Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of the articles related to the teaching profession that were reflected on periodical publications between 1987-1999: a case of Contemporary Education Journal

Yıl 2021, Cilt: 35 Sayı: 3, 1189 - 1214, 30.09.2021
https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.942520

Öz

Contemporary Education Journal, one of the education journals that has been active in Turkey and has made an impact after the Republic, started its publishing life under the leadership of Hüseyin Hüsnü Tekışık and continued its publications without interruption between 1976-2013. In the journal, together with education problems, problems experienced by teachers and solution suggestions were discussed. In this study, it is aimed to examine the issues of Contemporary Education Journal published between 1987-1999 in terms of teachers' problems. Survey model was preferred in the study, document analysis and content analysis were used. The most important problems faced by teachers are issues such as economic problems, problems in pre-service training, decline of the prestige of the teaching profession, decrease in successful young people's preference for teaching profession, problems of finding housing in the places where teachers are assigned. When the findings are compared with current research, it can be seen that most of the problems of teachers have not been solved and that similar problems continue today. It is believed that it is important for policy makers to examine studies on educational history and to act with lessons from the past.

Kaynakça

  • Abazaoğlu, İ., Yıldırım, O., & Yıldızhan, Y. (2015). Geçmişten günümüze Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6, 143-160.
  • Altıntaş, R. (1987). Millî eğitimde müfettiş, teftiş ve rotasyon. Çağdaş Eğitim, 118, 34-37.
  • Altun Yalçın, S., Yılmaz, Z., & Yalçın, S. (2020). Eğitim fakültesinde verilmekte olan dersler ile KPSS sınavının içeriğinin örtüşme durumuna ilişkin Fen Bilgisi öğretmen adayı görüşleri. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(3), 390-400.
  • Arseven, A. D. (1989). Öğretmenlik mesleğinin sosyal prestiji. Çağdaş Eğitim, 145, 25-32.
  • Arslanoğlu, İ. (1991). Öğretmenin sosyal statüsü ve ekonomik durumu. Çağdaş Eğitim, 162, 12-14.
  • Aşkar, P., & Çelenk, S. (1988). İlkokula öğretmen yetiştiren “eğitim yüksekokulu öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları” konusunda yapılan araştırma. Çağdaş Eğitim, 138, 30-34.
  • Ayalp, O. S. (1988). 24 Kasım ve bir emekli eğitimci. Çağdaş Eğitim, 139, 34-36.
  • Aytekin, H. (1988). Türkiye’de öğretmen yetiştirmenin maliyeti. Çağdaş Eğitim, 132, 22-26.
  • Azar, A. (2011). Türkiye’deki öğretmen eğitimi üzerine bir söylem: nitelik mi, nicelik mi?. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(1), 36-38.
  • cnnturk.com (2019, Ağustos 26). Bakan Ziya Selçuk’tan öğretmen atamalarına yönelik açıklama. https://www.cnnturk.com/video/tv-cnn-turk/programlar/hafta-sonu/bakan-ziya-selcuktan- ogretmen-atamalarina-yonelik-aciklama
  • Başaran, İ. E. (1987). Öğretmenliğin toplumdaki konumu. Çağdaş Eğitim, 118, 12-19.
  • Başkan, Z. & Alev, N. (2009). Kamu Personeli Seçme Sınavında (KPSS) çıkan soruların öğretmenlik meslek derslerine göre kapsam geçerliği. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 29-49.
  • Birgün (2016, Haziran 21). Atanamayan genç öğretmen çalıştığı inşaatta hayatını kaybetti!. https://www.birgun.net/haber/atanmayan-genc-ogretmen-calistigi-insaatta-hayatini-kaybetti-117147
  • Bümen, N. T., Ateş, A., Çakar, E., Ural, G., & Acar, V. (2012). Türkiye bağlamında öğretmenlerin mesleki gelişimi: Sorunlar ve öneriler. Millî Eğitim, 194, 31-50.
  • Büyükkaragöz, S. S. (1987). Ortaöğretime öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri. Çağdaş Eğitim, 120, 11-17.
  • Ceyhan, B. (2018, Nisan 16). Atanamayan genç öğretmen intihar etti. Hürriyet. https://www.hurriyet.com.tr/atanamayan-genc-ogretmen-intihar-etti-40807202
  • Çağdaş Eğitim. (1988). Öğretmen yetiştirmede model arayışı. Çağdaş Eğitim, 131, 11-16.
  • Çakan, Ş. (2013, Şubat 07). Bu evler istifaları önledi. Star. https://www.star.com.tr/dogu/bu-evler-istifalari-onledi-haber-725658/
  • Çakıroğlu, A. (1994). Öğretmenlerin atama ve yer değiştirmelerine yönelik bir değerlendirme. Çağdaş Eğitim, 197, 27-31.
