Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Metaphorical Perceptions of Preparatory Program Students for “English” and “Learning English”

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 2, 665 - 685, 30.04.2020

Öz

The aim of this study is to determine the metaphorical perceptions of English Preparatory Program (EPP) students towards “English” and “Learning English”. In the study group, there are 107 university students (60 female and 47 male) attending EPP in 2017-2018 academic year at Hacettepe University School of Foreign Languages. The data were collected through an open-ended questionnaire, which is expressed as "English/ learning English is like … because…”. According to the findings, participants produced 102 valid metaphors for “English” and 96 for “learning English”. Metaphors were integrated into 8 conceptual categories for “English” and 10 conceptual categories for “learning English”. According to the results, metaphorical perceptions of EPP students towards English are generally positive and students are aware that learning English is an inevitable necessity. The positive metaphorical perceptions of students both enrich the language and facilitate learning.

Kaynakça

  • Acat, M.B. ve Demiral, S. (2002). Türkiye’de yabancı dil öğreniminde motivasyon kaynakları ve sorunları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 31, 312-329.
  • Ahkemlioğlu, H. (2011). Yabancı dil öğrencilerinin yabancı dil öğretmenine ilişkin metaforik algıları, Yüksek lisans tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Akbaba Altun, S. ve Apaydın, Ç. (2013). Kız ve erkek öğretmen adaylarının “eğitim” kavramına ilişkin metaforik algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 19(3), 329- 354.
  • Aktaş, T. (2005). Yabancı dil öğretiminde iletişimsel yeti. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 45-57.
  • Aktekin, N.Ç. (2013). İngilizce öğretmenlerinin ve yabancı dil öğrenen öğrencilerin tutum ve inançlarının metafor yoluyla ortaya çıkarılması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(2), 405-422.
  • Alger, C.L. (2006). Secondary teachers’ conceptual metaphors of teaching and learning: Changes over the career span. Teaching and Teacher Education, 25, 743–751.
  • Altundağ, P. (2014). Yabancı dil olarak korece öğretiminde kültür öğretimi. Dil Dergisi, 165, 25-35.
  • Arıbaş, S. ve Tok, H. (2004). İlköğretim birinci kademesinde yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunların değerlendirilmesi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9
  • Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Arslan, M.M. ve Bayrakçı, M. (2006). Metaforik düşünme ve öğrenme yaklaşımının eğitim-öğretim açısından incelenmesi. Milli Eğitim, 171, 100-108.
  • Arslan, M. ve Akbarov, A. (2010). Türkiye’de yabancı dil öğretiminde motivasyon-yöntem sorunu ve çözüm önerileri. Selçuk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi Dergisi, 24, 179–191.
  • Arnett, R.C. (1999). Metaphorical guidance: Administration as building and renovation. Journal of Educational Administration, 37(1), 80-89.
  • Aydın, I.S. ve Pehlivan, A. (2010). Türkçe öğretmeni adaylarının “öğretmen” ve “öğrenci” kavramlarına ilişkin kullandıkları metaforlar. Turkish Studies, 5(3), 818-842.
  • Aydın, S. ve Zengin, B. (2008). Yabancı dil öğreniminde kaygı: bir literatür özeti. Journal of Language and Linguistic Studies, 4 (1), 81-94.
  • Ayırır, İ. O., Arıoğul, S. ve Ünal, D. Ç. (2012). Cinsiyetin ve öğrenim alanlarının hazırlık öğrencilerinin yabancı dil öğrenme stratejisi kullanımına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42), 60-71.
  • Başaran Uygur, A.R. ve Baysal, S. (2017). Ortaokul öğrencilerinin ingilizce öğretmeni kavramına ilişkin metaforik algıları. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(52), 730-736.
  • Bekdaş, M. (2017). The perceptions of high school students for the concept of English through metaphors: Tokat sample. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2).
  • Berg, B.L. ve Lune, H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (H. Aydın, Çev. Ed.) Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Biçer, N. (2016). Yabancılara Türkçe öğretiminde motivasyona ilişkin öğrenci görüşleri ve sınıf içi gözlemler. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 4(1), 84-99.
  • Brown, H.D. (1973). Affective variable in second language acquisition. Language Learning, 23(2), 231-244.
  • Cerit,Y. (2008). Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 693-712.
  • Demirel, Ö. (2000) Türkçe öğretimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2015). Yabancı dil olarak türkçe öğretim programı: TÖMER örneği. Dil Dergisi. 166(1), 5-15.
  • Dişlen, G. (2013). The reason of lack of motivation from the students’ and teacher voices. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(1), 35-45.
  • Dörnyei, Z.(1994). Motivation and motivation in the Foreing Language Classrom. The Modern Language Journal, 78(3), 272-284.
  • Ekiz, D. ve Koçyiğit, Z. (2013). Sınıf öğretmenlerinin “öğretmen” kavramına ilişkin metaforlarının tespit edilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(2), 439-458.
  • Ekiz, S., & Kulmetov, Z. (2016). The factors affecting learners’ motivation in english language education. Journal of Foreign Language Education and Technology, 1(1), 18- 38.
  • Erdem, C. (2018). Identifying universıty students’ perceptions of ‘English’ through metaphors. International Online Journal of Education and Teaching, 5(3), 565-577.
  • Ertürk, R. (2017). İlkokul öğrencilerinin “öğretmen” kavramına ilişkin metaforik algıları. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8 (3), 1-15.
  • Gömleksiz, M.N. (2013). Öğretmen adaylarının yabancı dil kavramına ilişkin metaforik algıları. Electronic Turkish Studies, 8(8), 649-664.
