Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DENETİMLİ ÇEVRİMİÇİ SINAV UYGULAMALARI İÇİN WEB TABANLI BİR KONTROL SİSTEMİ: “ERÜ İİBF ONLINE İŞLEMLER SİSTEMİ” ÖRNEĞİ

Yıl 2023, , 53 - 61, 27.04.2023
https://doi.org/10.18070/erciyesiibd.1219427

Öz

2019 yılında Çin’de ortaya çıkarak bütün dünyayı etkisi altına alan COVID-19 pandemisi gündelik hayatımızda yürüttüğümüz birçok uygulamanın dijital ortamlara taşınmasını zorunlu kılmıştır. Eğitim sektörü ise bu zorunlu dönüşümden en erken ve en büyük oranda etkilenen sektör olmuştur. Özellikle yüksek öğretim kurumlarında sürdürülen yüz yüze eğitime ara verilerek zorunlu uzaktan eğitime geçilmiştir. Zorunlu uzaktan eğitim sürecinde yüksek öğretim kurumları dersleri senkron ya da asenkron yöntemlerle yürütmüştür. Bu kurumlar açısından en önemli zorluklardan birinin çevrimiçi sınavları sınav güvenliğini sağlayacak şekilde yapmak olduğu görülmüştür. Bu amaçla birçok yüksek öğretim kurumu gözetmenler tarafından denetlenen çevrimiçi sınav uygulamaları yapmıştır. Fakat kurumlar bu uygulamaların koordinasyonu için bir kontrol sistemi kullanmamıştır. Bu çalışma ile önerilen web tabanlı sistem, denetimli çevrimiçi sınavların öğrenciler, gözetmenler ve ders sorumluları arasından tam koordinasyon sağlayacak şekilde yürütülmesine imkân sunmaktadır. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (ERÜ İİBF) tarafından 2020-2021 öğretim yılı güz dönemi yarıyıl sonu sınavları ile birlikte kullanılmaya başlanan sistem başarı ile uygulanmıştır. Öğrencilerin aldıkları derslerin dönem sonu sınavlarına %77 oranında katıldığı, sınava katılan öğrencilerin %97,4’ününün kamera açtığı ve öğrencilerin %1,8’i hakkında gözetmenler tarafından sınav kurallarını ihlal gerekçesi ile ihlal kaydı girildiği tespit edilmiştir. Gözetmenler sistemin tanımış olduğu imkânı kullanarak kendi aralarında sınav görevlerini %4,6 oranından değiştirmiştir. Yüz yüze eğitim için de gerekli uyarlamaların yapıldığı sistem ERÜ İİBF tarafından halen kullanılmaktadır

Teşekkür

Önerilen sistemin geliştirilmesinde koşulsuz desteği bulunan ERÜ İİBF Dekanlığı'na teşekkür ederim.