  • Çakıroğlu, O. (1991). Öğretmenlerin sınavla alınması. Çağdaş Eğitim, 170, 8.
  • Çankaya, F. Y. (1992). Öğretmenlerin sıkıntıları. Çağdaş Eğitim, 174, 9-12.
  • Çankaya, F. Y. (1997). Yeni ilköğretim. Çağdaş Eğitim, 234, 20-22.
  • Dağlı, A. (2006). 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu ve öğretmen yetiştiren kurumların üniversitelere devredilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5(18), 44-53.
  • Demir, M. K., & Arı, E. (2013). Öğretmen sorunları –Çanakkale ili örneği-. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 107-126.
  • Demirtaş, A. (1989). Millî eğitim sistemimizde öğretmen, uzman ve yöneticilerin eğitimi sorun ve öneriler. Çağdaş Eğitim, 147, 19-25.
  • Egüz, Ş. (2018). Öğretim elemanlarına göre öğretmen yetiştirme sorunları ve çözüm önerileri: Bir odak grup çalışması. https://www.researchgate.net/publication/332879695_OGRETIM_ELEMAN- LARINA_GORE_OGRETMEN_YETISTIRME_SORUNLARI_VE_COZUM_ONERILERI_BIR_ODAK_GRUP_CALISMASI
  • Eğitim İş. (2020, Kasım 5). Öğretmenlerin ekonomik, mesleki ve sosyal durumlarına ilişkin öğretmen görüşleri. https://www.egitimis.org.tr/files/haber/5fbb5d3692d10.pdf
  • Eraslan, L. (2004). Öğretmenlik mesleğine girişte Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) yönteminin değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. https://atif.sobiad.com/index.jsp? modul=makale-goruntule&id=lYhuh3EBu-adCBSErE6z
  • Ergün, M. (2008). Cumhuriyet Dönemi eğitim tarihi. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 6(12), 321-348.
  • Gerçek Gündem (2020, Ekim 5). Bir atanamayan öğretmen daha intihar etti. https://www.gercekgundem.com/yasam/218967/bir-atanamayan-ogretmen-daha-intihar-etti
  • Habacı, İ., Karataş, E., Adıgüzelli, F., Ürker, A., & Atıcı, R. (2013). Öğretmenlerin güncel sorunları. Turkish Studies, 8(6), 263-277.
  • Kandemir, M. (1987). Öğretmenlerimiz. Çağdaş Eğitim, 120, 27-29.
  • Kandemir, M. (1990). Öğretmenler sosyal güvenceye kavuşturulunca çocuklarımızı daha iyi yetiştireceklerdir. Çağdaş Eğitim, 157, 46-47.
  • Kaptan, S. (1991). Öğretmen yetiştirmede alarm zilleri çalıyor. Çağdaş Eğitim, 163, 3-5.
  • Karagözoğlu, G. (1987). Toplumda öğretmenlik mesleğinin yeri ve sorunları. Çağdaş Eğitim, 118, 4-11.
  • Karagözoğlu, G. (1996). Eğitim sistemimizde öğretmen yetiştirme hakkında rapor. Çağdaş Eğitim, 223, 3-6.
  • Karasolak, K., Tanrıseven, I., & Yavuz Konokman, G. (2013). Öğretmenlerin hizmetiçi eğitim etkinliklerine ilişkin tutumlarının belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 997-1010.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Kayar, S. (2020, Nisan 19). Atanamayan Türkçe öğretmeni, mevsimlik tarım işçisi oldu: Gündüz tarla, akşam KPSS. Sputnik Türkiye. https://tr.sputniknews.com/columnists/202004191041861714- atanamayan-turkce-ogretmeni-mevsimlik-tarim-iscisi-oldu-gunduz-tarla-aksam-kpss/
  • Kiraz, Z., & Kurul, N. (2018). Türkiye’de öğretmen işsizliği ve ataması yapılmayan öğretmenler hareketi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 270-302.
  • Küçükahmet, L. (1992). 1991 öğretmenlik yeterlik sınavının değerlendirilmesi. Çağdaş Eğitim, 175, 10-12.
  • Memduhoğlu, H., & Kayan, M. (2017). Öğretmen seçme ve atama uygulaması olarak Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) ilişkin öğretmen adaylarının algıları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1259-1288.