  • Gür, H. (2012). Öğretmen adaylarının öğretmen ve öğretmenlik mesleği ile ilgili metaforları: Kosova örneği, e-Journal of New World Sciences Academy (NWSA), 7(3), 885- 897.
  • Hongqin, Z., & Jianbin, H. (2008). Interpreting metaphor in use by mandarin teachers of English. Polyglossia, 15, 1–9.
  • Karatay, H. ve Kartallıoğlu, N. (2016). Yabancı dil olarak türkçe öğrenme tutumu ile dil becerileri arasındaki ilişki. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(16). 203-213.
  • Koç, E.S. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmen ve öğretmenlik mesleği kavramlarına ilişkin metaforik algıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 47- 72.
  • Korkut, A. ve Keskin, İ. (2016). Üniversite öğrencilerinin kariyer algıları: Metaforik bir analiz çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (33), 194-211.
  • Kövecses, Z. (2002). Metaphor a practical introduction. New York: Oxford University.
  • Levine, P. M. (2005). Metaphors and Images of classrooms. Kappa Delta Pi Record, 41(4), 172-175. DOI: 10.1080/00228958.2005.10532066
  • Lakoff, G., & Johnson, M. (2005). Metaforlar hayat, anlam ve dil. (Cev: G. Y. Demir). Istanbul: Paradigma Yayıncılık.
  • Limon, İ. (2015). 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin yabancı bir dil olarak İngilizceye yönelik metaforik algıları. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(2), 367-379.
  • Long, C., Ming, Z., & Chen, L.(2013). The study of student motivation on English learning in junior middle school -- A case study of no.5 middle school in Gejiu. English Language Teaching, 6(9), 136-145.
  • Martinez, M.A., Sauleda, N., & Huber, G. L. (2001). Metaphors as blueprints of thinkking about teaching and learning. Teaching and Teacher Education, 17, 965–977.
  • Mehdiyev, E., Uğurlu, C.T ve Usta, G. (2017). İngilizce öğretiminde motivasyon ölçeği ve güvenirlik çalışması. The Journal of Academic Social Science Studies, 54, 21-37.
  • Merriam, S.B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber. (Çev: S. Turan). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Miles, M.B., ve Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.
  • Nazari, A. ve Allahyar, N. (2012). Increasing willingness to communicate among english as a foreign language (EFL) students: effective teaching strategies. Investigations in University Teaching and Learning 8, 18-29.
  • Neisser, J.U. (2003). The swaying form: Imagination, metaphor, embodiment. Phenomenology and the Cognitive Sciences, 2(1), 27-53.
  • Nikitina, L., & Furuoka, F. (2008). A language teacher is like: Examining Malaysian students’ perceptions of language teachers through metaphor analysis. Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 5(2), 192–205.
  • Özdemir, M. (2012). Lise öğrencilerinin metaforik okul algılarının çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37 (163), 98-109.
  • Pehlivan, H., & Köseoğlu, P. (20017). Students’ metaphorical perceptions related to reward and punishment in education. Int. J. Adv. Res. 5(9), 60-69. http://dx.doi.org/10.21474/IJAR01/5300
  • Polat, S, Apak, Ö. ve Akdağ, M. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının Akademisyen kavramına ilişkin algılarının metafor analiziyle incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 57-78.
  • Polat, H. (2015). Anadili Rusça olanların Türkçe sözlü anlatımında karşılaştıkları sorunlar. Dil Dergisi, 166(2), 37-47.
  • Saban, A, Koçkeber, B.N. ve Saban, A. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 461-522.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 281–326.
  • Strenski, E. (1989). Disciplines and communities, armies and aonasteries and the teaching of composition. Rhetoric Review, 8(1), 137-146.
  • Takahashi, T. (2018). Motivation of students for learning English in Rwandan Schools. Issues in Educational Research, 28(1), 168-186.
  • Taşgın, A., ve Köse, E. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının hedef ve değerlendirme kavramlarına ilişkin metaforları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(3), 116-130.
  • Thomson, M.M. (2016). Metaphorical images of schooling: Beliefs about teaching and learning among prospective teachers from the United States displaying different motivational profiles. Educational Psychology, 36(3), 502-525.
  • Tok, H. (2010). Üniversite öğrencilerinin İngilizce dersine ilişkin duyuşsal tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Milli Eğitim, 185; 90-106.
  • Tunçel, H. (2014). Yabancı dil olarak Türkçe’ye yönelik motivasyon algısı. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11 (28), 177-198.
  • Ushida, E. (2005). The role of students' attitudes and motivation in second language learning in online language courses. CALICO Journal, 23 (1), 49-78.
  • Vibulphol, J. (2016). Students’ motivation and learning and teachers’ motivational strategies in English classrooms in Thailand. English Language Teaching, 9(4), 64-75.
  • Wegner, E., & Nuckles, M. (2015). Knowledge acquisition or participation in communities of practice? Academics’ metaphors of teaching and learning at the university. Studies in Higher Education, 40(4), 624-643.
  • Wong, R.M.H (2014). Motivation to learn English and school grade level: The case of newly arrived Hong Kong students. Porta Linguarum, 21, 37-50.
  • Yalçın, M. ve Erginer, A. (2012). İlköğretim okullarında okul müdürüne ilişkin metaforik algılar. Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi, 1(2), 229-256.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, E. (2013). Determining the motivation levels and motivation types of high school students in English classes. Karaelmas Journal of Educational Sciences,1, 130- 139.
  • Yılmaz, F., Göçen, S. ve Yılmaz, F. (2013). Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algıları: Bir metaforik çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 151-164.

Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin “İngilizce” ve “İngilizce Öğrenmeye” Yönelik Metaforik Algıları

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 2, 665 - 685, 30.04.2020

Öz

Bu araştırmanın amacı Hacettepe Üniversitesi İngilizce hazırlık sınıfında İngilizce eğitimi alan öğrencilerin “İngilizce”ye ve “İngilizce öğrenme”ye yönelik metaforik algılarını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 öğretim yılında Hacettepe Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu’nda öğrenim görmekte olan 60’ı kız, 47’si erkek olmak üzere toplam 107 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “İngilizce/İngilizce öğrenmek …..gibidir. Çünkü ….” biçiminde ifade edilmiş bir açık uçlu anket yoluyla toplanmıştır. İçerik analizi kullanılarak yapılan incelemeler sonucunda katılımcılar “İngilizce”ye ilişkin 96, “İngilizce öğrenme”ye ilişkin 102 adet geçerli metafor üretmişlerdir. Ayrıca, öğrenciler “İngilizce” için sekiz farklı kavramsal kategori oluştururken, “İngilizce öğrenme”ye ilişkin on farklı kavramsal kategori oluşturmuşlardır. Bu araştırmanın sonuçlarına göre, hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce’ye ve İngilizce öğrenmeye yönelik geliştirdikleri metaforik algıları büyük ölçüde olumludur ve bu öğrenciler İngilizce öğrenmenin kaçınılmaz bir gerçek olduğununun da farkındadırlar. Öğrencilerin metaforik algılarının olumlu olması hem dili zenginleştirmekte hem de öğrenmeyi kolaylaştırmaktadır.

Kaynakça

  • Acat, M.B. ve Demiral, S. (2002). Türkiye’de yabancı dil öğreniminde motivasyon kaynakları ve sorunları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 31, 312-329.
  • Ahkemlioğlu, H. (2011). Yabancı dil öğrencilerinin yabancı dil öğretmenine ilişkin metaforik algıları, Yüksek lisans tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Akbaba Altun, S. ve Apaydın, Ç. (2013). Kız ve erkek öğretmen adaylarının “eğitim” kavramına ilişkin metaforik algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 19(3), 329- 354.
  • Aktaş, T. (2005). Yabancı dil öğretiminde iletişimsel yeti. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 45-57.
  • Aktekin, N.Ç. (2013). İngilizce öğretmenlerinin ve yabancı dil öğrenen öğrencilerin tutum ve inançlarının metafor yoluyla ortaya çıkarılması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(2), 405-422.
  • Alger, C.L. (2006). Secondary teachers’ conceptual metaphors of teaching and learning: Changes over the career span. Teaching and Teacher Education, 25, 743–751.
  • Altundağ, P. (2014). Yabancı dil olarak korece öğretiminde kültür öğretimi. Dil Dergisi, 165, 25-35.
  • Arıbaş, S. ve Tok, H. (2004). İlköğretim birinci kademesinde yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunların değerlendirilmesi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9
  • Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Arslan, M.M. ve Bayrakçı, M. (2006). Metaforik düşünme ve öğrenme yaklaşımının eğitim-öğretim açısından incelenmesi. Milli Eğitim, 171, 100-108.
  • Arslan, M. ve Akbarov, A. (2010). Türkiye’de yabancı dil öğretiminde motivasyon-yöntem sorunu ve çözüm önerileri. Selçuk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi Dergisi, 24, 179–191.
  • Arnett, R.C. (1999). Metaphorical guidance: Administration as building and renovation. Journal of Educational Administration, 37(1), 80-89.
  • Aydın, I.S. ve Pehlivan, A. (2010). Türkçe öğretmeni adaylarının “öğretmen” ve “öğrenci” kavramlarına ilişkin kullandıkları metaforlar. Turkish Studies, 5(3), 818-842.
  • Aydın, S. ve Zengin, B. (2008). Yabancı dil öğreniminde kaygı: bir literatür özeti. Journal of Language and Linguistic Studies, 4 (1), 81-94.
  • Ayırır, İ. O., Arıoğul, S. ve Ünal, D. Ç. (2012). Cinsiyetin ve öğrenim alanlarının hazırlık öğrencilerinin yabancı dil öğrenme stratejisi kullanımına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42), 60-71.
  • Başaran Uygur, A.R. ve Baysal, S. (2017). Ortaokul öğrencilerinin ingilizce öğretmeni kavramına ilişkin metaforik algıları. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(52), 730-736.
  • Bekdaş, M. (2017). The perceptions of high school students for the concept of English through metaphors: Tokat sample. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2).
  • Berg, B.L. ve Lune, H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (H. Aydın, Çev. Ed.) Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Biçer, N. (2016). Yabancılara Türkçe öğretiminde motivasyona ilişkin öğrenci görüşleri ve sınıf içi gözlemler. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 4(1), 84-99.
  • Brown, H.D. (1973). Affective variable in second language acquisition. Language Learning, 23(2), 231-244.
  • Cerit,Y. (2008). Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 693-712.
  • Demirel, Ö. (2000) Türkçe öğretimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2015). Yabancı dil olarak türkçe öğretim programı: TÖMER örneği. Dil Dergisi. 166(1), 5-15.
  • Dişlen, G. (2013). The reason of lack of motivation from the students’ and teacher voices. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(1), 35-45.
  • Dörnyei, Z.(1994). Motivation and motivation in the Foreing Language Classrom. The Modern Language Journal, 78(3), 272-284.
  • Ekiz, D. ve Koçyiğit, Z. (2013). Sınıf öğretmenlerinin “öğretmen” kavramına ilişkin metaforlarının tespit edilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(2), 439-458.
  • Ekiz, S., & Kulmetov, Z. (2016). The factors affecting learners’ motivation in english language education. Journal of Foreign Language Education and Technology, 1(1), 18- 38.
  • Erdem, C. (2018). Identifying universıty students’ perceptions of ‘English’ through metaphors. International Online Journal of Education and Teaching, 5(3), 565-577.
  • Ertürk, R. (2017). İlkokul öğrencilerinin “öğretmen” kavramına ilişkin metaforik algıları. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8 (3), 1-15.
  • Gömleksiz, M.N. (2013). Öğretmen adaylarının yabancı dil kavramına ilişkin metaforik algıları. Electronic Turkish Studies, 8(8), 649-664.
  • Gür, H. (2012). Öğretmen adaylarının öğretmen ve öğretmenlik mesleği ile ilgili metaforları: Kosova örneği, e-Journal of New World Sciences Academy (NWSA), 7(3), 885- 897.
  • Hongqin, Z., & Jianbin, H. (2008). Interpreting metaphor in use by mandarin teachers of English. Polyglossia, 15, 1–9.
  • Karatay, H. ve Kartallıoğlu, N. (2016). Yabancı dil olarak türkçe öğrenme tutumu ile dil becerileri arasındaki ilişki. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(16). 203-213.
  • Koç, E.S. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmen ve öğretmenlik mesleği kavramlarına ilişkin metaforik algıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 47- 72.
