall, D. E. (2009). A study of novice teachers: Challenges and supports in the first years. Teaching and Teacher Education, 25, 814-825.
  • Gilbert, L. (2005). What helps beginning teachers? Educational Leadership, 62(8), 36-39.
  • Goss, J. D., & Leinbach T. R.(1996). Focus groups. As Alternative Research Practice, 28(2), 115-123.
  • Gökçe, A. T. (2013). Sınıf öğretmenlerinin adaylık dönemlerinde yaşadıkları mesleki sorunlar. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 137-156.
  • Gülüm, V. ve Bilir, P. (2011). Beden eğitimi ve spor öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(2), 57-64.
  • Güvendir, E. (2017). Göreve yeni başlayan İngilizce öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 51, 74-94.
  • Harmandar, D. (2008). Avrupa birliğine üye ülkelerden ingiltere, yunanistan ve bulgaristan ile türkiye’deki beden eğitimi ve spor ve spor öğretmeniyetiştirmede programlarının karşılaştırılması.Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstütisi, Sakarya.
  • Howard, E.(1989). Hubelbank J, Moore P. Employer evaluation of graduates: use of the focus group. Nurse Educator, 14(5), 38–41.
  • Jenkinson, K. A., & Benson, A. C. (2010). Barriers to providing physical education and physical activity in victorian state secondary schools. Australian Journal Of Teacher Education, 35(8), 1-17.
  • Koç, C. ve Yıldız, H. (2012). Öğretmenlik uygulamasının yansıtıcıları: Günlükler. Eğitim ve Bilim, 37(164), 223-236.
  • Küçükahmet, L. (2007). 2006-2007 öğretim yılında uygulanmaya başlanan öğretmen yetiştirme lisans programlarının değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 203-218.
  • Lundeen, C. A. (2004) Teacher development: The struggle of beginning teachers in creating moral (caring) classroom environments. Early Childhood Development and Care, 174(6), 549-564.
  • Maslach, C., & Jackson, S. E (1981). The measurement of experienced burnout. Journal of Occupational Behavior, 2, 99-113.
  • Maxwell, J. A. (1992). Understanding and validity in qualitative research. Harvard Educational Review, 62, 979-1000.
  • McCann, T. M., Johannessen, L. R., & Ricca, B. (2005). Responding to new: An in-depth study of novice high school teachers suggests key strategies to address their most pressing challenges. Educational Leadership, 62(8), 30-34.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma, desen ve uygulama için bir rehber (Trans. Ed. S. Turan). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Thousand Oaks, CA:Sage
  • Napper-Owen, G. E., & Phillips, D. A. (1995). A qualitative analysis of the impact of induction assistance on first-year physical educators. Journal of Teaching in Physical Education, 14(3), 305-327.
  • Orhan, R. (2017). Türkiye'deki ortaokul öğrencilerinin okullardaki açık ve kapalı spor alanlarına ilişkin dağılımlarının incelenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 3(2), 153-165.
  • Özbek, T. Z. ve Aytekin, F. (2003). Eğitim fakültesi öğrencilerin öğretmenlik mesleğine bakış açıları ve öğretmenlik uygulaması dersinde memnuniyet durumları üzerinde bir araştırma. Çağdaş Eğitim Dergisi, 284(2), 31-39.
  • Özonay, İ. Z. (2002). Öğretmenlerin adaylık eğitimi programının değerlendirilmesi.Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Öztürk, M. ve Yıldırım, A. (2012). EFL instructors’ induction: Early practices of language teachers teaching at tertiary level. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 3(2), 1-17.
  • Öztürk, M. ve Yıldırım, A. (2013). Adaptation challenges of novice teachers. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28-1), 294-307.
  • Öztürk, M. (2014). Generating teacher development models from context-specific predicaments of new teachers in induction period. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 116, 206-211.
  • Öztürk, M. (2016). Köy ve kasabalarda görev yapan öğretmenlerin mesleğin ilk yılında yaşadıkları güçlükler. İlköğretim Online, 15(2), 378-390.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. M. Bütün ve S. B. Demir (çev. Edt). Ankara: Pegem Akedemi Yayıncılık.
  • Pehlivan, Z., Temel, C. ve Kangalgil, M. (2017). Lise beden eğitimi ve spor dersi öğretim programının kazanımlarının gerçekleşme düzeyine ilişkin mezunların görüşleri. The International Balkan Conference in Sport Sciences bildiriler kitabı içinde (ss.133) Bursa: Uludağ Üniversitesi
  • Pietsch, M., & Williamson, J. (2010). ‘Getting the pieces together’: Negotiating the transition from pre-service to in-service teacher. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 38, 331–344. doi:10.1080/1359866X.2010.515942
  • Sağ, R. (2008). Öğretmen adaylarının uygulama öğretmenlerinden, uygulama öğretim elamanlarından ve uygulama okullarından beklentileri. Eurasian Journal of Educational Research, 32, 117-132.
  • Sarı, M. H. ve Altun, Y. (2015). Goreve yeni baslayan sinif ogretmenlerinin karsilastiklari sorunlar.[Problems faced by beginning primary education teachers]. Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 30(1), 213-226.
  • Smith, J. A., Flowers, P., & Larking, M. (2009). Phenomenological analysis. Theory method and research: SAGE Publications Limited.
  • Smyth, D. M. (1995). First-year physical education teachers’ perceptions of their workplace. Journal of Teaching in Physical Education, 14(2), 198-214.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Taşmektepligil,Y., Yılmaz, Ç., İmamoğlu, O. ve Kılcıgil E.(2006). İlköğretim okullarında beden eğitimi ve spor ders hedeflerinin gerçekleşme düzeyi. Spormetre Beden eğitimi ve spor Ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(4), 139-147.
  • Uğraş, S., Güllü, M., Eroğlu, E. ve Özen, G. (2017). Ortaokulda çalışan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin okullarda tutulan evrak ve dosyalar hakkındaki düşünceleri. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 8-20.
  • Uhlenbeck, A. M., Verloop, N. & Beijaard, D. (2002). Requirements for an assessment procedure for beginning teachers: Implications from recent theories on teaching and assessment. Teachers College Record, 104(2), 242-272.
  • Varol, S. ve Türkmen, M. (2017). Beden eğitimi ve spor öğretmeni adayı son sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spor öğretim yeterlilik algı düzeylerinin belirlenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 3(2), 330-342.
  • Veenman, S. (1984). Perceived problems of beginning teachers. Review of Educational Research, 54(2) 143-178.
  • Williams, J. A., & Williamson, K. M. (1998). The socialization strategies of first-year physical education teachers: Conflict and concessions. Physical Educator, 55(2), 78-88
  • Yılmaz, K., ve Tepebaş, F. (2011). İlköğretim düzeyinde sosyal bilgiler eğitiminde karşılaşılan sorunlar: mesleğine yeni başlayan sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(1), 157-177.
  • Yılmaz, M. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması dersini yürüten öğretim elemanlarına ilişkin görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(4), 1377 -1387.
  • Zach, S., Stein, H., Sivan, T., Harari, I. & Nabel-Heller, N. (2015). Success as a springboard for novice physical education teachers in their efforts to develop a professional career. Journal of Teaching in Physical Education, 34(2), 278-296.

