Bu çalışmada, çalışanların tutumları göz önünde bulundurularak Samsun Büyükşehir
Belediyesi’nin sahip olduğu kriz yönetim becerilerinin mevcut durumunun belirlenmesi
amaçlanmıştır. Yapılan literatür taraması sonucunda Samsun Büyükşehir Belediyesi örnekleminde
kriz yönetimi becerilerinin mevcut durumunu ortaya koyan herhangi bir çalışma bulunamamıştır.
Bu yönü ile çalışmanın literatüre katkı sağlaması ve kurumların kriz yönetiminde uygulayacağı
faaliyetlere yeni bir yaklaşım sunması beklenmektedir. Araştırmanın örneklemi belirlenirken
basit tesadüfi örnekleme yöntemi tercih edilmiş ve 406 katılımcı ile araştırma gerçekleştirilmiştir.
Sosyal bilimler alanında kabul gören nicel araştırma yöntemlerinden yüz yüze anket tekniği
çalışmanın yöntemi için uygun görülmüş olup, doğrulayıcı faktör analizi, bağımsız iki örneklem
t testi, Anova, korelasyon ve regresyon analizleri ile veriler incelenmiştir. Samsun Büyükşehir
Belediyesinde görev alan 406 çalışan ise çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Bu doğrultuda
kurum çalışanlarına geçerliği ve güvenirliği kanıtlanmış anket uygulaması 2018 yılının Kasım
ayı içerisinde yapılmıştır. Anket uygulamasından elde edilen veriler analiz edilerek bulgular
değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda kurumun çalışanlara karşı daha samimi olması, sürekli
karşılıklı iletişimi sağlaması, kriz ve kriz yönetimi ile ilgili uygun eğitimler düzenlemesi gibi
faaliyetlerde yetersiz olduğu anlaşılmıştır. Diğer taraftan kurumun kriz yönetim becerilerine
ilişkin algı puanlarının katılımcıların cinsiyetine göre anlamlı farklılık sadece kriz dönemi ve kriz
sonrası yönetim becerileri alt boyutlarında meydana gelmiştir. Çalışmanın bir diğer sonucuna
göre, çalışanların eğitim seviyeleri yükseldikçe kurumdaki kriz durumuna ve kriz yönetim
becerilerine olan ilgi ve farkındalığın artabileceği söylenebilir. Çalışmanın genel sonucuna
bakıldığında kurumun mevcut kriz yönetim becerilerinin “orta düzeyde” bulunduğu ortaya
çıkmıştır.
Kriz Kriz Yönetimi Kriz Yönetim Becerileri Kamu Kurumu Samsun Büyükşehir Belediyesi
In this study, it is aimed to determine the current situation of crisis management skills of
Samsun Metropolitan Municipality taking into consideration of manners of employees. As
a result of the literature review, no study could be find which showed the current status
of crisis management skills in the sample of Samsun Metropolitan Municipality. In this
respect, the study is expected to contribute to the literature and provide a new approach
to the activities that the institutions will implement in crisis management. Simple
random sampling method was preferred when determining the sample of the study and
the study was conducted with 406 participants. Face to face questionnaire technique,
one of the qualitative research methods accepted in social sciences field, is chosen for
study method and data are analysed in terms of confirmatory factor analysis, two
unpaired t tests, Anova, correlation and regression analysis. 406 employees of Samsun
Metropolitan Municipality constitute the sample of the study. Accordingly, in November
2018 a confidential poll has been conducted to employees of the institution. Findings
have been evaluated by analysing data from the poll. It is discovered that the institution
has been incapable of doing activities such as being more sincere to its employees,
mutual communication and organize training programs about crisis management. On the
other hand, perception points of participants related to crisis management skills differ
according to gender and this difference occurs only in sub-dimensions of management
skills of crisis period and post-crisis. According to another result of the study, it can be
said that as the education level of employees increase, interest and awareness of crisis
situation and crisis management skills in a institution may arise. Considering general
outcome of the study, it is clear that the current crisis management skills of the institution
are of “intermediate level”.
Crisis Crisis Management Crisis Management Skills Public Institute Samsun Metropolitan Municipality
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları, Halkla İlişkiler |
Bölüm | Tez Özetleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 1 |