Gastro-tourism which has emerged as an alternative to mass
tourism took its place among increasing tourism trends for its contribution to
destination recognition, city and country image. It is seen that countries
aiming to increase their tourism income give great importance to promotion and
marketing activities of gastro-tourism facilities. New communication
technologies have vital role at this point. Specifically, marketing and
promotional activities conducted via Internet is a common trend. The purpose of
this study is to evaluate web pages of gastro-tourism businesses in terms of
promotion, customer relations, media relations, corporate identity and design.
In the scope of the study, 24 gastro-tourism businesses’ web sites are
evaluated from 4 different cities which are İzmir, Bordeaux, Barcelona and
Turin. All the cities are members of World Gourmet Cities Network (Délice
Network). Content analysis is chosen as the research method.
Kitle turizmine alternatif olarak ortaya çıkmış
gastronomi-turizmi, yerel halkın ve destinasyonun bilinirliğini arttırması ile
beraber şehir ve ülke imajına büyük katkı sağlaması sebepleri ile yükselen
turizm trendleri arasında yerini almıştır. Özellikle turizm gelirlerini arttırmak
isteyen ülkelerin bu alanda, tanıtım ve pazarlama faaliyetlerini arttırdıkları
görülmektedir. Bu noktada yeni iletişim teknolojileri önemli role sahiptir. Özellikle
İnternet üzerinden tanıtım ve pazarlama faaliyetleri yürütmek sık rastlanır
uygulamalar arasındadır. Bu çalışmanın amacı gastronomi turizmine hizmet eden işletmelerin
Web sayfalarını tanıtım, müşteri iletişimi, medya ilişkileri, kurumsal kimlik
ve tasarım açılarından değerlendirmektir. Çalışma kapsamında,
gastronomi-turizmi adına temsili yönü olan İzmir, Bordeaux, Barselona ve Turin şehirlerinde
bulunan 24 turizm tesisinin Web sayfası, içerik analizi yöntemiyle karşılaştırmalı
olarak incelenmiştir. Şehirlerin her biri Délice Network- (Dünya Gurme Şehirler
Ağı) üyesidir.
Kurumsal Web Sayfası Gastronomi Turizmi Değerlendirme Ölçütleri
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2 |