BibTex RIS Kaynak Göster

Engelli çocuklara dost oyun alanı ve dış mekan tasarımı

Yıl 2012, Cilt: 28 Sayı: 5, 367 - 375, 01.10.2012

Öz

Oyun alanları ve kentsel dış mekanın engelli çocuklara uygun olarak tasarımı ve kolay erişim olanakları bu makalenin temel konusudur. Bu çalışmda, özellikle farklı yeteneklere sahip çocuklara ortak oyun alanında oyun imkanı veren tasarım kriterleri araştırılmaktadır. Engelli ya da “ normal” her çocuğun oyun hakkı vardır. Oyun alanı, farklı potansiyel ve farklı fiziksel ya da zihinsel yeteneğe sahip çocuklar için tasarlanmalıdır. Araştırmada, bu alanlar, aynı zamanda çocuğun oyun ihtiyacını karşılayacak yapısal detaylar ve uygun bitkisel materyaller incelenmektedir. Çalışma sonucunda, kentsel peyzajda yer alan oyun alanları ve duyu bahçeleri ya da iyileştirme bahçeleri olarak adlandırılan bahçelere sahip, hastane ve tedavi merkezlerinden örnekler verilmektedir.

Kaynakça

  • Akın, Z. Şebnem ve Arslan, Mükerrem.” Çocuklar İçin İyileştirme Bahçeleri”. Uluslararası Kent ve Sağlık Sempozyumu, sitesi.http://www.nilüfer.bel.tr/kentsaglik/3_gun%5cslaon _Sebnem.pdf. 2006,son erişim tarihi: 14.02.2009 web
  • Al-Qudah,Muhammed M. Yahia, “Çocuğun Gelişiminde Oyun Alanlarının Rolü”. Bilimleri Enstitüsü, Basılmamış Yüksek Lisans Seminer Notları, Ankara. 2003
  • Ankara Üniversitesi Fen 3. Backwith, Jay,. Schoolyard Big Toys: Playground Planning and Fun Raising Washington; Nortwest Design Products, İnc. 1979. Guide. Tacoma,
  • Bowers, Louis, “ Towards A Science of Playground Design: Principles of Design For Play Centers For all Children”.Joper, American Allience For Health Physical Edition, Recreation and Dance, pp. 41-54, October 1979.
  • Fishbeck, Gary,.” Outdoor Accessibility”. Section 240, Time- Saver Standards for Architectere:Desgin and Construction Data. ( Edited by Nicholas Hill Publishing Company,New York. 1998.
  • Heseltine, Peter ve Holborn, John. Playgrounds, The Planning, Design and Construction of Play Environments page:11. 1987
  • Gülveren, Evrim Şehirde Çocuk Olmak, Oyun Oynamak: İstanbul Metropol //www. Örneği, temamakale.aspx?mid=22&tmid=8, 2007 Kim, T. 2001.
  • Kid’s garden.M.F.A.Design and technology Parsons school of Design, may 2001, New York USA.) http: public/ cocuk
  • Uslu, Aysel., “Kent Ekolojisi”. Genel Ekoloji Kitabı (Editör:Sabri Özmen), Nobel Yayın No: 1160, Nobel
  • Bilim ve Araştırma Merkezi yayın No: 1, Fen ve Biyoloji Yayınları Dizisi: 37, 1.Basım , Nisan 2007. Ankara.2007. Uslu,
  • Aysel., “Kentsel tasarımda Engelli Dostu Yaklaşımı”, Engelli Dostu Bildirileri Kitabı, Hacettepe Üniversitesi Tıp Halk Sağlığı Ana Bilim Dalı ve Keçiören Belediyesi İşbirliği p: 58-77, Ankara, 2008 Belediye Sempozyumu Fakültesi
  • İle Hazırlanan Sempozyum 27 Mayıs 2008.
  • Wilson, Edward, O.,” Biophilia”, Cambridge: Harvard Üniversity Press ISBN 0- 074442-4, 1984.
  • Yılmaz, Sevgi ve Bulut, Zöhre, Kentsel mekanlarda Çocuk Oyun Alanlarının Örneği, Yeri ve Önemi: Erzurum http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/158/yilmaz.htm adresinden erişilebilir.(son Dergisi sayı:158, erişim tarihi: 28.2.2009) http:// playgrounddesigns.blogspot.com ( son erişim tarihi şubat 2009) http:// schools.norflk.gov.uk/myportal/custom/files_uploaded/im g_library/
  • Alderman_jackson_School_sensory_garden.jpg erişim tarihi: 28.02.2009) seattlepi.nwsource.com/nwgardens/147978_ http:// wingatels3 (son erişim tarihi: 21.02.2009 )

