Öz
Bu araştırmada YÖK/Dünya Bankası işbirliği ile geliştirilen ilköğretim matematik öğretimi ile ilgili projenin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Araştırma, matematik ve matematik öğretimi yönünden, projedeki etkinliklerin matematiksel problem çözme stratejilerine katkısı bakımından Kırşehir Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği bölümü 2., 3.,4. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Uygulama bir ders dönemi üç ayrı sınıfta toplam 443 denek üzerinde yürütülmüştür. Uygulama proje muhtevasında yer alan 1, 3, 5, 6. ünite etkinlikleri ile sınıflandırılmıştır.
Araştırmada uygulama dönemi sonunda bilgi toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Araştırma örneklerini, projenin denemesi için pilot eğitim fakültesi olarak seçilen Kırşehir Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü 2., 3., 4. sınıf öğretmenleri meydana getirmektedir.
Ömeklem grubunun proje etkinlikleri hakkındaki görüşleri, sınıflara, cinsiyete, ÖYS tercih sırasına, mezun olduğu orta öğretim kurumuna, temel matematik ve matematik öğretimi başarısına ve fakülteye giriş puanına göre ayrı ayrı alınmıştır. Anket sonuçları Likert Ölçeği ile ölçeklendirildikten sonra faktör analizi yapılmıştır. Ayrıca varyans analizi ve T testi teknikleri kullanılmıştır.