Teknoloji ve sosyal medyanın yaygınlaşan kullanımına rağmen, dijital görselliğin turist davranışları üzerindeki etkileri halen merak konusudur. Özellikle teknoloji ve sosyal medya kullanımıyla bilinen genç bireylerin görsel içeriklerle olan etkileşimi ve bu dönüşümün turistik seyahat algılamaları üzerindeki rolü yeterince açıklığa kavuşturulmamıştır. Turist bakışı teorisine dayanan bu araştırmanın amacı, teknoloji ve dijital içeriklerin gençlerin turizm algılamaları üzerindeki etkisini kavramsal bir çerçevede incelemektir. Bulgular, gençlerin sanal dünyada yaşadığı görsel tüketimin, yoğun bir etkileşim yarattığı ve bu etkileşimin sosyal medya aracılığıyla hibrit bir bakış açısının gelişimine katkı sağladığını göstermektedir. Ayrıca yeni nesil teknolojiler ve sanal içeriklerin gençler üzerindeki bu güçlü etkisi, turist bakışının yeniden gözden geçirilmesi ihtiyacını doğurmaktadır. Gençlerin turizm ve seyahat deneyimlerinin teknolojiye olan bağımlılıklarıyla evrildiği ve bu nedenle gençlerin deneyimlerini daha iyi anlamaya yönelik yeni bakış çalışmalarının alanın birikimsel ilerleyişine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu doğrultuda, klasik bakış teorilerinin ötesine geçerek sunulan hibrit bakış, gençlerin turizm ve boş zaman deneyimlerini derinlemesine anlayabilmek için yeni bir kavramsal rehber olabilir.
Despite the proliferation of technology and social media, the impact of digital visuals on tourism behavior is still a matter of debate. Especially for young people who frequently use technology and its extensions, there is limited knowledge about their interaction with digital visual content and the transformation created by this interaction. At this point, this study, which is based on the tourist gaze theory, conceptually evaluates how technology and digital content affect young people's perceptions of tourism through the literature. The research findings show that young tourists are exposed to intense interaction with content in digital environments and that this interaction develops a hybrid gaze shaped by social media. Furthermore, this significant impact of new generation technologies and virtual content on young individuals prompts a reconsideration of the traditional tourist gaze. It is suggested that young people's tourism and travel experiences evolve in conjunction with their dependence on technology, thereby indicating that new gaze studies aimed at enhancing the understanding of young people's experiences will contribute to the cumulative advancement of the field. In this direction, the hybrid gaze that extends beyond classical theoretical frameworks can serve as a new conceptual guide for a deeper understanding of young people's tourism and leisure experiences.
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Turist Davranışı ve Ziyaretçi Deneyimi |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 27 Haziran 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 28 Şubat 2025 |
| Kabul Tarihi | 28 Nisan 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 39 Sayı: 2 |
ERCİYES AKADEMİ | 2021 | erciyesakademi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.