Amaç:Bu çalışmanın amacı serebral palsili (SP)
çocukların mobilite düzeyleri ile toplumsal katılım becerileri arasındaki
ilişkiyi incelemektir.
Gereç ve Yöntem:
Teknik lisede okuyan serebral palsili öğrenciler (n = 13, yaşları 15-18)
çalışmaya dahil edildi. Lokomosyon becerileri ABILOCO-Çocuk ölçeği ve katılım
düzeyi için Çocuk ve Ergen Katılımı Ölçeği (CASP) kullanıldı. ABILOCO-Çocuk
ölçeği, ebeveynlerin, SP'li çocuklarda çok çeşitli hareket becerilerini ölçmek
için tasarlanmış iyi psikometrik özelliklere sahip bir görüşme ölçeğidir.
Sonuçlar:
Çalışmamızın sonucunda, lokomosyon becerileri ile sosyal katılım arasında
istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki tespit edildi (r = 0,789; p <0,001).
En yüksek korelasyon ev ve okul katılım alt ölçekleri olarak belirlendi (sırasıyla
r = 0,948; r = 0,908 p <0,001).
Tartışma:
Çocukların mobilite düzeyleri sosyal katılımı direkt etkileyen bir
parametredir. İleride yapılacak çalışmalarda sosyal katılımı etkileyen
erişilebilirlik ve güvenlik gibi diğer faktörlerin de ele alınmasının önemli
olduğu düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International