  • OECD (2021, Ocak 28). Teachers' salaries (indicator). https://www.oecd-ilibrary.org/education/teachers-salaries/indicator/english_f689fb91-en
  • Öksüz, E. (2020, Kasım 23). Atanamayan öğretmen çift anlatıyor: Öğretmenler sefalet ücretine mahkum bir hayat sürüyor. Independent Türkçe. https://www.indyturk.com/node/276466/haber/atanamayan-%C3%B6%C4%9Fretmen-%C3%A7ift-anlat%C4%B1yor-%C3%B6%C4%9Fretmenler-sefalet-%C3%BCcretine-mahkum-bir-hayat
  • Özavcı, E., & Çelikten, M. (2017). Öğretmen görüşlerine göre uzaktan hizmet içi eğitim uygulamalarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm. Turkish Journal of Educational Studies, 4(2), 39-76.
  • Özden, Y. (2006). YÖK sonrası eğitim fakültelerinde sayısal gelişmeler. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 447-457.
  • Özçelik, İ. (1990). Öğretmen yetiştirme üzerine. Çağdaş Eğitim, 151, 31-33.
  • Öztürk, Ş. (1993). Emekli öğretmenin değeri ve toplum. Çağdaş Eğitim, 185, 41.
  • Poyraz, B. (2016). Beden Eğitimi Dergisi’nin 1959 - 1978 dönemindeki yayınlarının eğitim sorunları açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Sarı, M. (1991). Çalışmayı teşvik için. Çağdaş Eğitim, 171, 47-48.
  • Sarıtepeci, M., Durak, H., & Seferoğlu, S. S. (2016). Öğretmenlerin öğretim teknolojileri alanında hizmet-içi eğitim gereksinimlerinin FATİH Projesi kapsamında incelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(3), 601-620.
  • Sayıştay Başkanlığı. (2020, Eylül 01). Milli Eğitim Bakanlığı 2019 yılı Sayıştay denetim raporu. https://www.sayistay.gov.tr/tr/?p=2&ContentID=13001
  • Sezgin Selçuk, G. (2019). Tarama yöntemi. İçinde H. Özmen & O. Karamustafaoğlu (Yay. haz.). Eğitimde araştırma yöntemleri (ss. 139-162). Pegem Akademi.
  • Şahin, Ç., & Demir, F. (2016). Türkçe öğretmen adaylarının Türkçe Öğretmenliği alan sınavına yönelik algıları. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(4), 979-992.
  • Şahin, M. (1996). Öğretmen eğitiminde hizmet içi eğitimin yeri ve önemi. Çağdaş Eğitim, 226, 17-19.
  • Şendağ, S., & Gedik, N. (2015). Yükseköğretim dönüşümünün eşiğinde Türkiye’de öğretmen yetiştirme sorunları: Bir model önerisi. Eğitim Teknolojisi: Kuram ve Uygulama, 5(1), 72-91.
  • Şenel, N. (1989). Türkiye’de müzik öğretmenliği eğitimi. Çağdaş Eğitim, 143, 20-24.
  • Taştanoğlu, Ö. L. (1988). Millî eğitimin millîleştirilmesi ve öğretmen yetiştirmek. Çağdaş Eğitim, 137, 24-26.
  • Tekışık, H. H. (1987a). Millî Eğitim Vakfı ve öğretmenlerin önemli bir sıkıntısı. Çağdaş Eğitim, 119, 1-2.
  • Tekışık, H. H. (1987b). İki mektup ve iki olay. Çağdaş Eğitim, 120, 1-3.
  • Tekışık, H. H. (1988a). Öğretmenlik mesleğinin durumu ve öğretmen yetiştirme sorunu. Çağdaş Eğitim, 131, 1-4.
  • Tekışık, H. H. (1988b). Millî eğitimde tehlike çanları çalarken. Çağdaş Eğitim, 137, 1-3.
  • Tekışık, H. H. (1988c). Kalkınmada öncelikli illerde öğretmenlik ve müfettişlik cazip hale getirilmeli. Çağdaş Eğitim, 139, 1-2.
  • Tekışık, H. H. (1989a). Millî Eğitim Bakanına açık mektup. Çağdaş Eğitim, 143, 1-8.
  • Tekışık, H. H. (1989b). Öğretmen yetiştirme sorunu ve çözüm yolları. Çağdaş Eğitim, 144, 1-10.
  • Tekışık, H. H. (1989c). Öğretmenler gününde öğretmenlerin üzüntüleri. Çağdaş Eğitim, 150, 1-2.
  • Tekışık, H. H. (1990). Anadolu öğretmen liseleri ve öğretmen yetiştirme. Çağdaş Eğitim, 160, 1-3.
  • Tekışık, H. H. (1991a). Millî Eğitim Bakanı Avni Akyol öğretmen meslek kitapları yazdırılmasına karar verdi. Çağdaş Eğitim, 165, 1-4.
