İşletmelerde verimlilik ölçümü ve izlenebilirliğinin sağlanması açısından oldukça kritik bir öneme sahip olan süreç yönetimi çalışmalarının nihai hedeflerine ulaşmasındaki başarısını etkileyen çok sayıda kriter bulunmaktadır. Bu makalede başarılı bir süreç yönetimi sürdürebilmek için dikkat edilmesi gerek Kritik Başarı Faktörleri (KBF)’nin belirlenmesi ve bu faktörlerin çok kriterli analizine yönelik bir çalışma yapılmıştır. KBF’lerin belirlenmesi sırasında derin literatür araştırmasının yanı sıra vaka incelemeleri yapılmıştır. Elde edilen KBF’lerin analizinde ise karar vericilerin tereddütlerine odaklanan Küresel bulanık sayılarla bütünleştirilmiş edilmiş Analitik Hiyerarşi Prosesi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlara göre süreç yönetiminde insan faktörü en önemli KBF olarak belirlenirken, süreç yönetimi çalışmalarını sürdürecek ekibin uygun bir şekilde belirlenmesi en önemli alt KBF olarak belirlenmiştir. Bu çalışmada yer alan teorik ve çok kriterli analizin neticesinde sunulan pratik bilgiler, süreç yönetimi çalışmalarını başarılı bir biçimde yürütmek isteyen işletmeler ve profesyoneller için bir rehber niteliğinde olacağı öngörülmektedir.
süreç yönetimi kritik başarı faktörleri çok kriterli karar verme bulanık mantık küresel bulanık sayılar
There are plenty of criteria that affect the success of process management studies, which are of critical importance in terms of ensuring general efficiency measurement and traceability in enterprises, in reaching their final aims. In this article, a study was conducted to determine the Critical Success Factors (CSFs) that need attention in order to maintain successful process management and to analyze these factors with multiple criteria. During the identification of CSFs, case studies were conducted as well as in-depth literature research. In the analysis of the determined CSFs, the Analytical Hierarchy Process (AHP) technique, which is integrated with the spherical fuzzy numbers because it focuses on the hesitancy degree of decision-makers, was employed. According to the results, the human-factor in process management was determined as the most important CSFs, while the appropriate determination of the team was the most important sub-CSFs. It is foreseen that the practical and theoretical information presented as a result of multi-criteria analysis in this study is a guide for companies and professionals who want to carry out their process management studies successfully.
process management critical success factors multi-criteria decision making fuzzy logic spherical fuzzy numbers
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Endüstri Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Nisan 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Kabul Tarihi | 13 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 33 Sayı: 1 |