Birleşik Krallık’ta ülkenin 1973 yılından beri üyesi olduğu
Avrupa Birliği’nde (AB) kalıp kalmayacağının halkoyuna sunulduğu bir referandum
yapılmıştır. Bu çalışmada AB’den ayrılma yanlısı olan ve Vote Leave şemsiyesi
altında bir araya gelen ayrılıkçıların kampanyası incelenmiştir. Ayrılıkçılar
negatif mesaj stratejisi ile hareket etmişlerdir. Seçmenleri ikna etmek için
bazı negatif taktikleri kullanmışlardır. Korku çekiciliği bu yöntemlerden
birisini oluşturmuştur. Ayrılıkçılar siyasal kampanya unsuru olarak Türkiye’yi
kampanyalarına dahil etmişlerdir. Bu çalışmada ayrılıkçı kampanyada Türkiye’nin
hangi bağlamlar içerisinde ele alındığı ortaya çıkartılmıştır. Ayrılıkçıların
kampanya materyalleri, siyasal reklamları, basın açıklamaları ve resmi
Facebook, Twitter ve YouTube hesaplarındaki Türkiye ile ilgili içerikler
niteliksel içerik analizi metodu ile incelenmiştir. Çalışmada üç temel bağlamda
Türkiye ile ilgili mesaj stratejisi izlendiği görülmektedir. Bunlardan ilki “göç
sorunu” etrafında şekillenmiştir. İkinci başlık, kamu hizmetlerinin olumsuz yönde
etkileneceğine yönelik argümanlardır. Son olarak da Birleşik Krallık’ın AB’de
kalmasını savunan dönemin Başbakanı David Cameron’un geçmişte Türkiye’nin AB üyeliğini
destekleyen açıklamalarına karşı saldırı stratejisi izlenmiştir. Referandum
sonucunda ayrılıkçıların kampanya stratejisinin daha başarılı olduğu, seçmenleri
ikna etmek için yanıltıcı ve popülizme dayalı enformasyon verilmesinden geri
durulmadığı ve Türkiye tartışmalarının negatif siyasal kampanya unsuru olarak
etkin bir şekilde kullanıldığı ortaya çıkarılmıştır.
Siyasal İletişim Negatif Siyasal Kampanya Birleşik Krallık Referandumu
The United Kingdom (UK) have recently made a referendum to
decide whether they leave the European Union (EU) of which it has been a member
since 1973. In this study, we analysed separatist negative campaign which is
united under the campaign Vote Leave and claims that the UK should leave the
EU. Separatists have used negative message strategy and some negative
techniques such as fear appeal to persuade voters. They also used Turkey as a
part of their campaign for their negative strategy to convince voters to leave
the EU. Qualitative content analysis was used to examine the content about
Turkey in separatist campaign materials, political advertisements, press
briefings and official Facebook, Twitter and YouTube accounts. It was revealed
that three message strategies were used for Turkey. The first and the most
important one is constructed around the “immigration problem”. The second
argument in the campaign is that the public services would be affected
negatively by the immigration problem. The third one is the attack strategy
against the past pro-Turkish statements of the former Prime Minister David
Cameron who supported that the UK should remain as a member state. The present
study revealed that separatist campaign strategy was more successful, deceptive
and populist information was used to persuade voters and the negative arguments
about Turkey was used efficiently in the campaign.
Political Communication Negative Political Campaign the United Kingdom Referendum
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 20 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2 |