Kaynakça

  • Ak, M., Şahin, L., Çiçekler, A. N., & Ertürk, M. A. (2020). Kovid-19 küresel salgın sürecinde İstanbul Üniversitesi uzaktan eğitim uygulamalarına genel bir bakış. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 40(2), 889-930.
  • Anadolu Ajansı. (2022, 12 Aralık). YÖK sınav güvenliği konusunda üniversiteleri uyardı. Erişim adresi https://www.aa.com.tr/tr/egitim/yok-sinav-guvenligi-konusunda-universiteleri-uyardi/2050353
  • Bakırcı, N., Altıntaş, L., Şahiner, M., Süyen, G., & Alanay, Y. (2021). How medical education has been affected in the COVID-19 global outbreak? Acıbadem University Faculty of Medicine experience. Tıp Eğitimi Dünyası, 20(60-1), 83-86. https://doi.org/10.25282/ted.795498
  • Boztuğ, N., Şenol, Y., Sarıkçıoğlu, L., Bostancı Toptaş, A., Çetinkaya, R., Gürpınar, E., … Turhan, M. (2022). Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesinde uygulanan uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Akdeniz Medical Journal, 8(2), 208-217. https://doi.org/10.53394/akd.1029958
  • Buzpınar, V., & Tosun, M. (2021). Üniversitelerde pandemi döneminde uzaktan eğitimin verimliliği üzerine bir araştırma (Sakarya Üniversitesi Alman Dili ve Edebiyatı örneği). PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2), 116-125.
  • Büken, B., Kayıkçı, A., Şahin, İ., & Demircan Çakar, N. (2020). Düzce Tıp Fakültesi Dekanlığı pandemi süreci deneyimleri. Konuralp Tıp Dergisi, 12(S1), 350-353. https://doi.org/10.18521/ktd.764868
  • CBC. (2022, 10 Aralık). Cheating becoming an unexpected COVID-19 side effect for universities. Erişim adresi https://www.cbc.ca/news/canada/edmonton/cheating-becoming-an-unexpected-covid-19-side-effect-for-universities-1.5620442
  • Çaptuğ, M. (2021). Covid-19 salgınının kamu hizmetlerinin dijitalleşmesi sürecine etkisi ve sonuçları. Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 23(2), 1309-1327. https://doi.org/10.33717/deuhfd.1001374
  • Çüçen, A., & Solak, A. (2022). Mimarlık eğitiminde uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi: MAKÜ-MMF Mimarlık Bölümü örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 13(1), 105-113. https://doi.org/10.29048/makufebed.1052623
  • Dadak, A., Uyan, U., & Ozturk Uluyağmur, M. (2022). Real time cheating detection pipeline for online exams. 2022 30th Signal Processing and Communications Applications Conference (SIU), 1-4. Safranbolu: IEEE. https://doi.org/10.1109/SIU55565.2022.9864742
  • Demir, İ. (2022). Distance education process from the perspective of theology faculty students. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(83), 945-962. https://doi.org/10.17755/esosder.1038240
  • Demirdöğmez, M., Taş, H. Y., & Gültekin, N. (2020). Koronavirüs’ün (Covid-19) e-ticarete etkileri. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(29), 1-1. https://doi.org/10.26466/opus.734477
  • DigitalAge. (2023, 23 Şubat). Korona günlerinde hastaneye gitmeye çekinenler için dijital sağlık hizmeti. Erişim adresi https://digitalage.com.tr/korona-gunlerinde-hastaneye-gitmeye-cekinenler-icin-dijital-saglik-hizmeti/
  • Dikmen, S., & Bahçeci, F. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde küresel çapta uygulanan yükseköğretim kurumlarındaki uzaktan eğitim süreçleri hakkında durum çalışması: Fırat Üniversitesi örneği. Turkish Journal of Educational Studies, 7(2), 78-98. https://doi.org/10.33907/turkjes.721685
  • Erciyes Üniversitesi. (2022a, 10 Aralık). Öğrencilerimiz için uzaktan öğretim duyurusu. Erişim adresi https://www.erciyes.edu.tr/tr/duyuru-detay/1569/ogrencilerimiz-icin-uzaktan-ogretim-duyurusu
  • Erciyes Üniversitesi. (2022b, 10 Aralık). 2020-2021 Eğitim-öğretim yılı güz yarıyılı yılsonu ve bütünleme sınavlarının yapılış şekilleri. Erişim adresi https://ogrisl.erciyes.edu.tr/DYR/Duyuru-Detay/2020-2021-Egitim-Ogretim-Yili-Guz-Yariyili-Yilsonu/3471
  • Erciyes Üniversitesi. (2022c, 12 Aralık). Üniversitemizde yapılacak olan online (çevrimiçi) sınavlar için açıklama metni. Erişim adresi https://www.erciyes.edu.tr/tr/duyuru-detay/12283/universitemizde-yapilacak-olan-online-cevrimici-sinavlar-icin-aciklama-metni
  • Erciyes Üniversitesi İİBF. (2022a, 10 Aralık). 2020-2021 Öğretim yılı güz dönemi dönem sonu sınavları koordinasyon toplantısı yapıldı. Erişim adresi http://iibf.erciyes.edu.tr/duyurular.asp?id=290
  • Erciyes Üniversitesi İİBF. (2022b, 10 Aralık). 2020-2021 Öğretim yılı güz dönemi dönem sonu sınavlarında uygulanacak kurallar. Erişim adresi http://iibf.erciyes.edu.tr/duyurular.asp?id=292
  • Erciyes Üniversitesi İİBF. (2022c, 10 Aralık). Denetimli-gözetimli dönem sonu sınavları hakkında bilgilendirme. Erişim adresi http://iibf.erciyes.edu.tr/etkinlikler.asp?id=74