My First Year of Physical Education and Sport Teaching

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 1, 242 - 259, 31.01.2019

Öz

In this research, ıt is aimed that the analysis of the problems the physical education teachers encounter at their jobs first approach years. Fenomenologic research from qualitative research methods is used. Samples of the research is composed of the physical education teackers who work at school connected to Adıyaman National Education Directorate. By using similar sample methods for choosing participants, two differerent focus group interviews are done. Content analysis is used for data analysis. Acording to research findings, three themes such as ‘the problems arising from undergroduate education’, ‘inadequate sport substructure’, ‘and ‘expectation and rapport problems’ are established. In this research; because of the deficients of undergroduate education, physical education teachers experience some problems and in addition this, ıt is stated that due to the sport substructure inadequacy at schools, teachers experience some problems when they do activity. In their first years, it is determined that teachers have expactation and rapport problems such as cultural diversity, not make real their wishes concultant deficiency.

Kaynakça

  • Açıkada, C. (1992). Beden eğitimi ve spor ve spor öğretmeni yetiştirmede müfredat programı sorunları. Spor Bilimleri Dergisi, 4 (3), 3-13.
  • Akdemı̇r, A. S. (2013). Türkiye'de öğretmen yetiştirme programlarının tarihçesi ve sorunları. Electronic Turkish Studies, 8(12), 15-28.
  • Alan, B. (2016). Öğretmen eğitiminde nitel bir araştırma yöntemi olarak bireysel araştırma. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - Journal of Qualitative Research in Education, 4(1), 7-25. http://dx.doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.4c1s1
  • Altıntaş, S. ve Görgen, İ. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması üzerine görüşleri (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği. Electronic Turkish Studies, 9(8), 197-208.
  • Anılan, H., Kılıç, Z. ve Demir, Z. M. (2015). Kırsal alanda öğretmen olmak: Sınıf öğretmenlerinin bakış açısı. Electronic Turkish Studies, 10(11), 149-172.
  • Athanases, S. Z., & Achinstein, B. (2003). Focusing new teachers on individual and low performing students: The centrality of formative assessment in the mentor’s repertoire of practice. Teachers College Record, 105(8), 1486-1520.
  • Atmiş, S. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecini değerlendirmelerine yönelik görüşlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Başaran, B. ve Dedeoğlu, O. (2013). Öğretmen adaylarının mesleğe ilişkin motivasyonlarını etkileyen faktörler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,14(3): 129-51.
  • Baştürk, S. (2009). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre incelenmesi. İlköğretim Online, 8(2), 439-456.
  • Blankenship, B. & Coleman, M.M. (2009). An examination of “wash-out” and workplace conditions of beginning physical education teachers. Physical Educator, 66 (2), 97–111.
  • Bulca, Y., Saçlı, F., Kangalgil, M. ve Demirhan, G. (2012). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin öğretmen yetiştirme programına ilişkin görüşleri. Eğitim ve Bilim, 37(165), 81-92
  • Byers, PY & Wilcox JR. Focus groups: a qualitative opportunity for researchers. Journal Of Business Communication, 1991: 28(1), 63-78.
  • Cameron, J. (2005). Focusing on the focus group. Qualitative Research Methods in Human Geography, 2(8), 116-132.
  • Creswell, J. W. (2016). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. M. Bütün ve S. B. Demir (Çev. Edt.). (3. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çermik H., Şahin A. ve Doğan B. (2017). Sınıf öğretmen adaylarının meslek tercih algıları: Değişimin boylamsal çözümlemesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education. 32 (3), 643-658.
  • Çiçek, Ş. ve Bizati, Ö. (2002). Stajyer beden eğitimi ve spor öğretmenliğinde rehberlik sorunu: diğer alandan mı?, diğer okuldan mı?. Gazi Beden Eeğitimi ve Spor ve Spor Bilimleri Dergisi (Gazi BESBD), 7 (3), 25-34.