  • Korkut, A. ve Keskin, İ. (2016). Üniversite öğrencilerinin kariyer algıları: Metaforik bir analiz çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (33), 194-211.
  • Kövecses, Z. (2002). Metaphor a practical introduction. New York: Oxford University.
  • Levine, P. M. (2005). Metaphors and Images of classrooms. Kappa Delta Pi Record, 41(4), 172-175. DOI: 10.1080/00228958.2005.10532066
  • Lakoff, G., & Johnson, M. (2005). Metaforlar hayat, anlam ve dil. (Cev: G. Y. Demir). Istanbul: Paradigma Yayıncılık.
  • Limon, İ. (2015). 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin yabancı bir dil olarak İngilizceye yönelik metaforik algıları. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(2), 367-379.
  • Long, C., Ming, Z., & Chen, L.(2013). The study of student motivation on English learning in junior middle school -- A case study of no.5 middle school in Gejiu. English Language Teaching, 6(9), 136-145.
  • Martinez, M.A., Sauleda, N., & Huber, G. L. (2001). Metaphors as blueprints of thinkking about teaching and learning. Teaching and Teacher Education, 17, 965–977.
  • Mehdiyev, E., Uğurlu, C.T ve Usta, G. (2017). İngilizce öğretiminde motivasyon ölçeği ve güvenirlik çalışması. The Journal of Academic Social Science Studies, 54, 21-37.
  • Merriam, S.B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber. (Çev: S. Turan). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Miles, M.B., ve Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.
  • Nazari, A. ve Allahyar, N. (2012). Increasing willingness to communicate among english as a foreign language (EFL) students: effective teaching strategies. Investigations in University Teaching and Learning 8, 18-29.
  • Neisser, J.U. (2003). The swaying form: Imagination, metaphor, embodiment. Phenomenology and the Cognitive Sciences, 2(1), 27-53.
  • Nikitina, L., & Furuoka, F. (2008). A language teacher is like: Examining Malaysian students’ perceptions of language teachers through metaphor analysis. Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 5(2), 192–205.
  • Özdemir, M. (2012). Lise öğrencilerinin metaforik okul algılarının çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37 (163), 98-109.
  • Pehlivan, H., & Köseoğlu, P. (20017). Students’ metaphorical perceptions related to reward and punishment in education. Int. J. Adv. Res. 5(9), 60-69. http://dx.doi.org/10.21474/IJAR01/5300
  • Polat, S, Apak, Ö. ve Akdağ, M. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının Akademisyen kavramına ilişkin algılarının metafor analiziyle incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 57-78.
  • Polat, H. (2015). Anadili Rusça olanların Türkçe sözlü anlatımında karşılaştıkları sorunlar. Dil Dergisi, 166(2), 37-47.
  • Saban, A, Koçkeber, B.N. ve Saban, A. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 461-522.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 281–326.
  • Strenski, E. (1989). Disciplines and communities, armies and aonasteries and the teaching of composition. Rhetoric Review, 8(1), 137-146.
  • Takahashi, T. (2018). Motivation of students for learning English in Rwandan Schools. Issues in Educational Research, 28(1), 168-186.
  • Taşgın, A., ve Köse, E. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının hedef ve değerlendirme kavramlarına ilişkin metaforları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(3), 116-130.
  • Thomson, M.M. (2016). Metaphorical images of schooling: Beliefs about teaching and learning among prospective teachers from the United States displaying different motivational profiles. Educational Psychology, 36(3), 502-525.
  • Tok, H. (2010). Üniversite öğrencilerinin İngilizce dersine ilişkin duyuşsal tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Milli Eğitim, 185; 90-106.
  • Tunçel, H. (2014). Yabancı dil olarak Türkçe’ye yönelik motivasyon algısı. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11 (28), 177-198.
  • Ushida, E. (2005). The role of students' attitudes and motivation in second language learning in online language courses. CALICO Journal, 23 (1), 49-78.
  • Vibulphol, J. (2016). Students’ motivation and learning and teachers’ motivational strategies in English classrooms in Thailand. English Language Teaching, 9(4), 64-75.
  • Wegner, E., & Nuckles, M. (2015). Knowledge acquisition or participation in communities of practice? Academics’ metaphors of teaching and learning at the university. Studies in Higher Education, 40(4), 624-643.
  • Wong, R.M.H (2014). Motivation to learn English and school grade level: The case of newly arrived Hong Kong students. Porta Linguarum, 21, 37-50.
  • Yalçın, M. ve Erginer, A. (2012). İlköğretim okullarında okul müdürüne ilişkin metaforik algılar. Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi, 1(2), 229-256.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, E. (2013). Determining the motivation levels and motivation types of high school students in English classes. Karaelmas Journal of Educational Sciences,1, 130- 139.
  • Yılmaz, F., Göçen, S. ve Yılmaz, F. (2013). Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algıları: Bir metaforik çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 151-164.
Toplam 67 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hülya Pehlivan Pehlivan Bu kişi benim