  • Genç, S. Z., Engin, G., & Yardım, T. (2020). Pandemi (COVİD-19) sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin lisansüstü öğrenci görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (41), 134-158. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.782142
  • Gençyürek Erdoğan, M. (2020). Covid-19 döneminde e-ticaret ve dijital reklam yatırımları. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 13(3), 1296-1318. https://doi.org/10.18094/josc.776605
  • Gönül, A. F. (2020). Covid-19 ve siyasetin dijital dönüşümü. Al-Farabi International Journal of Social Sciences, 5(3), 1-7. https://doi.org/10.46291/Al-Farabi.050301
  • Güven, Ş., Yazıcı, A., & Doğan, E. (2021). Uzaktan eğitimin akademik başarıya etkisi hakkında spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin beklentileri. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(4), 119-130.
  • Güzel, B. (2022). Uluslararası öğrencilerin COVID-19 pandemisi deneyimleri: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi örneği. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 5(1), 70-83. https://doi.org/10.32329/uad.953964 Hangartr. (2022, 12 Aralık). Online sınav gözetmeni aranıyor! Erişim adresi https://hangartr.com/online-sinav-gozetmeni.html
  • Işık, N. (2021). Covid-19 Pandemi döneminde uzaktan (çevrimiçi) eğitim sürecinin mimarlık fakültesi öğrencileri üzerindeki etkisi ve değerlendirilmesi: Dicle Üniversitesi Mimarlık Fakültesi örneği. Türk Coğrafya Dergisi, (79), 25-40. https://doi.org/10.17211/tcd.1024286
  • Kolcu, G., Demir, S., Başer Kolcu, M. İ., Gülle, K., Atay, T., & Koşar, A. (2021). A Success story in the outbreak Süleyman Demirel University School of Medicine Experience. Tıp Eğitimi Dünyası, 20(60-1), 5-10. https://doi.org/10.25282/ted.790795
  • Mumcu, N., Coşkun Us, N., Çömük Balcı, N., Kazanoğlu, D., Pekesen Kurtça, M., Kent, A. E., … Barol, Z. (2022). Sağlık bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin uzaktan eğitim süreçlerinin değerlendirilmesi.
  • Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(2), 567-587. https://doi.org/10.47115/jshs.1118502
  • NTV. (2020a, 12 Aralık). Online sınavda profesörü bile şaşırtan kopya. Erişim adresi https://www.ntv.com.tr/egitim/online-sinavda-profesoru-bile-sasirtan-kopya,22y3Z7yByEeWMmNt6UhADg
  • NTV. (2020b, 10 Aralık). Uzaktan sınavda kopyaya aynalı önlem. Erişim adresi https://www.ntv.com.tr/video/turkiye/uzaktan-sinavda-kopyaya-aynali-onlem,h-r89QjnnkiFqq-8pj_rWQ
  • Oncu, S. (2021). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde pandemi döneminde eğitim. Tıp Eğitimi Dünyası, 20(60-1), 63-66. https://doi.org/10.25282/ted.795164
  • Oncu, S., Akdoğan, I., Güven, Ö., Akdogan, H. D., & Tosun, A. (2021). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencileri gözünden pandemi döneminde uzaktan eğitim. Tıp Eğitimi Dünyası, 20(61), 85-97. https://doi.org/10.25282/ted.844503
  • Openawards. (2022, 12 Aralık). Remote invigilator. Erişim adresi https://openawards.org.uk/who-we-are/remote-invigilator/
  • Süklüm, N. (2021). Muhasebe dersi alan öğrencilerin COVID-19 pandemi dönemi uzaktan muhasebe eğitimi hakkındaki görüşleri. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 16(1), 76-90.
  • Şendur, Y. (2022). The Covid-19 pandemic and digitalization in financial markets. İstanbul Journal of Economics, 72(2), 1025-1038. https://doi.org/10.26650/ISTJECON2022-1127590
  • T.C. Sağlık Bakanlığı. (2022, 6 Aralık). T.C. Sağlık Bakanlığı COVID-19 Bilgilendirme Platformu. Erişim adresi https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66494/pandemi.html
  • Testinvite. (2022, 12 Aralık). Güvenli online sınav sistemi. Erişim adresi https://www.testinvite.com/lang/tr/sinav-sistemi/cozumler/guvenlik.html
  • Uzun, U. (2021). Türkiye’de dijital bankacılık kullanımı üzerinde Covid-19 pandemisinin etkileri. Fiscaoeconomia, 5(1), 309-323. https://doi.org/10.25295/fsecon.844266
  • Vudebox. (2022, 12 Aralık). Online sınav gözetimi (güvenli sınav). Erişim adresi https://www.vedubox.com/online-sinav-gozetimi/
  • WHO. (2022, 10 Aralık). WHO Director-General’s opening remarks at the media briefing on COVID-19 - 11 March 2020. Erişim adresi https://www.who.int/director-general/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---11-march-2020
  • YÖK. (2022a, 10 Aralık). YÖK - Üniversitelerde uygulanacak uzaktan eğitime ilişkin açıklama. Erişim adresi https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx
  • YÖK. (2022b, 10 Aralık). YÖK’ten üniversitelerdeki uzaktan eğitime yönelik değerlendirme. Erişim adresi https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/uzaktan-egitime-yonelik-degerlendirme.aspx
  • Zorluoğlu, S. L., Devecioğlu, G., & Sayın, İ. (2021). Uzaktan eğitimin öğretim elemanları açısından değerlendirilmesi: Covid-19 pandemi süreci. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(3), 1007-1025. https://doi.org/10.31592/aeusbed.913291