  • Çokluk, Ö., Yılmaz, K. & Oğuz, E. (2011). Nitel bir görüşme yöntemi: Odak grup görüşmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 4(1), 95-107.
  • Demirhan, G., Bulca, Y., Saçlı, F. ve Kangalgil, M. (2014). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin uygulamada karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 57-68.
  • Doğan, D. (2013). Yeni kurulan üniversitelerin sorunları ve çözüm önerileri. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 3(2), 108-116.
  • Erhan, S.E. ve Tamer, K. (2009). Doğu Anadolu Bölgesi İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarında Beden Eğitimi Dersi İçin Gereken Tesis Araç-Gereç Durumları İle Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumları Arasındaki İlişkiler. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11 (3), 57- 66.
  • Fantilli, R. D. & McDougall, D. E. (2009). A study of novice teachers: Challenges and supports in the first years. Teaching and Teacher Education, 25, 814-825.
  • Gilbert, L. (2005). What helps beginning teachers? Educational Leadership, 62(8), 36-39.
  • Goss, J. D., & Leinbach T. R.(1996). Focus groups. As Alternative Research Practice, 28(2), 115-123.
  • Gökçe, A. T. (2013). Sınıf öğretmenlerinin adaylık dönemlerinde yaşadıkları mesleki sorunlar. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 137-156.
  • Gülüm, V. ve Bilir, P. (2011). Beden eğitimi ve spor öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(2), 57-64.
  • Güvendir, E. (2017). Göreve yeni başlayan İngilizce öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 51, 74-94.
  • Harmandar, D. (2008). Avrupa birliğine üye ülkelerden ingiltere, yunanistan ve bulgaristan ile türkiye’deki beden eğitimi ve spor ve spor öğretmeniyetiştirmede programlarının karşılaştırılması.Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstütisi, Sakarya.
  • Howard, E.(1989). Hubelbank J, Moore P. Employer evaluation of graduates: use of the focus group. Nurse Educator, 14(5), 38–41.
  • Jenkinson, K. A., & Benson, A. C. (2010). Barriers to providing physical education and physical activity in victorian state secondary schools. Australian Journal Of Teacher Education, 35(8), 1-17.
  • Koç, C. ve Yıldız, H. (2012). Öğretmenlik uygulamasının yansıtıcıları: Günlükler. Eğitim ve Bilim, 37(164), 223-236.
  • Küçükahmet, L. (2007). 2006-2007 öğretim yılında uygulanmaya başlanan öğretmen yetiştirme lisans programlarının değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 203-218.
  • Lundeen, C. A. (2004) Teacher development: The struggle of beginning teachers in creating moral (caring) classroom environments. Early Childhood Development and Care, 174(6), 549-564.
  • Maslach, C., & Jackson, S. E (1981). The measurement of experienced burnout. Journal of Occupational Behavior, 2, 99-113.
  • Maxwell, J. A. (1992). Understanding and validity in qualitative research. Harvard Educational Review, 62, 979-1000.
  • McCann, T. M., Johannessen, L. R., & Ricca, B. (2005). Responding to new: An in-depth study of novice high school teachers suggests key strategies to address their most pressing challenges. Educational Leadership, 62(8), 30-34.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma, desen ve uygulama için bir rehber (Trans. Ed. S. Turan). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Thousand Oaks, CA:Sage
  • Napper-Owen, G. E., & Phillips, D. A. (1995). A qualitative analysis of the impact of induction assistance on first-year physical educators. Journal of Teaching in Physical Education, 14(3), 305-327.
  • Orhan, R. (2017). Türkiye'deki ortaokul öğrencilerinin okullardaki açık ve kapalı spor alanlarına ilişkin dağılımlarının incelenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 3(2), 153-165.
  • Özbek, T. Z. ve Aytekin, F. (2003). Eğitim fakültesi öğrencilerin öğretmenlik mesleğine bakış açıları ve öğretmenlik uygulaması dersinde memnuniyet durumları üzerinde bir araştırma. Çağdaş Eğitim Dergisi, 284(2), 31-39.