Friendly design of playground and outdoor space for the disabled children

Yıl 2012, Cilt: 28 Sayı: 5, 367 - 375, 01.10.2012

Öz

In this work, a steady, laminar natural convection of water-based nanofluids in a square enclosure is studied numerically. Computations are carried out for various values of Rayleigh numbers, solid volume fractions, nanoparticles and partition heights. Results show that these parameters have a significant effect on the flow and heat transfer. Heat transfer occurs by conduction for the low Rayleigh numbers. As Rayleigh number increases, the natural convection prevails thus the temperature variation around the partition decreases. The heat affected region becomes larger as the partition height increases. It is also shown that up to 70% of heat transfer enhancement can be achieved with increasing solid volume fraction of nanoparticles.

Kaynakça

  • Akın, Z. Şebnem ve Arslan, Mükerrem.” Çocuklar İçin İyileştirme Bahçeleri”. Uluslararası Kent ve Sağlık Sempozyumu, sitesi.http://www.nilüfer.bel.tr/kentsaglik/3_gun%5cslaon _Sebnem.pdf. 2006,son erişim tarihi: 14.02.2009 web
  • Al-Qudah,Muhammed M. Yahia, “Çocuğun Gelişiminde Oyun Alanlarının Rolü”. Bilimleri Enstitüsü, Basılmamış Yüksek Lisans Seminer Notları, Ankara. 2003
  • Ankara Üniversitesi Fen 3. Backwith, Jay,. Schoolyard Big Toys: Playground Planning and Fun Raising Washington; Nortwest Design Products, İnc. 1979. Guide. Tacoma,
  • Bowers, Louis, “ Towards A Science of Playground Design: Principles of Design For Play Centers For all Children”.Joper, American Allience For Health Physical Edition, Recreation and Dance, pp. 41-54, October 1979.
  • Fishbeck, Gary,.” Outdoor Accessibility”. Section 240, Time- Saver Standards for Architectere:Desgin and Construction Data. ( Edited by Nicholas Hill Publishing Company,New York. 1998.
  • Heseltine, Peter ve Holborn, John. Playgrounds, The Planning, Design and Construction of Play Environments page:11. 1987
  • Gülveren, Evrim Şehirde Çocuk Olmak, Oyun Oynamak: İstanbul Metropol //www. Örneği, temamakale.aspx?mid=22&tmid=8, 2007 Kim, T. 2001.
  • Kid’s garden.M.F.A.Design and technology Parsons school of Design, may 2001, New York USA.) http: public/ cocuk
  • Uslu, Aysel., “Kent Ekolojisi”. Genel Ekoloji Kitabı (Editör:Sabri Özmen), Nobel Yayın No: 1160, Nobel
  • Bilim ve Araştırma Merkezi yayın No: 1, Fen ve Biyoloji Yayınları Dizisi: 37, 1.Basım , Nisan 2007. Ankara.2007. Uslu,
  • Aysel., “Kentsel tasarımda Engelli Dostu Yaklaşımı”, Engelli Dostu Bildirileri Kitabı, Hacettepe Üniversitesi Tıp Halk Sağlığı Ana Bilim Dalı ve Keçiören Belediyesi İşbirliği p: 58-77, Ankara, 2008 Belediye Sempozyumu Fakültesi
  • İle Hazırlanan Sempozyum 27 Mayıs 2008.
  • Wilson, Edward, O.,” Biophilia”, Cambridge: Harvard Üniversity Press ISBN 0- 074442-4, 1984.
  • Yılmaz, Sevgi ve Bulut, Zöhre, Kentsel mekanlarda Çocuk Oyun Alanlarının Örneği, Yeri ve Önemi: Erzurum http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/158/yilmaz.htm adresinden erişilebilir.(son Dergisi sayı:158, erişim tarihi: 28.2.2009) http:// playgrounddesigns.blogspot.com ( son erişim tarihi şubat 2009) http:// schools.norflk.gov.uk/myportal/custom/files_uploaded/im g_library/
  • Alderman_jackson_School_sensory_garden.jpg erişim tarihi: 28.02.2009) seattlepi.nwsource.com/nwgardens/147978_ http:// wingatels3 (son erişim tarihi: 21.02.2009 )
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA79UD78MC
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aysel Uslu Bu kişi benim