A WEB-BASED CONTROL SYSTEM FOR SUPERVISED ONLINE EXAM APPLICATIONS: “ERU FEAS ONLINE TRANSACTIONS SYSTEM” EXAMPLE

Yıl 2023, , 53 - 61, 27.04.2023
https://doi.org/10.18070/erciyesiibd.1219427

Öz

The COVID-19 pandemic, which emerged in China in 2019 and affected the whole world, made it necessary to move many applications we carry out in our daily lives to digital environments. The education sector is the earliest and most affected by this compulsory transformation. Particularly, face-to-face education in higher education institutions was suspended and compulsory distance education was started. During the compulsory distance education process, higher education institutions conducted the courses with synchronous or asynchronous methods. It has been seen that one of the most important challenges for these institutions is to conduct online exams in a way that ensures exam security. For this purpose, many higher education institutions have implemented online exams supervised by invigilators. However, institutions did not use a control system for the coordination of these processes. The web based system proposed in this study allows supervised online exams to be conducted in a way that ensures full coordination among students, invigilators and lecturers. The system, which was started to be used by the Erciyes University Faculty of Economics and Administrative Sciences (ERU FEAS) with the final exams of the 2020-2021 academic year fall semester, has been successfully implemented. Students participated in 77% of the final exams, 94.7% of them turned on their cameras during the exams and 1.8% of them violated the exam rules, according to the invigilator reports. Invigilators, using the opportunity provided by the system, changed the exam tasks among themselves at the rate of 4.6%. The system, in which necessary adaptations are made for face-to-face education, is still used by ERU FEAS.

