In this study, it has been tried to define and discover similarities and differences between the profiles of Vocational School and Faculty’s students according to their demographics, social, cultural, economic and post graduate expectations. 400 people has included to the study with purposeful sampling method from the students of Anadolu University Faculty of Communication Sciences, Department of Public Relations and Advertising and Pamukkale University Honaz Vocational School, Program of Public Relations and Advertising. Data has collected with a survey form which is developed by researchers, on January, 2011 and analyzed with SPSS (13.0 version) statistics program. In the study, it has been found that there are no significant differences between the profiles of Vocational School and Faculty’s students despite of common belief.
Bu çalışmada, Meslek Yüksekokulu ve Fakülte öğrencilerinin demografik, sosyal,kültürel, ekonomik ve mezun olduktan sonraki beklentileri açısından profillerini belirleyerek,aralarındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya koymak amaçlanmıştır. Amaca dayalı örneklemyöntemiyle Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkBölümü ve Pamukkale Üniversitesi Honaz Meslek Yüksekokulu Halkla İlişkiler ve TanıtımProgramı öğrencilerinden 400 kişi araştırma kapsamına dahil edilmiştir. Veriler, 2011'in Ocak ayıiçerisinde, geliştirilen anket formuyla toplanmış ve SPSS (13.0) paket programı aracılılığıylaanaliz edilmiştir. Çalışmada, MYO ve Fakülte öğrenci profilleri arasında sanılanın aksine çokbüyük farklılıklar olmadığı bulgulanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ocak 2013 |
Gönderilme Tarihi | 2 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 1 |