Araştırmanın amacı, okul terki riski bulunan gençler ve annelerinin, bağlanma örüntülerinin,
çocukluk yaşantılarını göz önünde bulundurarak keşfedilmesidir. Buna ek olarak, bu araştırmayla
gelişimsel travmaya bağlanma odaklı yaklaşım çerçevesinden bakılarak uygulanacak bağlanma
odaklı terapötik müdahale sürecinin araştırılmasıdır. Araştırmanın amacı doğrultusunda 16 ve 18
yaşında iki lise öğrencisi ve başka bir iki lise öğrencisinin annesiyle nitel bir araştırma
yürütülmüştür. Kişisel bilgi formu, görüşme içerik raporları, gözlem raporları ve süpervizyon
raporlarıyla elde edilen verilere tematik analiz uygulanmıştır. Analiz sırasında nitel analiz programı
MOXQDA’den faydalanılmıştır. Tüm katılımcıların erken çocukluk döneminde başlayan ve
ergenlik süresince devam eden ihmal ve istismara maruz kaldığı belirlenmiştir. Katılımcıların
istismara maruz kaldıkları bir diğer ortamın okul olduğu görülmüştür. Bunlara ek olarak, tüm
katılımcıların duygu düzenleme güçlüğü yaşadıkları saptanmıştır. Travmatik bağlanma ve güvensiz
bağlanma örüntüsüne sahip katılımcıların gelişimsel travma mağduru oldukları söylenebilir.
Katılımcıların duygu düzenleme güçlüğü yaşamaları güvensiz bağlanma örüntüsü ve gelişimsel
travma ile açıklanabilir. Araştırmada uygulanan bağlanma odaklı terapötik müdahalenin iyileşmede
yararlı olduğu katılımcı ifadeleriyle saptanmıştır.
Bağlanma bağlanma odaklı terapötik müdahale duygu düzenleme gelişimsel travma
The aim of the research is to discover the attachment pattern of adolescents with the risk
of dropping out of school and their mothers by taking into account of these adolescents’ childhood.
In accordance with this purpose, a qualitative research is conducted by interviewing two high school
students, 16 and 18 years old, and two other high school students’ mothers. Thematic analysis
method was implemented to the data collected by personal information form, interview content
reports, survey reports and supervision reports. MAXQDA which is a software package for
qualitative and mixed methods research was utilized during qualitative analysis. It was determined
that all participants were exposed to neglect and abuse which started in early childhood and
proceeded into adolescence period. It was observed that another environment participants were
exposed to abuse was school environment. In addition, it was seen that all participants have
difficulty in regulating their emotions. We argue that participants who have traumatic attachment
and insecure attachment patterns, are the victims of developmental trauma. The fact that participants
have difficulty in regulating emotions may be explained via insecure attachment pattern and
developmental trauma. It was determined that the attachment-oriented therapeutic intervention that
is implemented in the research has positiveimpact on healing thanks to the participants’ statements.
Attachment attachment-focused therapeutic intervention developmental trauma emotional regulation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2 |