  • Tekışık, H. H. (1991b). Hizmetiçi eğitimi. Çağdaş Eğitim, 168, 1-2.
  • Tekışık, H. H. (1992a). Öğretmenliğe atamada yeterlik sınavı kaldırılırken. Çağdaş Eğitim, 173, 1-3.
  • Tekışık, H. H. (1992b). Öğretmenler toplumda lâyık oldukları statüye nasıl kavuşturulur?. Çağdaş Eğitim, 175, 1-7.
  • Tekışık, H. H. (1993a). Çağdaş Eğitim 17. yılını tamamlarken. Çağdaş Eğitim, 184, 1-3.
  • Tekışık, H. H. (1993b). Millî Eğitim Bakanına açık mektup. Çağdaş Eğitim, 190, 1-10.
  • Tekışık, H. H. (1994). Öğretmen evleri ve dinlenme tesisleri. Çağdaş Eğitim, 198, 1-2.
  • Tekışık, H. H. (1996). Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme politikaları ve sorunları. Çağdaş Eğitim, 219, 1-5.
  • Tekışık, H. H. (1997). Öğretmenler günü ve öğretmenlik mesleğinin durumu. Çağdaş Eğitim, 237, 1-2.
  • Tekışık, H. H. (1998). Öğretmen evleri, öğretmenlere hizmet verebilmek için devletin desteğini bekliyor. Çağdaş Eğitim, 240, 1-2.
  • Tekışık, H. H. (1999). Millî Eğitim Bakanı Sayın Metin Bostancıoğlu’na açık mektup. Çağdaş Eğitim, 257, 1-12.
  • Tok, T. N. (1995). Türkiye’de öğretmenin statüsü. Çağdaş Eğitim, 215, 42-44.
  • Tösten, R., Elçiçek, Z., & Kılıç, M. (2012). İlköğretim öğretmenlerinin Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) yönelik görüşlerinin belirlenmesi (Kars ili örneği). Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7, 109-123.
  • Türk Eğitim-Sen. (2020, Kasım 23). Genel başkan, 24 Kasım Öğretmenler Günü anketinin sonuçlarını açıkladı. https://turkegitimsen.org.tr/icerik_goster.php?Id=13814
  • Türkiye Kamu-Sen. (2021, Nisan 13). Mart 2021 asgari geçim sonuçları açıklandı. https://www.kamusen.org.tr/genel-haberler/mart-2021-asgari-gecim-sonuclari-aciklandi/4661/
  • Türkoğlu, A. (1987). Öğretmenlerin sosyal statüsü. Çağdaş Eğitim, 122, 7-9.
  • Uygun, S. (2012). Basında öğretmen sorunları. Millî Eğitim, 194, 72-91.
  • Yavuz, A. (1999a). Öğretmenlik mesleğinin yetiştirme kaynaklarındaki tarihsel gelişim sorunları ve meslekte aidiyet/mensubiyet tutumu. Çağdaş Eğitim, 258, 15-20.
  • Yavuz, A. (1999b). Meslekte güdülenme kaynakları açısından 24 Kasım Öğretmenler Günü için öğretmen merkezli ve yarışmalı ödüller sistemine dayalı bir model geliştirme önerisi. Çağdaş Eğitim, 260, 43-47.
  • Yazıcı, L. (1999). Eğitim yönetiminde öğretmenlerin atama sorunu. Çağdaş Eğitim, 257, 38-39.
  • Yeşil, R. (1997). Mevcut sistemde eğitim fakültelerinin öğrenci alımındaki seçim ölçülerine eleştirel bir yaklaşım. Çağdaş Eğitim, 231, 44-48.
  • Yıldız, M. (1991). Öğretmen yeterlik sınavları üzerine. Çağdaş Eğitim, 169, 41-42.
  • Yıldız, M. (1992). Öğretmen yetiştirme projesi. Çağdaş Eğitim, 182, 37-38.
