BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETİM ÜYELERİNİN İŞ YÜKÜ SEVİYELERİNİN BİR ANALİTİK AĞ MODELİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE BİR UYGULAMA

Yıl 2009, Cilt: 25 Sayı: 1, 150 - 167, 01.02.2009

Öz

İş yükü seviyesi değerlendirme bütün iş kolları için yapılması gereken bir analizdir. Üniversitede çalışan öğretim üyeleri, akademik çalışmalarının yanı sıra, görev yaptıkları birimlerde birçok idari ve bürokratik işi de sürdürmektedir. Doğal olarak, katlanılan bu ek faaliyetler iş yükünün artmasına ve akademik verimliliğin azalmasına sebep olmaktadır. Ayrıca, çalışma ortamı koşullarının uygun olmayışı (örneğin; sınıf, labaratuar, ders araç ve gereçleri) ve üniversite maddi kaynaklarının yetersiz olması öğretim üyelerinin verimliliğine olumsuz etki eden diğer faktörlerdir. Bu çalışmada bir mühendislik fakültesinde tam zamanlı çalışan öğretim üyeleri incelenmiş, iş yükü seviyelerine etki eden faktörler ve faktörler arası ilişkiler belirlenerek bir analitik ağ modeli oluşturulmuştur. Geliştirilen modeli başka akademik birimler için genelleştirmek mümkündür. Önerilen model Analitik Ağ Süreci yöntemi kullanılarak analiz edilmiş ve bir örnek uygulama yapılmıştır.

Kaynakça

  • Anand G. and Kodali R., Selection of lean manufacturing systems using the analytic network process – a case study. Journal of Manufacturing Technology Management, 20 (2), 258-289, 2009.
  • Yurdakul M., Measuring long-term performance of a manufacturing firm using the Analytic Network Process. International Journal of Production Research, 41(11), 2501-2529, 2003.
  • Felek S., Yuluğkural Y. ve Aladağ Z., Mobil iletişim sektöründe pazar paylaşımının tahmininde AHP ve ANP yöntemlerinin kıyaslanması. Endüstri Mühendisliği Dergisi, 18(1), 6-22, 2007.
  • Aragonés-Beltran P., Aznar J., Ferris-Onate J. ve Garcia-Melon M., Valuation of urban industrial land: An analytic network process approach. European Journal of Operational Research, 185, 322-339, 2008.
  • Üstün Ö., Özdemir M.S. ve Demirtaş E.A., Kıbrıs sorunu çözüm önerilerini değerlendirmede Analitik Serim Süreci Yaklaşımı. Endüstri Mühendisliği Dergisi, 16(4), 2-13, 2006.
  • Bulut K. ve Soylu B., Öğretim üyelerinin iş yükü seviyelerini ölçmek için bir analitik ağ modeli ve mühendislik fakültesinde bir uygulama. 13. Ergonomi Kongresi Bildiriler Kitabı, Aralık 2007, Kayseri.

AN ANP MODEL TO EVALUATE THE WORKLOAD OF ACADEMIC STAFF: AN APPLICATION IN ENGINEERING FACULTY

Yıl 2009, Cilt: 25 Sayı: 1, 150 - 167, 01.02.2009

Öz

Evaluation of the workload is an analysis that should be performed for all types of work branches. The academic staff in a University have to deal with several administrative duties in addition to their academic studies. Naturally, these additional activities cause an increment in the workload and a decrement in the efficiency of the academic staff. Moreover, the inappropriate working conditions (such as, classroom, labs, lecture aids etc.) and the inadequate resources of the Universities are the other factors, which negatively effect the performance of the academic staff. In this study, we observe the academic staff of an Engineering Faculty and we construct an ANP (Analytic Network Process) model to determine the factors that effect the workload, and relations between them. It is possible to apply the developed model for other faculties. We analyze the model by using ANP method and we perform an example application.

Kaynakça

  • Anand G. and Kodali R., Selection of lean manufacturing systems using the analytic network process – a case study. Journal of Manufacturing Technology Management, 20 (2), 258-289, 2009.
  • Yurdakul M., Measuring long-term performance of a manufacturing firm using the Analytic Network Process. International Journal of Production Research, 41(11), 2501-2529, 2003.
  • Felek S., Yuluğkural Y. ve Aladağ Z., Mobil iletişim sektöründe pazar paylaşımının tahmininde AHP ve ANP yöntemlerinin kıyaslanması. Endüstri Mühendisliği Dergisi, 18(1), 6-22, 2007.
  • Aragonés-Beltran P., Aznar J., Ferris-Onate J. ve Garcia-Melon M., Valuation of urban industrial land: An analytic network process approach. European Journal of Operational Research, 185, 322-339, 2008.
  • Üstün Ö., Özdemir M.S. ve Demirtaş E.A., Kıbrıs sorunu çözüm önerilerini değerlendirmede Analitik Serim Süreci Yaklaşımı. Endüstri Mühendisliği Dergisi, 16(4), 2-13, 2006.
  • Bulut K. ve Soylu B., Öğretim üyelerinin iş yükü seviyelerini ölçmek için bir analitik ağ modeli ve mühendislik fakültesinde bir uygulama. 13. Ergonomi Kongresi Bildiriler Kitabı, Aralık 2007, Kayseri.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA82NG43FY
Bölüm Makale
Yazarlar

