Bu çalışmada dış çevre unsurlarının farklı büyüklükteki firmalar üzerindeki etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaçla, gıda sektörü ele alınmış ve İSO’nun 2009 verilerine göre açıkladığı ilk 1000 işletme içinde yer alan gıda firmaları ile KOBİ niteliğindeki gıda firmaları arasında karşılaştırma yapılmıştır. Yapılan istatistiksel analiz sonucu politik, ekonomik, sosyokültürel, demografik, teknolojik ve uluslararası çevre faktörlerinin etkisinin işletme büyüklüğüne göre değiştiği; yasal ve doğal çevre unsurlarının etkisinin ise değişmediği tespit edilmiştir. Rekabet çevresi unsurlarında olası rakiplerin tehdidi, ikame malların tehdidi, tedarikçilerin pazarlık gücü ve müşterilerin pazarlık gücünün işletme büyüklüğüne göre farklılık gösterdiği; rakipler arası rekabetin şiddetinin ise farklılık göstermediği görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 38 |
ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2025 | iibfdergi@erciyes.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.