  • YÖK. (t.y.). Fakülteler/enstitüler/yüksekokullar/meslek yüksekokulları/araştırma uygulama merkezleri hakkında genel bilgiler. https://istatistik.yok.gov.tr/

1987-1999 yılları arasında süreli yayınlara yansıyan öğretmenlik mesleği ile ilgili makalelerin değerlendirilmesi: Çağdaş Eğitim Dergisi örneği

Yıl 2021, Cilt: 35 Sayı: 3, 1189 - 1214, 30.09.2021
https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.942520

Öz

Cumhuriyet’ten sonra ülkemizde faaliyet göstermiş ve etki yaratmış eğitim dergilerinden birisi olan Çağdaş Eğitim, Hüseyin Hüsnü Tekışık öncülüğünde yayın hayatına başlamış, 1976-2013 yılları arasında yayınlarını kesintisiz sürdürmüştür. Dergide, eğitim sorunlarıyla birlikte öğretmenlerin yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri de ele alınmıştır. Bu çalışmada, Çağdaş Eğitim Dergisi’nin 1987-1999 yılları arasında yayınlanmış olan sayılarının öğretmenlerin sorunları açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada tarama modeli tercih edilmiş, doküman analizi ve içerik analizinden yararlanılmıştır. Öğretmenlerin yaşadığı sorunların en başında ekonomik sıkıntılar, hizmet öncesi yetiştirmede sorunlar, öğretmenlik mesleğinin saygınlığını yitirmesi, mesleğin başarılı gençler tarafından tercih edilmemeye başlanması, öğretmenlerin atandıkları yerlerde yaşadıkları konut bulma sıkıntıları gibi konular gelmektedir. Bulgular, güncel araştırmalarla karşılaştırıldığında öğretmenlerin sorunlarının çoğunun çözümlenemediği ve benzerlerinin günümüzde de devam etmekte olduğu görülebilir. Politika üreticilerin, eğitim tarihiyle ilgili yapılan çalışmaları incelemelerinin ve geçmişten dersler çıkararak hareket etmelerinin önemli olduğu düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Abazaoğlu, İ., Yıldırım, O., & Yıldızhan, Y. (2015). Geçmişten günümüze Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6, 143-160.
  • Altıntaş, R. (1987). Millî eğitimde müfettiş, teftiş ve rotasyon. Çağdaş Eğitim, 118, 34-37.
  • Altun Yalçın, S., Yılmaz, Z., & Yalçın, S. (2020). Eğitim fakültesinde verilmekte olan dersler ile KPSS sınavının içeriğinin örtüşme durumuna ilişkin Fen Bilgisi öğretmen adayı görüşleri. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(3), 390-400.
  • Arseven, A. D. (1989). Öğretmenlik mesleğinin sosyal prestiji. Çağdaş Eğitim, 145, 25-32.
  • Arslanoğlu, İ. (1991). Öğretmenin sosyal statüsü ve ekonomik durumu. Çağdaş Eğitim, 162, 12-14.
  • Aşkar, P., & Çelenk, S. (1988). İlkokula öğretmen yetiştiren “eğitim yüksekokulu öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları” konusunda yapılan araştırma. Çağdaş Eğitim, 138, 30-34.
  • Ayalp, O. S. (1988). 24 Kasım ve bir emekli eğitimci. Çağdaş Eğitim, 139, 34-36.
  • Aytekin, H. (1988). Türkiye’de öğretmen yetiştirmenin maliyeti. Çağdaş Eğitim, 132, 22-26.
  • Azar, A. (2011). Türkiye’deki öğretmen eğitimi üzerine bir söylem: nitelik mi, nicelik mi?. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(1), 36-38.
  • cnnturk.com (2019, Ağustos 26). Bakan Ziya Selçuk’tan öğretmen atamalarına yönelik açıklama. https://www.cnnturk.com/video/tv-cnn-turk/programlar/hafta-sonu/bakan-ziya-selcuktan- ogretmen-atamalarina-yonelik-aciklama
  • Başaran, İ. E. (1987). Öğretmenliğin toplumdaki konumu. Çağdaş Eğitim, 118, 12-19.
  • Başkan, Z. & Alev, N. (2009). Kamu Personeli Seçme Sınavında (KPSS) çıkan soruların öğretmenlik meslek derslerine göre kapsam geçerliği. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 29-49.
  • Birgün (2016, Haziran 21). Atanamayan genç öğretmen çalıştığı inşaatta hayatını kaybetti!. https://www.birgun.net/haber/atanmayan-genc-ogretmen-calistigi-insaatta-hayatini-kaybetti-117147
  • Bümen, N. T., Ateş, A., Çakar, E., Ural, G., & Acar, V. (2012). Türkiye bağlamında öğretmenlerin mesleki gelişimi: Sorunlar ve öneriler. Millî Eğitim, 194, 31-50.
  • Büyükkaragöz, S. S. (1987). Ortaöğretime öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri. Çağdaş Eğitim, 120, 11-17.
  • Ceyhan, B. (2018, Nisan 16). Atanamayan genç öğretmen intihar etti. Hürriyet. https://www.hurriyet.com.tr/atanamayan-genc-ogretmen-intihar-etti-40807202
  • Çağdaş Eğitim. (1988). Öğretmen yetiştirmede model arayışı. Çağdaş Eğitim, 131, 11-16.
