Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türk Yapım Şirketlerinin Görsel Kimlik Bağlamında İncelenmesi: BKM Örneği

Yıl 2021, , 101 - 124, 28.10.2021
https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.974901

Öz

Görsel kimlik, kurumların tanınması ve farklılaşması için çeşitli tasarım öğelerinin bir bütün halinde değerlendirilmesi gereken çalışmalardır ve logo da bu öğelerden biridir. Logo, kurumların diğer kurumlardan görsel açıdan ayırt edilmesine yarayan, kurumu hedef kitleye görsel olarak tanıtan ve hedef kitleyle duygusal bağ kurulmasına yardımcı olan önemli bir görsel kimlik aracıdır. Logolar, markaların güçlü oldukları yönleri vurgulayan ve markaların tanınmasında etkili olan özel tasarım ürünleridir. Bu çalışmada, Türkiye’de tiyatro ve sinema alanında birçok projenin gerçekleşmesine, sanatın-kültürel hayatın gelişmesine katkı sağlayan, sinema alanında son yıllarda en çok film üreten ve hasılat elde eden yapım şirketi olan Beşiktaş Kültür Merkezi’nin (BKM) kurumsal logosu, görsel kimlik açısından 01.05.2021-15.05.2021 tarihleri arasında analiz edilmiş, BKM’nin logosunu nasıl kullandığı, şekillendirdiği, logonun çağrışımları ve markaya katkısı logonun temel öğeleri bağlamında değerlendirilmiştir. Araştırma sonunda BKM logosunun, gerek tipografi gerek renk kullanımı ve gerek uygulama alanları bağlamında üzerinde düşünülmüş profesyonel bir çalışma ürünü olduğu saptanmıştır. BKM logosu görsel kimliği tamamlayıcı, markayı ön plana çıkartan ve her yerde temsil edebilecek bir tasarıma sahiptir. BKM logosu, Türk yapım şirketlerinin görsel kimlik çalışmalarında örnek alması gereken bir kurumsal kimlik materyali olarak dikkat çekmekte, görsel temsiliyet bağlamında sorunlar yaşayan yapım şirketleri için önemli çözüm önerileri sunmaktadır.