  • Özonay, İ. Z. (2002). Öğretmenlerin adaylık eğitimi programının değerlendirilmesi.Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Öztürk, M. ve Yıldırım, A. (2012). EFL instructors’ induction: Early practices of language teachers teaching at tertiary level. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 3(2), 1-17.
  • Öztürk, M. ve Yıldırım, A. (2013). Adaptation challenges of novice teachers. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28-1), 294-307.
  • Öztürk, M. (2014). Generating teacher development models from context-specific predicaments of new teachers in induction period. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 116, 206-211.
  • Öztürk, M. (2016). Köy ve kasabalarda görev yapan öğretmenlerin mesleğin ilk yılında yaşadıkları güçlükler. İlköğretim Online, 15(2), 378-390.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. M. Bütün ve S. B. Demir (çev. Edt). Ankara: Pegem Akedemi Yayıncılık.
  • Pehlivan, Z., Temel, C. ve Kangalgil, M. (2017). Lise beden eğitimi ve spor dersi öğretim programının kazanımlarının gerçekleşme düzeyine ilişkin mezunların görüşleri. The International Balkan Conference in Sport Sciences bildiriler kitabı içinde (ss.133) Bursa: Uludağ Üniversitesi
  • Pietsch, M., & Williamson, J. (2010). ‘Getting the pieces together’: Negotiating the transition from pre-service to in-service teacher. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 38, 331–344. doi:10.1080/1359866X.2010.515942
  • Sağ, R. (2008). Öğretmen adaylarının uygulama öğretmenlerinden, uygulama öğretim elamanlarından ve uygulama okullarından beklentileri. Eurasian Journal of Educational Research, 32, 117-132.
  • Sarı, M. H. ve Altun, Y. (2015). Goreve yeni baslayan sinif ogretmenlerinin karsilastiklari sorunlar.[Problems faced by beginning primary education teachers]. Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 30(1), 213-226.
  • Smith, J. A., Flowers, P., & Larking, M. (2009). Phenomenological analysis. Theory method and research: SAGE Publications Limited.
  • Smyth, D. M. (1995). First-year physical education teachers’ perceptions of their workplace. Journal of Teaching in Physical Education, 14(2), 198-214.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Taşmektepligil,Y., Yılmaz, Ç., İmamoğlu, O. ve Kılcıgil E.(2006). İlköğretim okullarında beden eğitimi ve spor ders hedeflerinin gerçekleşme düzeyi. Spormetre Beden eğitimi ve spor Ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(4), 139-147.
  • Uğraş, S., Güllü, M., Eroğlu, E. ve Özen, G. (2017). Ortaokulda çalışan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin okullarda tutulan evrak ve dosyalar hakkındaki düşünceleri. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 8-20.
  • Uhlenbeck, A. M., Verloop, N. & Beijaard, D. (2002). Requirements for an assessment procedure for beginning teachers: Implications from recent theories on teaching and assessment. Teachers College Record, 104(2), 242-272.
  • Varol, S. ve Türkmen, M. (2017). Beden eğitimi ve spor öğretmeni adayı son sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spor öğretim yeterlilik algı düzeylerinin belirlenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 3(2), 330-342.
  • Veenman, S. (1984). Perceived problems of beginning teachers. Review of Educational Research, 54(2) 143-178.
  • Williams, J. A., & Williamson, K. M. (1998). The socialization strategies of first-year physical education teachers: Conflict and concessions. Physical Educator, 55(2), 78-88
  • Yılmaz, K., ve Tepebaş, F. (2011). İlköğretim düzeyinde sosyal bilgiler eğitiminde karşılaşılan sorunlar: mesleğine yeni başlayan sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(1), 157-177.
  • Yılmaz, M. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması dersini yürüten öğretim elemanlarına ilişkin görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(4), 1377 -1387.
  • Zach, S., Stein, H., Sivan, T., Harari, I. & Nabel-Heller, N. (2015). Success as a springboard for novice physical education teachers in their efforts to develop a professional career. Journal of Teaching in Physical Education, 34(2), 278-296.
Toplam 62 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sinan Uğraş 0000-0003-0792-1497

