Bu çalışmada; Kapadokya Bölgesi’nin kongre turizmi destinasyonu olarak geliştirilebilmesi için turizm arzını oluşturan unsurlar incelenmiş, mevcut yapısal sorunların giderilebilmesi ile ilgili öneriler geliştirilmiş, gerçekçi ve sürdürülebilir stratejiler oluşturularak kongre turizminin Bölge kalkınmasında “itici güç” olarak değerlendirilebilmesi imkanlarının ortaya konulması amaçlanmıştır.
Çalışma kapsamında kavramsal çerçevenin oluşturulabilmesi için ikincil veri kaynakları kullanılmış ve çalışma literatür tarama yöntemi ile gerçekleştirilmiştir.
Sorunların çözümüne yönelik olarak, kongre organizatörlerinin destinasyon seçimi konusundaki kararlarını etkileyen faktörlerin iyileştirilmesi, destinasyon imajının geliştirilmesi, arzu edilen hedeflere ulaşılabilmesini sağlayacak ortak bir vizyon oluşturulması suretiyle Bölge’nin rekabet gücünün artırılması, pazarlama alanında ortaya çıkan problemlerin çözümü ve kongre turizminde yer alan kuruluşlar arasındaki koordinasyonun sağlanabilmesi için çeşitli stratejiler önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 34 |
ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2025 | iibfdergi@erciyes.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.