Kaynakça

  • Abisel, N. (1994). Türk sineması üzerine yazılar. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Ak, M. (1998). Firmalarda/markalarda kurumsal kimlik ve imaj. İstanbul: Işıl Ofset Sanayi Limited Şirketi.
  • Akıncı, Z. B. (1998). Kurum kültürü ve örgütsel iletişim. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Aktepe, C., Baş, M., & Tolon, M. (2009). Müşteri ilişkileri yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Aytekin, M. (2017). The era of social media on the relationship between cinema and the audience: the example of “Sinemia”. International Symposium of New Media from the Past to the Future, (s. 71-83). İstanbul.
  • Aytekin, M. (2020). Covid-19 sonrası Türk sinema endüstrisi üzerine bir inceleme. Turkish Studies , 15 (4), 69-93.
  • Aytekin, M., & Oğuzcan, D. (2020). Kültürün yeniden üretimi bağlamında Türk kültüründeki oyun ve oyuncakların canlandırma filmlerde incelenmesi: rafadan tayfa dehliz macerası örneği. Tarih Okulu Dergisi (48), 3418-3449.
  • Bakan, Ö. (2011). Kurumsal Kimlik ve İmaj. A. Kalender, & M. Fidan (Dü) içinde, Halkla İlişkiler (s. 289-310). Konya: Tablet Yayınevi.
  • Balmer, J. M., & Gray, E. R. (2000). Corporate identity and corporate communications: creating a competitive advantage. Industrialand Commercial Training, 32 (7), 256-262.
  • Bayçu, S. (2012a). Kurum kimliği, kültürü ve imajı. F. Uztuğ (Dü.) içinde, Kurumsal iletişim (s. 46-69). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Bayçu, S. (2012b). Kurumsal tasarım ve görsel kimlik. F. Uztuğ (Dü.) içinde, Kurumsal iletişim (s. 70-92). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Bayçu, S. U., & Ustaoğlu, F. D. (2015). Kurum kimliği: logo ve rengin çağrışımları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (34), 27-40.
  • Bayraktaroğlu, A. M., & Çalış, E. (2010). Amblem ve logo tasarımlarında yalınlaştırmalar. Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi Art-e, 3 (6), 1-22.
  • Becer, E. (2002). İletişim ve grafik tasarım. Ankara: Dost Kitabevi.
  • Berelson, B. (1952). Content analysis in communication research. Glencoe: The Free Press.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal bilimlerde içerik analizi: teknikler ve örnekler çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Bottomley, P. A., & Doyle, J. R. (2006). The interactive effects of colors and products on perceptions of brand logo appropriateness. Marketing Theor , 6 (1), 63-83.
  • Bouchet, D. (2000). What is corporate image and corporate identity-and why do people talk so much about it?,. Mart 21, 2021 tarihinde http://www.busieco.ou.dk: http://www.busieco.ou.dk/~dom/priv/research/corporateidentity.pdf adresinden alındı
  • Box Office Türkiye. (2020, Şubat 15). Şubat 15, 2020 tarihinde BKM filmleri toplamda 100 milyon seyirciye doğru!: https://boxofficeturkiye.com/haber/bkm-filmleri-toplamda-100-milyon-seyirciye-dogru--2442 adresinden alındı
  • Cima, M. (2021, Mayıs 1). Film yapımcılarının rolü. Mayıs 1, 2021 tarihinde storyboardthat: https://www.storyboardthat.com/tr/articles/f/yap%C4%B1mc%C4%B1n%C4%B1n-nesi adresinden alındı
  • Clow, K. E., & Baack, D. E. (2016). Integrated advertising, promotion, and marketing communications. United Kingdom: Pearson.
  • Çağan, M. (2005). Sizin renkleriniz. İstanbul: Bir Harf Yayınları.
  • Çalışkan, M. (2019, Kasım 17). Haber Türk. Kasım 17, 2019 tarihinde Yılmaz Erdoğan ve Necati Akpınar için her şey bu salonda başladı: https://www.haberturk.com/yilmaz-erdogan-ve-necati-akpinar-icin-her-sey-bu-salonda-basladi-2540911 adresinden alındı
  • Çam, A. (2018). 1960-1975 yılları arasında Adana’da filmcilik ve sinemacılık işi. Galatasaray Üniversitesi İleti-ş-im Dergisi (28), 9-41.
  • Erkılıç, H. (2009). Düş şatolarından çoklu salonlara değişen seyir kültürü ve sinema. Kebikeç (27), 143-162.
  • Gökmen, S. (1973). Bugünkü Türk Sineması. İstanbul: Fetih Yayınevi.
