Bu çalışma ile bir devlet üniversitesi eğitim fakültesinde Eğitim Bilimleri Bölümünde verilen
Nitel Araştırma Yöntemleri dersini alan lisansüstü öğrenciler ile bölümde bu dersi veren öğretim
üyelerinin bakış açısından nitel araştırma derslerinin farklı değişkenlere göre derinlemesine
değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya, ilgili üniversitenin Eğitim Bilimleri Ana Bilim
Dalında, gönüllülük esasına dayalı olarak 18 lisansüstü öğrenci ile bu dersi veren 3 öğretim üyesi
katılmıştır. Veri çeşitlemesi sağlanması bakımından veriler görüşme, gözlem ve dokümanlar yoluyla
elde edilmiştir ve verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda
lisansüstü öğrencilerin nitel araştırma yöntemlerini eğitim bilimlerin alanında önemli gördükleri;
dersin işlendiği fiziksel ortama yönelik olumsuz görüşlerin yer aldığı; dersin işlenişinde araç-gereç
ve materyal olarak en çok bilgisayar, projeksiyon, tez, makale ve kitapların kullanıldığı; dersin bir
izlencesinin var olmasının olumlu bulunduğu; gözlem konusuna daha fazla ağırlık verilmesi
gerektiği; değerlendirilmede öğrenci sunumlarına, ürün odaklı çalışmalarına, okul dışı
ödevlendirmelere ve sınavlara yer verildiği sonucuna ulaşılmıştır.
Nitel araştırma nitel araştırma yöntemleri lisansüstü egitim
In this study, it is aimed to have those graduate students who are taking the qualitative
research and those professors who are giving the course at the department of Educational Sciences,
in the faculty of Education of a public university evaluate the course and previous courses in depth,
depending on different variables. 18 postgraduate students and 3 professors participated in the study
on a voluntary basis in the Department of Educational Sciences of the related university. Data were
obtained through interviews, observations and documents in order to provide data triangulation, and
content analysis was used in the analysis of the data. As a result of the research, it was seen that
graduate students consider qualitative research methods important within the field of educational
sciences; negative opinions about the physical environment in which the course is taught; computer,
projection, thesis, articles and books are mostly used as tools and materials in the course; the
presence of a course outline is found to be positive. It was also concluded that student presentations,
product based studies, assignments and exams were generally included in the evaluation of the
students’success.
Qualitative research qualitative research methods postgraduate educaiton
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 4 |