Zeynep Şen Akçay Bu kişi benim

Nilay Neyişci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Pehlivan, H. P., Şen Akçay, Z., & Neyişci, N. (2020). Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin “İngilizce” ve “İngilizce Öğrenmeye” Yönelik Metaforik Algıları. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(2), 665-685.
AMA Pehlivan HP, Şen Akçay Z, Neyişci N. Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin “İngilizce” ve “İngilizce Öğrenmeye” Yönelik Metaforik Algıları. Derginin Amacı ve Kapsamı. Nisan 2020;8(2):665-685.
Chicago Pehlivan, Hülya Pehlivan, Zeynep Şen Akçay, ve Nilay Neyişci. “Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin “İngilizce” Ve ‘İngilizce Öğrenmeye’ Yönelik Metaforik Algıları”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 8, sy. 2 (Nisan 2020): 665-85.
EndNote Pehlivan HP, Şen Akçay Z, Neyişci N (01 Nisan 2020) Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin “İngilizce” ve “İngilizce Öğrenmeye” Yönelik Metaforik Algıları. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 8 2 665–685.
IEEE H. P. Pehlivan, Z. Şen Akçay, ve N. Neyişci, “Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin “İngilizce” ve ‘İngilizce Öğrenmeye’ Yönelik Metaforik Algıları”, Derginin Amacı ve Kapsamı, c. 8, sy. 2, ss. 665–685, 2020.
ISNAD Pehlivan, Hülya Pehlivan vd. “Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin “İngilizce” Ve ‘İngilizce Öğrenmeye’ Yönelik Metaforik Algıları”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 8/2 (Nisan 2020), 665-685.
JAMA Pehlivan HP, Şen Akçay Z, Neyişci N. Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin “İngilizce” ve “İngilizce Öğrenmeye” Yönelik Metaforik Algıları. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2020;8:665–685.
MLA Pehlivan, Hülya Pehlivan vd. “Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin “İngilizce” Ve ‘İngilizce Öğrenmeye’ Yönelik Metaforik Algıları”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, c. 8, sy. 2, 2020, ss. 665-8.
Vancouver Pehlivan HP, Şen Akçay Z, Neyişci N. Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin “İngilizce” ve “İngilizce Öğrenmeye” Yönelik Metaforik Algıları. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2020;8(2):665-8.