  • Grimes, A., & Doole, I. (1998). Exploring the relationships between colour and international branding: a cross cultural comparison of the UK and Taiwan. Journal of Marketing Management, 14 (7), 799-817.
  • Gürbüz, S., & Tarhan, A. (2019). Türkiye’nin ilk 500 sanayi kuruluşunun sponsorluk uygulamaları: kurumsal web sayfaları üzerine bir analiz. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi (31), 537-559.
  • Internatioal Federation of Film Producers Associations. (2010). Mayıs 1, 2021 tarihinde basic principles for film producers worldwide: http://www.fiapf.org/advocacy_basic_principles.asp adresinden alındı
  • İslamoğlu, A. H., & Fırat, D. (2016). Stratejik marka yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Ketenci, H. F., & Bilgili, C. (2006). Yongaların onbin yıllık gizemli dansı: görsel iletişim & grafik tasarımı. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Knapp, D. E. (2003). Marka aklı: Starbucks, Whirpool ve Hallmark’ın nasıl birer gerçek marka oldukları ve markalama başarılarının arkasındaki diğer sırlar. (A. T. Akartuna, Çev.) İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Köktürk, M. S., Yalçın, A. M., & Çobanoğlu, E. (2008). Kurum imajı: oluşumu ve ölçümü. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Krippendorff, K. (1980). Content analysis: an introduction to its methodology. New York: Sage Publication.
  • Meyfilm. (2017, Ocak 5). Eylül 5, 2018 tarihinde prodüksiyon nedir?: https://meyfilm.com/produksiyon-nedir/ adresinden alındı
  • Olins, W. (2002). Corporate identity. The Ultimate Resource Business, 1-6.
  • Özüpek, M. N. (2005). Kurum imajı ve sosyal sorumluluk. Konya: Tabet Kitabevi.
  • Peltekoğlu, F. B. (2004). Halkla ilişkiler nedir. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Ries, A., & Ries, L. (2007). Marka yaratmanın 22 kuralı. (A. Özdemir, Çev.) İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Rizea, R. D., & Munteanu, A. R. (2013). Defining a coherent organisa-tional visual ıdentity-a qualitative analysis, network ıntelligence studies. Network Intelligence Studies, 1 (1), 102-117.
  • Silsüpür, Ö. (2020). Kurumsal sosyal sorumluluk ve marka imajı. Konya: Palet Yayınları.
  • Silsüpür, Ö. (2014). Üniversite öğrencilerinin gözünde İstanbul Üniversitesi’nin imajı. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Silsüpür, Ö. (2015). Üniversite öğrencilerinin gözünde İstanbul Üniversitesi'nin imajı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , 3 (1), 263-288.
  • Sinema Eseri Yapımcıları Meslek Birliği. (2021, Ocak 5). Ocak 5, 2021 tarihinde film yapım sürecinde yapımcının rolü nedir? http://www.se-yap.org.tr/yardim/ adresinden alındı
  • Şatana, N., & Yücesoy, S. (2018). Türk sinemasında gelişen yapımcılık modelleri bağlamında günümüz yapımcılığının derinlemesine analizi. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi, 1 (2), 95-115.
  • Şentürk, R., Gülçur, A. S., & Eken, İ. (2017). Türkiye'de film endüstrisi (2011-2015). İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayınları.
  • Topçu, Ö. (2017). Kurumsal kimlik oluşturmada bir logonun markaya etkisi. Yeni Medya Elektronik Dergi - eJNM, 1 (2), 157-163.
  • Tuna, M., & Tuna, A. A. (2007). Kurumsal Kimlik Yönetimi. Ankara : Detay Yayıncılık.
  • Turkishairlines. (2021, Mayıs 10). Mayıs 10, 2021 tarihinde https://www.turkishairlines.com/tr-eg/basin-odasi/logo-arsivi/ adresinden alındı
  • Türkoğlu, S. (2008). Görsel iletişim tasarımında kurumsal kimlik ve “İstanbul Üniversitesi” örneği. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Van Riel, C. B., & Balmer, J. M. (1997). Corporte identity: the concept, its measurement and management. Europan Journal of Marketing, 31 (5/6), 340-355.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemler. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zengin, F. (2016). Dijitalleşmenin Türk sinemasında yarattığı dönüşüm: üretim, dağıtım ve gösterim. Doktora Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