  • Çakan, Ş. (2013, Şubat 07). Bu evler istifaları önledi. Star. https://www.star.com.tr/dogu/bu-evler-istifalari-onledi-haber-725658/
  • Çakıroğlu, A. (1994). Öğretmenlerin atama ve yer değiştirmelerine yönelik bir değerlendirme. Çağdaş Eğitim, 197, 27-31.
  • Çakıroğlu, O. (1991). Öğretmenlerin sınavla alınması. Çağdaş Eğitim, 170, 8.
  • Çankaya, F. Y. (1992). Öğretmenlerin sıkıntıları. Çağdaş Eğitim, 174, 9-12.
  • Çankaya, F. Y. (1997). Yeni ilköğretim. Çağdaş Eğitim, 234, 20-22.
  • Dağlı, A. (2006). 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu ve öğretmen yetiştiren kurumların üniversitelere devredilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5(18), 44-53.
  • Demir, M. K., & Arı, E. (2013). Öğretmen sorunları –Çanakkale ili örneği-. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 107-126.
  • Demirtaş, A. (1989). Millî eğitim sistemimizde öğretmen, uzman ve yöneticilerin eğitimi sorun ve öneriler. Çağdaş Eğitim, 147, 19-25.
  • Egüz, Ş. (2018). Öğretim elemanlarına göre öğretmen yetiştirme sorunları ve çözüm önerileri: Bir odak grup çalışması. https://www.researchgate.net/publication/332879695_OGRETIM_ELEMAN- LARINA_GORE_OGRETMEN_YETISTIRME_SORUNLARI_VE_COZUM_ONERILERI_BIR_ODAK_GRUP_CALISMASI
  • Eğitim İş. (2020, Kasım 5). Öğretmenlerin ekonomik, mesleki ve sosyal durumlarına ilişkin öğretmen görüşleri. https://www.egitimis.org.tr/files/haber/5fbb5d3692d10.pdf
  • Eraslan, L. (2004). Öğretmenlik mesleğine girişte Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) yönteminin değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. https://atif.sobiad.com/index.jsp? modul=makale-goruntule&id=lYhuh3EBu-adCBSErE6z
  • Ergün, M. (2008). Cumhuriyet Dönemi eğitim tarihi. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 6(12), 321-348.
  • Gerçek Gündem (2020, Ekim 5). Bir atanamayan öğretmen daha intihar etti. https://www.gercekgundem.com/yasam/218967/bir-atanamayan-ogretmen-daha-intihar-etti
  • Habacı, İ., Karataş, E., Adıgüzelli, F., Ürker, A., & Atıcı, R. (2013). Öğretmenlerin güncel sorunları. Turkish Studies, 8(6), 263-277.
  • Kandemir, M. (1987). Öğretmenlerimiz. Çağdaş Eğitim, 120, 27-29.
  • Kandemir, M. (1990). Öğretmenler sosyal güvenceye kavuşturulunca çocuklarımızı daha iyi yetiştireceklerdir. Çağdaş Eğitim, 157, 46-47.
  • Kaptan, S. (1991). Öğretmen yetiştirmede alarm zilleri çalıyor. Çağdaş Eğitim, 163, 3-5.
  • Karagözoğlu, G. (1987). Toplumda öğretmenlik mesleğinin yeri ve sorunları. Çağdaş Eğitim, 118, 4-11.
  • Karagözoğlu, G. (1996). Eğitim sistemimizde öğretmen yetiştirme hakkında rapor. Çağdaş Eğitim, 223, 3-6.
  • Karasolak, K., Tanrıseven, I., & Yavuz Konokman, G. (2013). Öğretmenlerin hizmetiçi eğitim etkinliklerine ilişkin tutumlarının belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 997-1010.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Kayar, S. (2020, Nisan 19). Atanamayan Türkçe öğretmeni, mevsimlik tarım işçisi oldu: Gündüz tarla, akşam KPSS. Sputnik Türkiye. https://tr.sputniknews.com/columnists/202004191041861714- atanamayan-turkce-ogretmeni-mevsimlik-tarim-iscisi-oldu-gunduz-tarla-aksam-kpss/
  • Kiraz, Z., & Kurul, N. (2018). Türkiye’de öğretmen işsizliği ve ataması yapılmayan öğretmenler hareketi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 270-302.
  • Küçükahmet, L. (1992). 1991 öğretmenlik yeterlik sınavının değerlendirilmesi. Çağdaş Eğitim, 175, 10-12.
  • Memduhoğlu, H., & Kayan, M. (2017). Öğretmen seçme ve atama uygulaması olarak Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) ilişkin öğretmen adaylarının algıları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1259-1288.