Kezban Bulut Bu kişi benim

Banu Soylu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 25 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bulut, K., & Soylu, B. (2009). ÖĞRETİM ÜYELERİNİN İŞ YÜKÜ SEVİYELERİNİN BİR ANALİTİK AĞ MODELİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE BİR UYGULAMA. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi, 25(1), 150-167.
AMA Bulut K, Soylu B. ÖĞRETİM ÜYELERİNİN İŞ YÜKÜ SEVİYELERİNİN BİR ANALİTİK AĞ MODELİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE BİR UYGULAMA. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi. Şubat 2009;25(1):150-167.
Chicago Bulut, Kezban, ve Banu Soylu. “ÖĞRETİM ÜYELERİNİN İŞ YÜKÜ SEVİYELERİNİN BİR ANALİTİK AĞ MODELİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE BİR UYGULAMA”. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi 25, sy. 1 (Şubat 2009): 150-67.
EndNote Bulut K, Soylu B (01 Şubat 2009) ÖĞRETİM ÜYELERİNİN İŞ YÜKÜ SEVİYELERİNİN BİR ANALİTİK AĞ MODELİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE BİR UYGULAMA. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi 25 1 150–167.
IEEE K. Bulut ve B. Soylu, “ÖĞRETİM ÜYELERİNİN İŞ YÜKÜ SEVİYELERİNİN BİR ANALİTİK AĞ MODELİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE BİR UYGULAMA”, Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi, c. 25, sy. 1, ss. 150–167, 2009.
ISNAD Bulut, Kezban - Soylu, Banu. “ÖĞRETİM ÜYELERİNİN İŞ YÜKÜ SEVİYELERİNİN BİR ANALİTİK AĞ MODELİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE BİR UYGULAMA”. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi 25/1 (Şubat 2009), 150-167.
JAMA Bulut K, Soylu B. ÖĞRETİM ÜYELERİNİN İŞ YÜKÜ SEVİYELERİNİN BİR ANALİTİK AĞ MODELİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE BİR UYGULAMA. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi. 2009;25:150–167.
MLA Bulut, Kezban ve Banu Soylu. “ÖĞRETİM ÜYELERİNİN İŞ YÜKÜ SEVİYELERİNİN BİR ANALİTİK AĞ MODELİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE BİR UYGULAMA”. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi, c. 25, sy. 1, 2009, ss. 150-67.
Vancouver Bulut K, Soylu B. ÖĞRETİM ÜYELERİNİN İŞ YÜKÜ SEVİYELERİNİN BİR ANALİTİK AĞ MODELİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE BİR UYGULAMA. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi. 2009;25(1):150-67.

✯ Etik kurul izni gerektiren, tüm bilim dallarında yapılan araştırmalar için etik kurul onayı alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir.
✯ Etik kurul izni gerektiren araştırmalarda, izinle ilgili bilgilere (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde, ayrıca makalenin ilk/son sayfalarından birinde; olgu sunumlarında, bilgilendirilmiş gönüllü olur/onam formunun imzalatıldığına dair bilgiye makalede yer verilmelidir.
✯ Dergi web sayfasında, makalelerde Araştırma ve Yayın Etiğine uyulduğuna dair ifadeye yer verilmelidir.
✯ Dergi web sayfasında, hakem, yazar ve editör için ayrı başlıklar altında etik kurallarla ilgili bilgi verilmelidir.
✯ Dergide ve/veya web sayfasında, ulusal ve uluslararası standartlara atıf yaparak, dergide ve/veya web sayfasında etik ilkeler ayrı başlık altında belirtilmelidir. Örneğin; dergilere gönderilen bilimsel yazılarda, ICMJE (International Committee of Medical Journal Editors) tavsiyeleri ile COPE (Committee on Publication Ethics)’un Editör ve Yazarlar için Uluslararası Standartları dikkate alınmalıdır.
✯ Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine riayet edilmesi gerekmektedir.