Bu çalışmanın amacı elektronik sporcular ile spor bilimleri öğrencilerinin görsel, işitsel reaksiyon ve isabetlilik sürelerini karşılaştırmaktır. Çalışmaya yaş ortalaması 21.70±1.55 yıl, 9.43±4.22 yıldır spor yapan 30 spor bilimleri öğrencisi ve yaş ortalaması 23.30±1.11 yıl, 5.86±1.96 yıldır espor yapan 30 profesyonel First Person Shooter (FPS) oyuncusu olmak üzere toplam 60 kişi gönüllü olarak katılmıştır. Testler web tabanlı dijital platformlar kullanılarak yapılmıştır. Katılımcıların görsel ve işitsel reaksiyon sürelerinin belirlenmesi için Görsel ve İşitsel Reaksiyon Süresi Testi, isabetlilik sürelerinin belirlenmesi için Aim Trainer testi uygulanmıştır. İşitsel ve görsel reaksiyon süresi testleri beş kez uygulanmış olup değerlerin ortalaması milisaniye (ms) cinsinden kaydedilmiştir. İsabetlilik testi bir kez uygulanmıştır ve elde edilen süre milisaniye (ms) cinsinden kaydedilmiştir. Verilerin, normallik analizi için Kolmogrov-Smirnov testi kullanılmıştır. Veriler, normal dağılım gösterdiği için Bağımsız Örneklem T-Testi ile karşılaştırılmıştır. Gruplar arasında isabetlilik parametresinde istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur(p<0.01). Ancak işitsel ve görsel reaksiyon süresi testinde anlamlı fark bulunmamıştır(p>0.05). Sonuç olarak, elektronik sporcuların isabetlilik testinde spor bilimleri öğrencilerinden daha hızlı hedeflere isabet ettiği görülürken, görsel ve işitsel reaksiyon testlerinde herhangi bir anlamlı farklılık görülmemiştir (p>0.05).
The aim of this study is to compare the visual, auditory reaction and accuracy times of electronic sports players and sports sciences students. A total of 60 voluntary, including 30 sports sciences students with an average age of 21.70±1.55 years, who have been doing sports for 9.43±4.22 years, and 30 professional First Person Shooter (FPS) players with an average age of 23.30±1.11 years doing esports for 5.86±1.96 years, participated in the study.The tests were administered via web-based digital platforms. Visual Reaction Time Test and Auditory Reaction Time Test were used to determine visual and auditory reaction times as well as Aim Trainer test to determine accuracy times. Auditory and visual reaction time tests were applied five times and the average of the values was recorded in milliseconds (ms). The Aim Trainer test was applied once and the resulting time was recorded in milliseconds (ms). Kolmogrov-Smirnov test was used for normality analysis of the data. Since the data showed normal distribution, they were compared with the Independent Sample T-Test. A statistically significant difference was found in the accuracy parameter between the groups (p<0.01). However, there was no significant difference in the auditory and visual reaction time test (p>0.05). As a result, while it was seen that electronic sports players hit targets faster than sports sciences students in the accuracy test, no significant difference was observed in visual and auditory reaction tests (p>0.05).
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Oyun, Spor ve Rekreasyon, Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | 2023 Aralık |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 2 |