Kaynakça

  • Ak, M., Şahin, L., Çiçekler, A. N., & Ertürk, M. A. (2020). Kovid-19 küresel salgın sürecinde İstanbul Üniversitesi uzaktan eğitim uygulamalarına genel bir bakış. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 40(2), 889-930.
  • Anadolu Ajansı. (2022, 12 Aralık). YÖK sınav güvenliği konusunda üniversiteleri uyardı. Erişim adresi https://www.aa.com.tr/tr/egitim/yok-sinav-guvenligi-konusunda-universiteleri-uyardi/2050353
  • Bakırcı, N., Altıntaş, L., Şahiner, M., Süyen, G., & Alanay, Y. (2021). How medical education has been affected in the COVID-19 global outbreak? Acıbadem University Faculty of Medicine experience. Tıp Eğitimi Dünyası, 20(60-1), 83-86. https://doi.org/10.25282/ted.795498
  • Boztuğ, N., Şenol, Y., Sarıkçıoğlu, L., Bostancı Toptaş, A., Çetinkaya, R., Gürpınar, E., … Turhan, M. (2022). Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesinde uygulanan uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Akdeniz Medical Journal, 8(2), 208-217. https://doi.org/10.53394/akd.1029958
  • Buzpınar, V., & Tosun, M. (2021). Üniversitelerde pandemi döneminde uzaktan eğitimin verimliliği üzerine bir araştırma (Sakarya Üniversitesi Alman Dili ve Edebiyatı örneği). PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2), 116-125.
  • Büken, B., Kayıkçı, A., Şahin, İ., & Demircan Çakar, N. (2020). Düzce Tıp Fakültesi Dekanlığı pandemi süreci deneyimleri. Konuralp Tıp Dergisi, 12(S1), 350-353. https://doi.org/10.18521/ktd.764868
  • CBC. (2022, 10 Aralık). Cheating becoming an unexpected COVID-19 side effect for universities. Erişim adresi https://www.cbc.ca/news/canada/edmonton/cheating-becoming-an-unexpected-covid-19-side-effect-for-universities-1.5620442
  • Çaptuğ, M. (2021). Covid-19 salgınının kamu hizmetlerinin dijitalleşmesi sürecine etkisi ve sonuçları. Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 23(2), 1309-1327. https://doi.org/10.33717/deuhfd.1001374
  • Çüçen, A., & Solak, A. (2022). Mimarlık eğitiminde uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi: MAKÜ-MMF Mimarlık Bölümü örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 13(1), 105-113. https://doi.org/10.29048/makufebed.1052623
  • Dadak, A., Uyan, U., & Ozturk Uluyağmur, M. (2022). Real time cheating detection pipeline for online exams. 2022 30th Signal Processing and Communications Applications Conference (SIU), 1-4. Safranbolu: IEEE. https://doi.org/10.1109/SIU55565.2022.9864742
  • Demir, İ. (2022). Distance education process from the perspective of theology faculty students. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(83), 945-962. https://doi.org/10.17755/esosder.1038240
  • Demirdöğmez, M., Taş, H. Y., & Gültekin, N. (2020). Koronavirüs’ün (Covid-19) e-ticarete etkileri. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(29), 1-1. https://doi.org/10.26466/opus.734477
  • DigitalAge. (2023, 23 Şubat). Korona günlerinde hastaneye gitmeye çekinenler için dijital sağlık hizmeti. Erişim adresi https://digitalage.com.tr/korona-gunlerinde-hastaneye-gitmeye-cekinenler-icin-dijital-saglik-hizmeti/
  • Dikmen, S., & Bahçeci, F. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde küresel çapta uygulanan yükseköğretim kurumlarındaki uzaktan eğitim süreçleri hakkında durum çalışması: Fırat Üniversitesi örneği. Turkish Journal of Educational Studies, 7(2), 78-98. https://doi.org/10.33907/turkjes.721685