  • OECD (2021, Ocak 28). Teachers' salaries (indicator). https://www.oecd-ilibrary.org/education/teachers-salaries/indicator/english_f689fb91-en
  • Öksüz, E. (2020, Kasım 23). Atanamayan öğretmen çift anlatıyor: Öğretmenler sefalet ücretine mahkum bir hayat sürüyor. Independent Türkçe. https://www.indyturk.com/node/276466/haber/atanamayan-%C3%B6%C4%9Fretmen-%C3%A7ift-anlat%C4%B1yor-%C3%B6%C4%9Fretmenler-sefalet-%C3%BCcretine-mahkum-bir-hayat
  • Özavcı, E., & Çelikten, M. (2017). Öğretmen görüşlerine göre uzaktan hizmet içi eğitim uygulamalarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm. Turkish Journal of Educational Studies, 4(2), 39-76.
  • Özden, Y. (2006). YÖK sonrası eğitim fakültelerinde sayısal gelişmeler. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 447-457.
  • Özçelik, İ. (1990). Öğretmen yetiştirme üzerine. Çağdaş Eğitim, 151, 31-33.
  • Öztürk, Ş. (1993). Emekli öğretmenin değeri ve toplum. Çağdaş Eğitim, 185, 41.
  • Poyraz, B. (2016). Beden Eğitimi Dergisi’nin 1959 - 1978 dönemindeki yayınlarının eğitim sorunları açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Sarı, M. (1991). Çalışmayı teşvik için. Çağdaş Eğitim, 171, 47-48.
  • Sarıtepeci, M., Durak, H., & Seferoğlu, S. S. (2016). Öğretmenlerin öğretim teknolojileri alanında hizmet-içi eğitim gereksinimlerinin FATİH Projesi kapsamında incelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(3), 601-620.
  • Sayıştay Başkanlığı. (2020, Eylül 01). Milli Eğitim Bakanlığı 2019 yılı Sayıştay denetim raporu. https://www.sayistay.gov.tr/tr/?p=2&ContentID=13001
  • Sezgin Selçuk, G. (2019). Tarama yöntemi. İçinde H. Özmen & O. Karamustafaoğlu (Yay. haz.). Eğitimde araştırma yöntemleri (ss. 139-162). Pegem Akademi.
  • Şahin, Ç., & Demir, F. (2016). Türkçe öğretmen adaylarının Türkçe Öğretmenliği alan sınavına yönelik algıları. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(4), 979-992.
  • Şahin, M. (1996). Öğretmen eğitiminde hizmet içi eğitimin yeri ve önemi. Çağdaş Eğitim, 226, 17-19.
  • Şendağ, S., & Gedik, N. (2015). Yükseköğretim dönüşümünün eşiğinde Türkiye’de öğretmen yetiştirme sorunları: Bir model önerisi. Eğitim Teknolojisi: Kuram ve Uygulama, 5(1), 72-91.
  • Şenel, N. (1989). Türkiye’de müzik öğretmenliği eğitimi. Çağdaş Eğitim, 143, 20-24.
  • Taştanoğlu, Ö. L. (1988). Millî eğitimin millîleştirilmesi ve öğretmen yetiştirmek. Çağdaş Eğitim, 137, 24-26.
  • Tekışık, H. H. (1987a). Millî Eğitim Vakfı ve öğretmenlerin önemli bir sıkıntısı. Çağdaş Eğitim, 119, 1-2.
  • Tekışık, H. H. (1987b). İki mektup ve iki olay. Çağdaş Eğitim, 120, 1-3.
  • Tekışık, H. H. (1988a). Öğretmenlik mesleğinin durumu ve öğretmen yetiştirme sorunu. Çağdaş Eğitim, 131, 1-4.
  • Tekışık, H. H. (1988b). Millî eğitimde tehlike çanları çalarken. Çağdaş Eğitim, 137, 1-3.
  • Tekışık, H. H. (1988c). Kalkınmada öncelikli illerde öğretmenlik ve müfettişlik cazip hale getirilmeli. Çağdaş Eğitim, 139, 1-2.
  • Tekışık, H. H. (1989a). Millî Eğitim Bakanına açık mektup. Çağdaş Eğitim, 143, 1-8.
  • Tekışık, H. H. (1989b). Öğretmen yetiştirme sorunu ve çözüm yolları. Çağdaş Eğitim, 144, 1-10.
  • Tekışık, H. H. (1989c). Öğretmenler gününde öğretmenlerin üzüntüleri. Çağdaş Eğitim, 150, 1-2.
  • Tekışık, H. H. (1990). Anadolu öğretmen liseleri ve öğretmen yetiştirme. Çağdaş Eğitim, 160, 1-3.
  • Tekışık, H. H. (1991a). Millî Eğitim Bakanı Avni Akyol öğretmen meslek kitapları yazdırılmasına karar verdi. Çağdaş Eğitim, 165, 1-4.