Nasim Shakouri Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 28 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Uslu, A., & Shakouri, N. (2012). Engelli çocuklara dost oyun alanı ve dış mekan tasarımı. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi, 28(5), 367-375.
AMA Uslu A, Shakouri N. Engelli çocuklara dost oyun alanı ve dış mekan tasarımı. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi. Ekim 2012;28(5):367-375.
Chicago Uslu, Aysel, ve Nasim Shakouri. “Engelli çocuklara Dost Oyun Alanı Ve dış Mekan tasarımı”. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi 28, sy. 5 (Ekim 2012): 367-75.
EndNote Uslu A, Shakouri N (01 Ekim 2012) Engelli çocuklara dost oyun alanı ve dış mekan tasarımı. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi 28 5 367–375.
IEEE A. Uslu ve N. Shakouri, “Engelli çocuklara dost oyun alanı ve dış mekan tasarımı”, Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi, c. 28, sy. 5, ss. 367–375, 2012.
ISNAD Uslu, Aysel - Shakouri, Nasim. “Engelli çocuklara Dost Oyun Alanı Ve dış Mekan tasarımı”. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi 28/5 (Ekim 2012), 367-375.
JAMA Uslu A, Shakouri N. Engelli çocuklara dost oyun alanı ve dış mekan tasarımı. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi. 2012;28:367–375.
MLA Uslu, Aysel ve Nasim Shakouri. “Engelli çocuklara Dost Oyun Alanı Ve dış Mekan tasarımı”. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi, c. 28, sy. 5, 2012, ss. 367-75.
Vancouver Uslu A, Shakouri N. Engelli çocuklara dost oyun alanı ve dış mekan tasarımı. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi. 2012;28(5):367-75.

✯ Etik kurul izni gerektiren, tüm bilim dallarında yapılan araştırmalar için etik kurul onayı alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir.
✯ Etik kurul izni gerektiren araştırmalarda, izinle ilgili bilgilere (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde, ayrıca makalenin ilk/son sayfalarından birinde; olgu sunumlarında, bilgilendirilmiş gönüllü olur/onam formunun imzalatıldığına dair bilgiye makalede yer verilmelidir.
✯ Dergi web sayfasında, makalelerde Araştırma ve Yayın Etiğine uyulduğuna dair ifadeye yer verilmelidir.
✯ Dergi web sayfasında, hakem, yazar ve editör için ayrı başlıklar altında etik kurallarla ilgili bilgi verilmelidir.
✯ Dergide ve/veya web sayfasında, ulusal ve uluslararası standartlara atıf yaparak, dergide ve/veya web sayfasında etik ilkeler ayrı başlık altında belirtilmelidir. Örneğin; dergilere gönderilen bilimsel yazılarda, ICMJE (International Committee of Medical Journal Editors) tavsiyeleri ile COPE (Committee on Publication Ethics)’un Editör ve Yazarlar için Uluslararası Standartları dikkate alınmalıdır.
✯ Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine riayet edilmesi gerekmektedir.