Amaç:
Çalışmanın amacı, aktivite temelli grup eğitim programının hemiparetik Serebral
Palsi’li (SP) bireylerde çalışma performansına olan etkisini incelemektir.
Gereç
ve Yöntem: SP’li bireylerin yaş, cinsiyet, eğitim durumu, çalışma geçmişi,
tıbbi geçmişi, gelir durumu gibi sosyodemografik bilgileri Anamnez Formu ile
toplandı. Bireylerin çalışma performansının değerlendirilmesi için İnsan
Rol-Aktivite Modeli’ne ait Çalışma Performansı Değerlendirmesi (AWP)
kullanıldı. Bireylere 4 hafta, haftada 2 gün toplamda 8 saat süren, işe yönelik
meslek öncesi becerilerin dahil edildiği aktivite temelli grup eğitim programı
uygulandı. Grup eğitiminden sonra AWP tekrar edildi. Elde edilen veriler SPSS
22.0 ile analiz edildi.
Sonuçlar:
Çalışmaya 8’i erkek (%66,7), 4’ü kadın (%33,3) olmak üzere toplamda 12 SP’li
katılımcı dahil edildi. Aktivite temelli grup eğitimi öncesi ve sonrası AWP
verilerinin karşılaştırılması sonucunda; Motor Beceriler (p=0,026), Süreç
Becerileri (p=0,027) ve İletişim Etkileşim Becerileri (p=0,041) olmak üzere 3
temel alanda istatistiksel olarak anlamlı gelişmeler saptandı.
Tartışma:
SP’li bireylere uygulanan aktivite temelli grup eğitim programının çalışma
performansının 3 ana alanında da gelişmeler sağladığı saptanmıştır. Bu
programın diğer mesleki rehabilitasyon uygulamalarına dahil edilmesinin bu
popülasyonda işe girme ve işi sürdürme becerilerine olumlu etkileri olacağı
düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International