  • Tekışık, H. H. (1991b). Hizmetiçi eğitimi. Çağdaş Eğitim, 168, 1-2.
  • Tekışık, H. H. (1992a). Öğretmenliğe atamada yeterlik sınavı kaldırılırken. Çağdaş Eğitim, 173, 1-3.
  • Tekışık, H. H. (1992b). Öğretmenler toplumda lâyık oldukları statüye nasıl kavuşturulur?. Çağdaş Eğitim, 175, 1-7.
  • Tekışık, H. H. (1993a). Çağdaş Eğitim 17. yılını tamamlarken. Çağdaş Eğitim, 184, 1-3.
  • Tekışık, H. H. (1993b). Millî Eğitim Bakanına açık mektup. Çağdaş Eğitim, 190, 1-10.
  • Tekışık, H. H. (1994). Öğretmen evleri ve dinlenme tesisleri. Çağdaş Eğitim, 198, 1-2.
  • Tekışık, H. H. (1996). Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme politikaları ve sorunları. Çağdaş Eğitim, 219, 1-5.
  • Tekışık, H. H. (1997). Öğretmenler günü ve öğretmenlik mesleğinin durumu. Çağdaş Eğitim, 237, 1-2.
  • Tekışık, H. H. (1998). Öğretmen evleri, öğretmenlere hizmet verebilmek için devletin desteğini bekliyor. Çağdaş Eğitim, 240, 1-2.
  • Tekışık, H. H. (1999). Millî Eğitim Bakanı Sayın Metin Bostancıoğlu’na açık mektup. Çağdaş Eğitim, 257, 1-12.
  • Tok, T. N. (1995). Türkiye’de öğretmenin statüsü. Çağdaş Eğitim, 215, 42-44.
  • Tösten, R., Elçiçek, Z., & Kılıç, M. (2012). İlköğretim öğretmenlerinin Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) yönelik görüşlerinin belirlenmesi (Kars ili örneği). Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7, 109-123.
  • Türk Eğitim-Sen. (2020, Kasım 23). Genel başkan, 24 Kasım Öğretmenler Günü anketinin sonuçlarını açıkladı. https://turkegitimsen.org.tr/icerik_goster.php?Id=13814
  • Türkiye Kamu-Sen. (2021, Nisan 13). Mart 2021 asgari geçim sonuçları açıklandı. https://www.kamusen.org.tr/genel-haberler/mart-2021-asgari-gecim-sonuclari-aciklandi/4661/
  • Türkoğlu, A. (1987). Öğretmenlerin sosyal statüsü. Çağdaş Eğitim, 122, 7-9.
  • Uygun, S. (2012). Basında öğretmen sorunları. Millî Eğitim, 194, 72-91.
  • Yavuz, A. (1999a). Öğretmenlik mesleğinin yetiştirme kaynaklarındaki tarihsel gelişim sorunları ve meslekte aidiyet/mensubiyet tutumu. Çağdaş Eğitim, 258, 15-20.
  • Yavuz, A. (1999b). Meslekte güdülenme kaynakları açısından 24 Kasım Öğretmenler Günü için öğretmen merkezli ve yarışmalı ödüller sistemine dayalı bir model geliştirme önerisi. Çağdaş Eğitim, 260, 43-47.
  • Yazıcı, L. (1999). Eğitim yönetiminde öğretmenlerin atama sorunu. Çağdaş Eğitim, 257, 38-39.
  • Yeşil, R. (1997). Mevcut sistemde eğitim fakültelerinin öğrenci alımındaki seçim ölçülerine eleştirel bir yaklaşım. Çağdaş Eğitim, 231, 44-48.
  • Yıldız, M. (1991). Öğretmen yeterlik sınavları üzerine. Çağdaş Eğitim, 169, 41-42.
  • Yıldız, M. (1992). Öğretmen yetiştirme projesi. Çağdaş Eğitim, 182, 37-38.
  • YÖK. (t.y.). Fakülteler/enstitüler/yüksekokullar/meslek yüksekokulları/araştırma uygulama merkezleri hakkında genel bilgiler. https://istatistik.yok.gov.tr/
Toplam 91 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Güçlü 0000-0002-7565-3554

Esra Sert 0000-0003-1661-4704

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2021
Gönderilme Tarihi 25 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 35 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Güçlü, M., & Sert, E. (2021). 1987-1999 yılları arasında süreli yayınlara yansıyan öğretmenlik mesleği ile ilgili makalelerin değerlendirilmesi: Çağdaş Eğitim Dergisi örneği. Erciyes Akademi, 35(3), 1189-1214. https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.942520

ERCİYES AKADEMİ | 2021 | erciyesakademi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.