  • Erciyes Üniversitesi. (2022a, 10 Aralık). Öğrencilerimiz için uzaktan öğretim duyurusu. Erişim adresi https://www.erciyes.edu.tr/tr/duyuru-detay/1569/ogrencilerimiz-icin-uzaktan-ogretim-duyurusu
  • Erciyes Üniversitesi. (2022b, 10 Aralık). 2020-2021 Eğitim-öğretim yılı güz yarıyılı yılsonu ve bütünleme sınavlarının yapılış şekilleri. Erişim adresi https://ogrisl.erciyes.edu.tr/DYR/Duyuru-Detay/2020-2021-Egitim-Ogretim-Yili-Guz-Yariyili-Yilsonu/3471
  • Erciyes Üniversitesi. (2022c, 12 Aralık). Üniversitemizde yapılacak olan online (çevrimiçi) sınavlar için açıklama metni. Erişim adresi https://www.erciyes.edu.tr/tr/duyuru-detay/12283/universitemizde-yapilacak-olan-online-cevrimici-sinavlar-icin-aciklama-metni
  • Erciyes Üniversitesi İİBF. (2022a, 10 Aralık). 2020-2021 Öğretim yılı güz dönemi dönem sonu sınavları koordinasyon toplantısı yapıldı. Erişim adresi http://iibf.erciyes.edu.tr/duyurular.asp?id=290
  • Erciyes Üniversitesi İİBF. (2022b, 10 Aralık). 2020-2021 Öğretim yılı güz dönemi dönem sonu sınavlarında uygulanacak kurallar. Erişim adresi http://iibf.erciyes.edu.tr/duyurular.asp?id=292
  • Erciyes Üniversitesi İİBF. (2022c, 10 Aralık). Denetimli-gözetimli dönem sonu sınavları hakkında bilgilendirme. Erişim adresi http://iibf.erciyes.edu.tr/etkinlikler.asp?id=74
  • Genç, S. Z., Engin, G., & Yardım, T. (2020). Pandemi (COVİD-19) sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin lisansüstü öğrenci görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (41), 134-158. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.782142
  • Gençyürek Erdoğan, M. (2020). Covid-19 döneminde e-ticaret ve dijital reklam yatırımları. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 13(3), 1296-1318. https://doi.org/10.18094/josc.776605
  • Gönül, A. F. (2020). Covid-19 ve siyasetin dijital dönüşümü. Al-Farabi International Journal of Social Sciences, 5(3), 1-7. https://doi.org/10.46291/Al-Farabi.050301
  • Güven, Ş., Yazıcı, A., & Doğan, E. (2021). Uzaktan eğitimin akademik başarıya etkisi hakkında spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin beklentileri. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(4), 119-130.
  • Güzel, B. (2022). Uluslararası öğrencilerin COVID-19 pandemisi deneyimleri: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi örneği. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 5(1), 70-83. https://doi.org/10.32329/uad.953964 Hangartr. (2022, 12 Aralık). Online sınav gözetmeni aranıyor! Erişim adresi https://hangartr.com/online-sinav-gozetmeni.html
  • Işık, N. (2021). Covid-19 Pandemi döneminde uzaktan (çevrimiçi) eğitim sürecinin mimarlık fakültesi öğrencileri üzerindeki etkisi ve değerlendirilmesi: Dicle Üniversitesi Mimarlık Fakültesi örneği. Türk Coğrafya Dergisi, (79), 25-40. https://doi.org/10.17211/tcd.1024286
  • Kolcu, G., Demir, S., Başer Kolcu, M. İ., Gülle, K., Atay, T., & Koşar, A. (2021). A Success story in the outbreak Süleyman Demirel University School of Medicine Experience. Tıp Eğitimi Dünyası, 20(60-1), 5-10. https://doi.org/10.25282/ted.790795
  • Mumcu, N., Coşkun Us, N., Çömük Balcı, N., Kazanoğlu, D., Pekesen Kurtça, M., Kent, A. E., … Barol, Z. (2022). Sağlık bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin uzaktan eğitim süreçlerinin değerlendirilmesi.
  • Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(2), 567-587. https://doi.org/10.47115/jshs.1118502
  • NTV. (2020a, 12 Aralık). Online sınavda profesörü bile şaşırtan kopya. Erişim adresi https://www.ntv.com.tr/egitim/online-sinavda-profesoru-bile-sasirtan-kopya,22y3Z7yByEeWMmNt6UhADg
