Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik tartışmaları yürütürken öğrencilerin kesirlerle çıkarma işlemine dair geliştirdikleri çözüm yöntemlerine ilişkin kararlarını 5 uygulama modeli çerçevesinde seçme ve sıralama açısından incelemektir. Ayrıca, öğretmen adaylarının seçme ve sıralamaya dair gerekçeleri de araştırılmıştır. İç içe geçmiş tek durum modeli olarak tasarlanan bu çalışmanın katılımcıları 30 ilköğretim matematik öğretmen adayıdır. Çalışmanın verileri kesirlerle çıkarma işlemine ilişkin 7 farklı öğrenci çözümü içeren Seçme ve Sıralama Soru Seti ve yarı-yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Veriler, içerik ve frekans analizi yöntemi kullanılarak iki aşamada analiz edilmiştir. Çalışmanın bulguları öğretmen adaylarından çoğunun sınıfta tartışmak amacıyla doğru çözüm yöntemlerini seçtiklerini ve büyük çoğunluğunun yanlış çözüm yöntemlerini görmezden geldiğini göstermektedir. Öğretmen adaylarının seçme ve sıralamaya dair gerekçelerini çoğunlukla pedagojik nedenlere dayandırdıkları ve öğrenci çözümleri arasında ilişki kurmadan seçim ve sıralamalarını yaptıkları sonucuna ulaşılmıştır. Diğer taraftan, seçim ve sıralamalarını işlemsel ve kavramsal nedenlere dayandıran öğretmen adayı sayısı oldukça azdır
The aim of this study is to examine the decisions of the pre-service mathematics teachers about the students’ solution methods related to subtraction of fractions while conducting mathematics discussions in terms of selecting and sequencing within the framework of 5 application models. In addition, the pre-service mathematics teachers’ reasons for their selection and sequencing were investigated. The participants of this study, which was designed as a single embedded case design model, were 30 pre-service middle school mathematics teachers. The data of the study was collected through the Selecting and Sequencing Question Set involving different student solutions related to the subtraction of fractions and semi-structured interviews. Data were analyzed in two stages using content and frequency analysis method. The findings of the study showed that most of the pre-service teachers have chosen the right solution methods to discuss in the classroom and the majority of them ignore the wrong solution methods. It has been concluded that pre-service teachers’ reasoning for selecting and sequencing depend on pedagogical reasons and make their selection and sequencing without establishing any relationship among student solutions. On the other hand, the number of pre-service teachers who base their reasoning of selecting and sequencing on operational and conceptual reasons is very low.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 4 |