Sosyal medya, sürekli gelişen teknolojisiyle kuşaklar üzerinde etkili olduğu kadar en aktif
kullanıcılarından biri olan Y kuşağının romantik ilişkileri kapsamında da oldukça etkindir. Y
kuşağının, teknoloji sever ve sosyal medyayı sık ve etkin kullanan bireylerden oluştuğu, sosyal
medyanın da Y kuşağı üzerinde etkisinin fazla olduğu bilinmektedir. Bu etki sadece içerik oluşturma,
paylaşım, sosyalleşme, bağlantılı kalma, etkileşim, arkadaşlık, bilgi akışı, öğrenme gibi faaliyetlerle
sınırlı değildir. Sosyal medya kullanımının giderek artmasıyla çiftler, ilişkilerini sosyal medyada
herkese göstererek yaşama eğilimi göstermektedirler. Sosyal medya kullanımını günlük hayatlarının
birer parçası haline getiren çiftler, sosyal medyayı sadece ilişkilerini duyurmak, ifade etmek için değil
aynı zamanda partnerlerini kontrol etmek, gözetlemek ve haklarında bilgi almak için de kullanmaya
başlamışlardır. Sosyal medyanın romantik ilişkileri nasıl etkilediği konulu bu çalışmanın amacı,
Y kuşağının sosyal medya pratiklerinin, romantik ilişkilerindeki davranışları üzerindeki rolünü
ölçmektir. Y kuşağını temsil eden 406 kişiye anket uygulanmıştır. Kıskançlık ve gözetim davranışları
ile cinsiyet grupları arasında anlamlı bir fark tespit edilememiş ancak en kıskanç grubun bekar ve
ilişkisi olmayanlar olduğu; evli olmayan çiftlerin sosyal medyada kıskanma ve gözetim davranışının
evli olan çiftlere göre daha fazla olduğu saptanmıştır. Y kuşağı bireylerinde yaş ilerledikçe sosyal
medyada partnerlerini kıskanma ve gözetleme eğiliminin azaldığı görülmüştür.
While social media with its improving technology plays an important role among generations,
within the scope of romantic relationship it is highly effective especially between generation
Y people. It’s been widely acknowledged that members of generation Y use social media
frequently and effectively. Social media has more impact on generation Y than the other
generations. This impact is not only limited to activities such as content creation, sharing,
socializing, staying connected, interacting, making friends, streaming information, and
learning. In fact, along with increasing use of social media, couples are more likely to show
their romantic relationships through social media since it is a platform where anybody can
show their relationship publicly. Romantic couples who bring social media as a primary
part of their daily life, do not only use social media for announcing and expressing their
relationships, but also to monitor, control and retrieve information about their partners.
This study seeks how social media influences romantic relationships, and seeks the role of
social media in romantic practices of genaration Y individuals. A survey was conducted to
a sample group of 406 people who represents generation Y. Findings reveal that there is
no significant difference between jealousy and surveillance behaviors and gender groups.
However findings show that the most jealous group consists of single and individuals with
no relations. Jealousy and surveillance behaviors among unmarried couples are higher than
married couples. Findings reveals that the tendency of jealousy and surveillance decrease
over the ages.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Sunulmuş Bildiriler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Şubat 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |