Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HİZMET ÖNCESİ ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE PROBLEM ÇÖZME VE ARAŞTIRMA ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA : İSTATİSTİKSEL BİR YAKLAŞIM

Yıl 2001, Sayı: 17, 83 - 100, 31.12.2001

Öz

Bu araştırmada YÖK/Dünya Bankası işbirliği ile geliştirilen ilköğretim matematik öğretimi ile ilgili projenin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.

Araştırma, matematik ve matematik öğretimi yönünden, projedeki etkinliklerin matematiksel problem çözme stratejilerine katkısı bakımından Kırşehir Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği bölümü 2., 3.,4. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Uygulama bir ders dönemi üç ayrı sınıfta toplam 443 denek üzerinde yürütülmüştür. Uygulama proje muhtevasında yer alan 1, 3, 5, 6. ünite etkinlikleri ile sınıflandırılmıştır.

Araştırmada uygulama dönemi sonunda bilgi toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Araştırma örneklerini, projenin denemesi için pilot eğitim fakültesi olarak seçilen Kırşehir Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü 2., 3., 4. sınıf öğretmenleri meydana getirmektedir.

Ömeklem grubunun proje etkinlikleri hakkındaki görüşleri, sınıflara, cinsiyete, ÖYS tercih sırasına, mezun olduğu orta öğretim kurumuna, temel matematik ve matematik öğretimi başarısına ve fakülteye giriş puanına göre ayrı ayrı alınmıştır. Anket sonuçları Likert Ölçeği ile ölçeklendirildikten sonra faktör analizi yapılmıştır. Ayrıca varyans analizi ve T testi teknikleri kullanılmıştır.

Kaynakça

  • Alma, B. (Çev. A. Ferhan Öğuzkan), Çocuklarda Problem Çözme Yeteneklerinin Geliştirilmesi, İSTANBUL: Milli Eğitim Basımevi, 1971.
  • Altun, M., Matematik Öğretimi, BURSA: Uludağ Yayınları No:2, 1994.
  • Altun, M., İlkokul 3.,4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Davranışları Üzerine Bir Çalışma, ANKARA : (Yayınlanmamış Doktora Tezi, H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü ), 1995.
  • Aşkar, P., Matematik Dersine Yönelik Tutum Ölçen Likert Tipi Ölçeğin Geliştirilmesi, Eğitim ve Bilim, 1986.
  • Baykul, Y„ Matematik Öğretimi , ANKARA: Personel Eğitim Merkezi Yayın . No:24, 1995.
  • Baykul, Y. ve Aşkar, P., Matematik Öğretimi , ESKİŞEHİR: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 193, 1987.
  • Bloom, B.S. (Çev. D. A. Özçelik ), İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme, ANKARA: Milli Eğitim Basımevi, 1979.
  • Bloom, Benjamin S. ve Arkadaşları, Handbook on Formative and Summative Evaluation Of Student Learing, New York: McGraw - Hill Book Co., 1971.
  • Busbridge, J. ve Özçelik, D.A., İlköğretim Matematik Öğretimi, ANKARA: Deneme Basımı, 1996.
  • Beth, E. W., Piaget, J. , Mathematical Epistomology and Psychology Dordrecht - Holland: D. Reidel, 1966.
  • Can, G., Akademik Başarısızlık ve Önlenmesi, ESKİŞEHİR: Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 550, 1992.
  • D’agustine, C.H., Multible Methods Of Teaching Mathematics In The Elemantary School, NEW YORK: Harper And Rau, Publishers,1973.
  • Erden, M. ve Akman, Y„ Eğitim Psikolojisi, ANKARA: Arkadaş Yayınevi, 1995.
  • Ertürk, S., Eğitimde Program Geliştirme, ANKARA: Hacettepe Üniversitesi Basımevi, 1972.
  • Fidan, N„ Okulda Öğrenme ve Öğretme, ANKARA: Kadıoğlu Matbaası, 1986.
  • Fidan, N„ Öğrenme ve Öğretme, ANKARA : Rehber Dağıtım, 1986.
  • Hasgür, İ. ve Üçdoğruk, Ş., Üniversite Öğrencilerinin Başarısızlık Riski Açısından Öğrenci Profillerinin Diskriminant Analiziyle İncelenmesi ve Bir Uygulama, İZMİR: Yayınlanmamış Ders Notları, 1992. •
  • İşcan, K., Ansiklopedik Matematik Sözlüğü , İSTANBUL: İskender Matbaası, 1967.
  • Kartal, M., Hipotez Testleri , ERZURUM: Atatürk Üniversitesi İ. İ. B. F. Yayını No: 176, 1993.
  • Kağan, J. ve Cyntia, L., Psyclogy and Education, New York : Harcourt Brace Javanovich, Inc., 1978.
  • Kennedy, Leonard M., Guiding Children to Mathematical Discovery, Wodsworth Publishing Company, U. S. A., 1980.
  • Kennedy, L. ve Tipps S., GuidingChildren’s Learning of Mathematics, CALİ-FORNİA: Waadswoth Publishing Company, 1991.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, İlköğretim Matematik Programı 5+3 = 8, İSTANBUL: Milli Eğitim Basımevi, 1991.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, 5+3=8 İlköğretim Matematik Programı, İSTANBUL: Milli Eğitim Basımevi, 1990.
  • Özçelik, D.A., Genel Öğretim Yöntemi, ANKARA: ÖSYM Eğitim Yayınları,
  • 1987.
  • Özçelik. D. A., Okullarda Ölçme ve Değerlendirme, ANKARA: ÖSYM Eğitim Yayınları; 1981.
  • Piaget, J., The Psycology of Intelligence, London : Routledge Kegan Paul, 1950.
  • Püsküllü, H. ve İkiz, F., İstatistiğe giriş, BORNOVA: Ege Üniversitesi Basım evi, 1986.
  • Sönmez, V., Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, ANKARA: Pegem Yayınları, 1995.
  • Tezbaşaran, A. A., Likert Tipi Ölçek Geliştirme, ANKARA: Türk Psikologları Derneği Yayınları, 1996.
  • Van De Walle, J., E. Elemantry School Mathematics, Virginia Commonweaith Universty, 1989.
  • YÖK / Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, İlköğretim Matematik Öğretimi, ANKARA: 06539 Bilkent 1996 .
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İdris Görmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Görmez, İ. (2001). HİZMET ÖNCESİ ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE PROBLEM ÇÖZME VE ARAŞTIRMA ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA : İSTATİSTİKSEL BİR YAKLAŞIM. Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(17), 83-100.

TRDizinlogo_live-e1586763957746.pnggoogle-scholar.jpgopen-access-logo-1024x416.pngdownload.jpgqMV-nsBH.pngDRJI-500x190.jpgsobiad_2_0.pnglogo.pnglogo.png  arastirmax_logo.gif17442EBSCOhost_Flat.png?itok=f5l7Nsj83734-logo-erih-plus.jpgproquest-300x114.jpg

ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr

Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. 

 88x31.png