Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, , 1668 - 1677, 29.12.2022
https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1201407

Öz

Kaynakça

  • Artun, E. (2013). Türk halk bilimi. Karahan Kitabevi.
  • Gökyay, O. Ş. (1993). Cönk. TDVİA, 8, 73-75.
  • Güven, A.E. (2003). Yaşam öyküm (Kayserili Başkâtib-zâde Teğmen Ragıb Bey’in eğitim- savaş-tutsaklık-kurtuluş anıları). Dizayn Ofset.
  • Kandemir, M.Y. (1995). Fehrese. TDVİA, (12), 297-299.
  • Kaya, M. (2013). 18. yüzyılda Yabanabad kazasında görülen kanunsuzluk hareketleri. Ankara Araştırmaları Dergisi, 1(1), 51-65.
  • Kılıç, A. (2020). Çukurlu Zimmiyye /Anesti Hanım: Hristiyan Anesti Hanım’ın İslâmla müşerref olup Fâtıma ismini alışına dâir bir ihtidâ İ’lâmı üzerine. Şehir Kültür Sanat Dergisi, 35, 30- 33.
  • Levend, A. S. (2015), Türk Edebiyatı tarihi. Dergâh Yayınları.
  • Şemseddin Sâmî (2017). Kâmûs-ı Türkî. Akçağ Yayınları.
  • Uzun, M. İ. (2003). Mecmûa. TDVİA, 28, 256-268.
Yıl 2022, , 1668 - 1677, 29.12.2022
https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1201407

Öz

Kaynakça

  • Artun, E. (2013). Türk halk bilimi. Karahan Kitabevi.
  • Gökyay, O. Ş. (1993). Cönk. TDVİA, 8, 73-75.
  • Güven, A.E. (2003). Yaşam öyküm (Kayserili Başkâtib-zâde Teğmen Ragıb Bey’in eğitim- savaş-tutsaklık-kurtuluş anıları). Dizayn Ofset.
  • Kandemir, M.Y. (1995). Fehrese. TDVİA, (12), 297-299.
  • Kaya, M. (2013). 18. yüzyılda Yabanabad kazasında görülen kanunsuzluk hareketleri. Ankara Araştırmaları Dergisi, 1(1), 51-65.
  • Kılıç, A. (2020). Çukurlu Zimmiyye /Anesti Hanım: Hristiyan Anesti Hanım’ın İslâmla müşerref olup Fâtıma ismini alışına dâir bir ihtidâ İ’lâmı üzerine. Şehir Kültür Sanat Dergisi, 35, 30- 33.
  • Levend, A. S. (2015), Türk Edebiyatı tarihi. Dergâh Yayınları.
  • Şemseddin Sâmî (2017). Kâmûs-ı Türkî. Akçağ Yayınları.
  • Uzun, M. İ. (2003). Mecmûa. TDVİA, 28, 256-268.

BAŞKÂTİB-ZÂDE RÂGIB FAMILY MECMUA REGARDING THE INDEX

Yıl 2022, , 1668 - 1677, 29.12.2022
https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1201407

Öz

Mecmû’a is one of the important sources of history of Turkish literatüre and especially for ancient Turkish Literature. Mecumsaregener ally works that contain information about more than one poet and prosaist. Thus, they can include multiple genres of style, art, language, andwriting in a work. The author of the Başkâtib-zâde Râgıb Âile Mecmû’ası (Cönk) is Başkâtib-zâde Râgıb, he was born in Kayseri in 1889. There is only one copy of mecuma vailable at the private library of Prof. Dr. Atabey Kılıç. The work explains, the history of Kayseri, Mr. Râgıb family life, the important news of his relatives and the places and geographies where he witnessed the First World War. The work consists of 104 folio in total, in this study only folios 1a and 55a are used, and the rest of folios (2a-45b, 46b-47a) are left blank. This article regards the folio 1a.This folio is the index part of Başkâtib-zâde Râgıb Bey Family Journal. In this case, there are ten articles. Three words are spell side by side, creating at least one and at most six lines were created.