Mehmet Güllü Bu kişi benim 0000-0002-0930-7178

Mehmet Akif Yücekaya Bu kişi benim 0000-0003-3853-5660

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uğraş, S., Güllü, M., & Yücekaya, M. A. (2019). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(1), 242-259.
AMA Uğraş S, Güllü M, Yücekaya MA. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım. Derginin Amacı ve Kapsamı. Ocak 2019;7(1):242-259.
Chicago Uğraş, Sinan, Mehmet Güllü, ve Mehmet Akif Yücekaya. “Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 7, sy. 1 (Ocak 2019): 242-59.
EndNote Uğraş S, Güllü M, Yücekaya MA (01 Ocak 2019) Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 7 1 242–259.
IEEE S. Uğraş, M. Güllü, ve M. A. Yücekaya, “Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım”, Derginin Amacı ve Kapsamı, c. 7, sy. 1, ss. 242–259, 2019.
ISNAD Uğraş, Sinan vd. “Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 7/1 (Ocak 2019), 242-259.
JAMA Uğraş S, Güllü M, Yücekaya MA. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2019;7:242–259.
MLA Uğraş, Sinan vd. “Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, c. 7, sy. 1, 2019, ss. 242-59.
Vancouver Uğraş S, Güllü M, Yücekaya MA. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2019;7(1):242-59.