  • NTV. (2020b, 10 Aralık). Uzaktan sınavda kopyaya aynalı önlem. Erişim adresi https://www.ntv.com.tr/video/turkiye/uzaktan-sinavda-kopyaya-aynali-onlem,h-r89QjnnkiFqq-8pj_rWQ
  • Oncu, S. (2021). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde pandemi döneminde eğitim. Tıp Eğitimi Dünyası, 20(60-1), 63-66. https://doi.org/10.25282/ted.795164
  • Oncu, S., Akdoğan, I., Güven, Ö., Akdogan, H. D., & Tosun, A. (2021). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencileri gözünden pandemi döneminde uzaktan eğitim. Tıp Eğitimi Dünyası, 20(61), 85-97. https://doi.org/10.25282/ted.844503
  • Openawards. (2022, 12 Aralık). Remote invigilator. Erişim adresi https://openawards.org.uk/who-we-are/remote-invigilator/
  • Süklüm, N. (2021). Muhasebe dersi alan öğrencilerin COVID-19 pandemi dönemi uzaktan muhasebe eğitimi hakkındaki görüşleri. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 16(1), 76-90.
  • Şendur, Y. (2022). The Covid-19 pandemic and digitalization in financial markets. İstanbul Journal of Economics, 72(2), 1025-1038. https://doi.org/10.26650/ISTJECON2022-1127590
  • T.C. Sağlık Bakanlığı. (2022, 6 Aralık). T.C. Sağlık Bakanlığı COVID-19 Bilgilendirme Platformu. Erişim adresi https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66494/pandemi.html
  • Testinvite. (2022, 12 Aralık). Güvenli online sınav sistemi. Erişim adresi https://www.testinvite.com/lang/tr/sinav-sistemi/cozumler/guvenlik.html
  • Uzun, U. (2021). Türkiye’de dijital bankacılık kullanımı üzerinde Covid-19 pandemisinin etkileri. Fiscaoeconomia, 5(1), 309-323. https://doi.org/10.25295/fsecon.844266
  • Vudebox. (2022, 12 Aralık). Online sınav gözetimi (güvenli sınav). Erişim adresi https://www.vedubox.com/online-sinav-gozetimi/
  • WHO. (2022, 10 Aralık). WHO Director-General’s opening remarks at the media briefing on COVID-19 - 11 March 2020. Erişim adresi https://www.who.int/director-general/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---11-march-2020
  • YÖK. (2022a, 10 Aralık). YÖK - Üniversitelerde uygulanacak uzaktan eğitime ilişkin açıklama. Erişim adresi https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx
  • YÖK. (2022b, 10 Aralık). YÖK’ten üniversitelerdeki uzaktan eğitime yönelik değerlendirme. Erişim adresi https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/uzaktan-egitime-yonelik-degerlendirme.aspx
  • Zorluoğlu, S. L., Devecioğlu, G., & Sayın, İ. (2021). Uzaktan eğitimin öğretim elemanları açısından değerlendirilmesi: Covid-19 pandemi süreci. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(3), 1007-1025. https://doi.org/10.31592/aeusbed.913291
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sabri Güngör 0000-0001-6801-2233

Yayımlanma Tarihi 27 Nisan 2023
Kabul Tarihi 6 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Güngör, S. (2023). DENETİMLİ ÇEVRİMİÇİ SINAV UYGULAMALARI İÇİN WEB TABANLI BİR KONTROL SİSTEMİ: “ERÜ İİBF ONLINE İŞLEMLER SİSTEMİ” ÖRNEĞİ. Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(64), 53-61. https://doi.org/10.18070/erciyesiibd.1219427

TRDizinlogo_live-e1586763957746.pnggoogle-scholar.jpgopen-access-logo-1024x416.pngdownload.jpgqMV-nsBH.pngDRJI-500x190.jpgsobiad_2_0.pnglogo.pnglogo.png  arastirmax_logo.gif17442EBSCOhost_Flat.png?itok=f5l7Nsj83734-logo-erih-plus.jpgproquest-300x114.jpg

ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr

Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. 

 88x31.png