Examining Turkish Production Companies in the Context of Visual Identity: The Example of BKM

Yıl 2021, , 101 - 124, 28.10.2021
https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.974901

Öz

Visual identity needs to be evaluated as whole for the recognition and differentiation of institutions, and the logo is one of these elements. The logo of institutions from other institutions serve to distinguish visually, corporate audience visually promote and audience is a tool helping visual identity to establish emotional bond. Logos are effective custom products that emphasize recognition and direction of strong brands. Study reveals the company contributes to realization of projects in the fields of theater, cinema, development of art, cultural life. Logo of Beşiktaş Cultural Center (BKM)’s visual identity, a production company that produced and earned the most movies in cinema in recent years, was analyzed between 01.05.2021/15.05.2021. How BKM used and shaped its logo, the associations of the logo and its contribution to the brand, basic elements of logo were evaluated. Finally, BKM’s logo is a professional product that is within typography, color use and application areas. BKM logo has design that complements visual identity, highlights brand and can represent it everywhere. Also, draws attention as a corporate identity material that Turkish production companies should take as an example and offers important solutions for production companies having problems with visual representation.

Kaynakça

  • Abisel, N. (1994). Türk sineması üzerine yazılar. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Ak, M. (1998). Firmalarda/markalarda kurumsal kimlik ve imaj. İstanbul: Işıl Ofset Sanayi Limited Şirketi.
  • Akıncı, Z. B. (1998). Kurum kültürü ve örgütsel iletişim. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Aktepe, C., Baş, M., & Tolon, M. (2009). Müşteri ilişkileri yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Aytekin, M. (2017). The era of social media on the relationship between cinema and the audience: the example of “Sinemia”. International Symposium of New Media from the Past to the Future, (s. 71-83). İstanbul.
  • Aytekin, M. (2020). Covid-19 sonrası Türk sinema endüstrisi üzerine bir inceleme. Turkish Studies , 15 (4), 69-93.
  • Aytekin, M., & Oğuzcan, D. (2020). Kültürün yeniden üretimi bağlamında Türk kültüründeki oyun ve oyuncakların canlandırma filmlerde incelenmesi: rafadan tayfa dehliz macerası örneği. Tarih Okulu Dergisi (48), 3418-3449.
  • Bakan, Ö. (2011). Kurumsal Kimlik ve İmaj. A. Kalender, & M. Fidan (Dü) içinde, Halkla İlişkiler (s. 289-310). Konya: Tablet Yayınevi.
  • Balmer, J. M., & Gray, E. R. (2000). Corporate identity and corporate communications: creating a competitive advantage. Industrialand Commercial Training, 32 (7), 256-262.
  • Bayçu, S. (2012a). Kurum kimliği, kültürü ve imajı. F. Uztuğ (Dü.) içinde, Kurumsal iletişim (s. 46-69). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Bayçu, S. (2012b). Kurumsal tasarım ve görsel kimlik. F. Uztuğ (Dü.) içinde, Kurumsal iletişim (s. 70-92). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Bayçu, S. U., & Ustaoğlu, F. D. (2015). Kurum kimliği: logo ve rengin çağrışımları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (34), 27-40.
  • Bayraktaroğlu, A. M., & Çalış, E. (2010). Amblem ve logo tasarımlarında yalınlaştırmalar. Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi Art-e, 3 (6), 1-22.
  • Becer, E. (2002). İletişim ve grafik tasarım. Ankara: Dost Kitabevi.
  • Berelson, B. (1952). Content analysis in communication research. Glencoe: The Free Press.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal bilimlerde içerik analizi: teknikler ve örnekler çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Bottomley, P. A., & Doyle, J. R. (2006). The interactive effects of colors and products on perceptions of brand logo appropriateness. Marketing Theor , 6 (1), 63-83.
  • Bouchet, D. (2000). What is corporate image and corporate identity-and why do people talk so much about it?,. Mart 21, 2021 tarihinde http://www.busieco.ou.dk: http://www.busieco.ou.dk/~dom/priv/research/corporateidentity.pdf adresinden alındı
  • Box Office Türkiye. (2020, Şubat 15). Şubat 15, 2020 tarihinde BKM filmleri toplamda 100 milyon seyirciye doğru!: https://boxofficeturkiye.com/haber/bkm-filmleri-toplamda-100-milyon-seyirciye-dogru--2442 adresinden alındı
  • Cima, M. (2021, Mayıs 1). Film yapımcılarının rolü. Mayıs 1, 2021 tarihinde storyboardthat: https://www.storyboardthat.com/tr/articles/f/yap%C4%B1mc%C4%B1n%C4%B1n-nesi adresinden alındı
  • Clow, K. E., & Baack, D. E. (2016). Integrated advertising, promotion, and marketing communications. United Kingdom: Pearson.
  • Çağan, M. (2005). Sizin renkleriniz. İstanbul: Bir Harf Yayınları.