Kaynakça

  • Artun, E. (2013). Türk halk bilimi. Karahan Kitabevi.
  • Gökyay, O. Ş. (1993). Cönk. TDVİA, 8, 73-75.
  • Güven, A.E. (2003). Yaşam öyküm (Kayserili Başkâtib-zâde Teğmen Ragıb Bey’in eğitim- savaş-tutsaklık-kurtuluş anıları). Dizayn Ofset.
  • Kandemir, M.Y. (1995). Fehrese. TDVİA, (12), 297-299.
  • Kaya, M. (2013). 18. yüzyılda Yabanabad kazasında görülen kanunsuzluk hareketleri. Ankara Araştırmaları Dergisi, 1(1), 51-65.
  • Kılıç, A. (2020). Çukurlu Zimmiyye /Anesti Hanım: Hristiyan Anesti Hanım’ın İslâmla müşerref olup Fâtıma ismini alışına dâir bir ihtidâ İ’lâmı üzerine. Şehir Kültür Sanat Dergisi, 35, 30- 33.
  • Levend, A. S. (2015), Türk Edebiyatı tarihi. Dergâh Yayınları.
  • Şemseddin Sâmî (2017). Kâmûs-ı Türkî. Akçağ Yayınları.
  • Uzun, M. İ. (2003). Mecmûa. TDVİA, 28, 256-268.
Yıl 2022, , 1668 - 1677, 29.12.2022
https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1201407

Öz

Kaynakça

  • Artun, E. (2013). Türk halk bilimi. Karahan Kitabevi.
  • Gökyay, O. Ş. (1993). Cönk. TDVİA, 8, 73-75.
  • Güven, A.E. (2003). Yaşam öyküm (Kayserili Başkâtib-zâde Teğmen Ragıb Bey’in eğitim- savaş-tutsaklık-kurtuluş anıları). Dizayn Ofset.
  • Kandemir, M.Y. (1995). Fehrese. TDVİA, (12), 297-299.
  • Kaya, M. (2013). 18. yüzyılda Yabanabad kazasında görülen kanunsuzluk hareketleri. Ankara Araştırmaları Dergisi, 1(1), 51-65.
  • Kılıç, A. (2020). Çukurlu Zimmiyye /Anesti Hanım: Hristiyan Anesti Hanım’ın İslâmla müşerref olup Fâtıma ismini alışına dâir bir ihtidâ İ’lâmı üzerine. Şehir Kültür Sanat Dergisi, 35, 30- 33.
  • Levend, A. S. (2015), Türk Edebiyatı tarihi. Dergâh Yayınları.
  • Şemseddin Sâmî (2017). Kâmûs-ı Türkî. Akçağ Yayınları.
  • Uzun, M. İ. (2003). Mecmûa. TDVİA, 28, 256-268.
Yıl 2022, , 1668 - 1677, 29.12.2022
https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1201407

Öz

Kaynakça

  • Artun, E. (2013). Türk halk bilimi. Karahan Kitabevi.
  • Gökyay, O. Ş. (1993). Cönk. TDVİA, 8, 73-75.
  • Güven, A.E. (2003). Yaşam öyküm (Kayserili Başkâtib-zâde Teğmen Ragıb Bey’in eğitim- savaş-tutsaklık-kurtuluş anıları). Dizayn Ofset.
  • Kandemir, M.Y. (1995). Fehrese. TDVİA, (12), 297-299.
  • Kaya, M. (2013). 18. yüzyılda Yabanabad kazasında görülen kanunsuzluk hareketleri. Ankara Araştırmaları Dergisi, 1(1), 51-65.
  • Kılıç, A. (2020). Çukurlu Zimmiyye /Anesti Hanım: Hristiyan Anesti Hanım’ın İslâmla müşerref olup Fâtıma ismini alışına dâir bir ihtidâ İ’lâmı üzerine. Şehir Kültür Sanat Dergisi, 35, 30- 33.
  • Levend, A. S. (2015), Türk Edebiyatı tarihi. Dergâh Yayınları.
  • Şemseddin Sâmî (2017). Kâmûs-ı Türkî. Akçağ Yayınları.
  • Uzun, M. İ. (2003). Mecmûa. TDVİA, 28, 256-268.

BAŞKÂTİB-ZÂDE RÂGIB BEY ÂİLE MECMÛ’ASI’NIN FİHRİST VARAĞINA DÂİR

Yıl 2022, , 1668 - 1677, 29.12.2022
https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1201407

Öz

Türk edebiyatı târihi ve bilhâssa Eski Türk Edebiyatı için oldukça önemli kaynaklardan biri de mecmû’alardır. Mecmû’alar, genellikle içerisinde birden çok şâir ve nâsire âit bilgiler ihtivâ eden eserlerdir. Bundan dolayı bir eser içerisinde birden fazla üslûp, sanat, dil ve yazı çeşitleri barındırabilirler. Başkâtib-zâde Râgıb Bey Âile Mecmû’ası (Cönk) adlı eserin müellifi, 1889 târihinde Kayseri’de doğan Başkâtib-zâde Râgıb Bey’dir. Eserin tek nüshası bulunmaktadır. Bu nüsha Prof. Dr. Atabey Kılıç’ın özel kütüphânesinde yer almaktadır. Eserde, Kayseri târihi, Râgıb Bey’in âile hayatı, akrabalarının mevt-fevt haberleri ve Birinci Cihân Harbinde bulunmuş olduğu mekânlar ve coğrafyalar anlatılmıştır. Eser toplamda 104 varaktan müteşekkil olup tarafımızca çalışılan varaklar, 1a-55a arasıdır. Eserin 2a-45b, 46b-47a varakları boş bırakılmıştır. Bu makalede bahsedilecek olan varak, 1a varağıdır. Bu varak, Başkâtib-zâde Râgıb Bey Âile Mecmû’ası’nın fihrist kısmıdır. Bu varakta; 10 madde bulunmaktadır. Üçer kelime yan yana yazılarak en az bir, en fazla altı satır oluşturulmuştur.

Kaynakça

  • Artun, E. (2013). Türk halk bilimi. Karahan Kitabevi.
  • Gökyay, O. Ş. (1993). Cönk. TDVİA, 8, 73-75.
  • Güven, A.E. (2003). Yaşam öyküm (Kayserili Başkâtib-zâde Teğmen Ragıb Bey’in eğitim- savaş-tutsaklık-kurtuluş anıları). Dizayn Ofset.
  • Kandemir, M.Y. (1995). Fehrese. TDVİA, (12), 297-299.
  • Kaya, M. (2013). 18. yüzyılda Yabanabad kazasında görülen kanunsuzluk hareketleri. Ankara Araştırmaları Dergisi, 1(1), 51-65.
  • Kılıç, A. (2020). Çukurlu Zimmiyye /Anesti Hanım: Hristiyan Anesti Hanım’ın İslâmla müşerref olup Fâtıma ismini alışına dâir bir ihtidâ İ’lâmı üzerine. Şehir Kültür Sanat Dergisi, 35, 30- 33.
  • Levend, A. S. (2015), Türk Edebiyatı tarihi. Dergâh Yayınları.
  • Şemseddin Sâmî (2017). Kâmûs-ı Türkî. Akçağ Yayınları.
  • Uzun, M. İ. (2003). Mecmûa. TDVİA, 28, 256-268.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Atabey Kılıç 0000-0002-2627-0995

Fatma Güngör Sarıyıldız 0000-0002-5107-2587

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 8 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Kılıç, A., & Güngör Sarıyıldız, F. (2022). BAŞKÂTİB-ZÂDE RÂGIB BEY ÂİLE MECMÛ’ASI’NIN FİHRİST VARAĞINA DÂİR. Erciyes Akademi, 36(Özel Sayı - Türk Dili ve Edebiyatı Sempozyumu), 1668-1677. https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1201407

ERCİYES AKADEMİ | 2021 | erciyesakademi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.