  • Çalışkan, M. (2019, Kasım 17). Haber Türk. Kasım 17, 2019 tarihinde Yılmaz Erdoğan ve Necati Akpınar için her şey bu salonda başladı: https://www.haberturk.com/yilmaz-erdogan-ve-necati-akpinar-icin-her-sey-bu-salonda-basladi-2540911 adresinden alındı
  • Çam, A. (2018). 1960-1975 yılları arasında Adana’da filmcilik ve sinemacılık işi. Galatasaray Üniversitesi İleti-ş-im Dergisi (28), 9-41.
  • Erkılıç, H. (2009). Düş şatolarından çoklu salonlara değişen seyir kültürü ve sinema. Kebikeç (27), 143-162.
  • Gökmen, S. (1973). Bugünkü Türk Sineması. İstanbul: Fetih Yayınevi.
  • Grimes, A., & Doole, I. (1998). Exploring the relationships between colour and international branding: a cross cultural comparison of the UK and Taiwan. Journal of Marketing Management, 14 (7), 799-817.
  • Gürbüz, S., & Tarhan, A. (2019). Türkiye’nin ilk 500 sanayi kuruluşunun sponsorluk uygulamaları: kurumsal web sayfaları üzerine bir analiz. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi (31), 537-559.
  • Internatioal Federation of Film Producers Associations. (2010). Mayıs 1, 2021 tarihinde basic principles for film producers worldwide: http://www.fiapf.org/advocacy_basic_principles.asp adresinden alındı
  • İslamoğlu, A. H., & Fırat, D. (2016). Stratejik marka yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Ketenci, H. F., & Bilgili, C. (2006). Yongaların onbin yıllık gizemli dansı: görsel iletişim & grafik tasarımı. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Knapp, D. E. (2003). Marka aklı: Starbucks, Whirpool ve Hallmark’ın nasıl birer gerçek marka oldukları ve markalama başarılarının arkasındaki diğer sırlar. (A. T. Akartuna, Çev.) İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Köktürk, M. S., Yalçın, A. M., & Çobanoğlu, E. (2008). Kurum imajı: oluşumu ve ölçümü. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Krippendorff, K. (1980). Content analysis: an introduction to its methodology. New York: Sage Publication.
  • Meyfilm. (2017, Ocak 5). Eylül 5, 2018 tarihinde prodüksiyon nedir?: https://meyfilm.com/produksiyon-nedir/ adresinden alındı
  • Olins, W. (2002). Corporate identity. The Ultimate Resource Business, 1-6.
  • Özüpek, M. N. (2005). Kurum imajı ve sosyal sorumluluk. Konya: Tabet Kitabevi.
  • Peltekoğlu, F. B. (2004). Halkla ilişkiler nedir. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Ries, A., & Ries, L. (2007). Marka yaratmanın 22 kuralı. (A. Özdemir, Çev.) İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Rizea, R. D., & Munteanu, A. R. (2013). Defining a coherent organisa-tional visual ıdentity-a qualitative analysis, network ıntelligence studies. Network Intelligence Studies, 1 (1), 102-117.
  • Silsüpür, Ö. (2020). Kurumsal sosyal sorumluluk ve marka imajı. Konya: Palet Yayınları.
  • Silsüpür, Ö. (2014). Üniversite öğrencilerinin gözünde İstanbul Üniversitesi’nin imajı. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Silsüpür, Ö. (2015). Üniversite öğrencilerinin gözünde İstanbul Üniversitesi'nin imajı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , 3 (1), 263-288.
  • Sinema Eseri Yapımcıları Meslek Birliği. (2021, Ocak 5). Ocak 5, 2021 tarihinde film yapım sürecinde yapımcının rolü nedir? http://www.se-yap.org.tr/yardim/ adresinden alındı
  • Şatana, N., & Yücesoy, S. (2018). Türk sinemasında gelişen yapımcılık modelleri bağlamında günümüz yapımcılığının derinlemesine analizi. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi, 1 (2), 95-115.
  • Şentürk, R., Gülçur, A. S., & Eken, İ. (2017). Türkiye'de film endüstrisi (2011-2015). İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayınları.
  • Topçu, Ö. (2017). Kurumsal kimlik oluşturmada bir logonun markaya etkisi. Yeni Medya Elektronik Dergi - eJNM, 1 (2), 157-163.
  • Tuna, M., & Tuna, A. A. (2007). Kurumsal Kimlik Yönetimi. Ankara : Detay Yayıncılık.
  • Turkishairlines. (2021, Mayıs 10). Mayıs 10, 2021 tarihinde https://www.turkishairlines.com/tr-eg/basin-odasi/logo-arsivi/ adresinden alındı
  • Türkoğlu, S. (2008). Görsel iletişim tasarımında kurumsal kimlik ve “İstanbul Üniversitesi” örneği. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Van Riel, C. B., & Balmer, J. M. (1997). Corporte identity: the concept, its measurement and management. Europan Journal of Marketing, 31 (5/6), 340-355.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemler. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zengin, F. (2016). Dijitalleşmenin Türk sinemasında yarattığı dönüşüm: üretim, dağıtım ve gösterim. Doktora Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Sunulmuş Konferans/Sempozyum Bildirileri
Yazarlar

Mesut Aytekin 0000-0003-0344-868X

Özer Silsüpür 0000-0002-2965-2235

Yayımlanma Tarihi 28 Ekim 2021
Gönderilme Tarihi 27 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Aytekin, M., & Silsüpür, Ö. (2021). Türk Yapım Şirketlerinin Görsel Kimlik Bağlamında İncelenmesi: BKM Örneği. Erciyes İletişim Dergisi(2), 101-124. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.974901